Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kadonneesta ilmoittaminen omaiselle

Lähettäjä: Ei ikinä 
Päivämäärä:   22.9.26 17:18:19

Seurannut tässä yhden kadonneen etsintää. Siinä omainen pyytää ilmoittamaan omaankin numeroon mahdolliset havainnot vaikka poliisille tehty katoamisilmoitus. Ymmärtäähän sen, että varmasti huoli on kova, mutta ulkopuolinen harvoin tietää syitä katoamiselle. Joskus se voi olla henkilön omakin tahto ja olispa aika kauheaa, että sitten onkin perässä joku henkilö jota paennut. Edellisellä en viitannut siis tähän tapaukseen, vaan yleisesti.

Re: Kadonneesta ilmoittaminen omaiselle

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   22.9.26 17:21:40

Havainnot kadonneista ilmoitetaan aina poliisille, poliisi tiedottaa sitten omaisille, jos tiedotettavaa on.

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   22.9.26 20:21:22

Tämäpä se. Siksi aina poliisille infot. Myös lapsien tapauksessa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.9.26 12:41:05

Monissa postauksissa näistä aina muistutellaan, mutta silti moni ilmoittelee. Itse pidän aina vähän epäilyttävänä näitä joissa halutaan ilmoitus itselleen

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   23.9.26 12:48:15

Miettikää omallekohdalle, teidän läheinen on kadonnut ja asiasta tietävä ei ilmoita teille! Ilmoitus poliisille ja tutkivat kun ehtivät jos viitsivät.
Tämä siis teille jotka ihmettelevät miksi jotku kuitenkin laittaa oman numeronsa.
Me on etsitty läheistä, hidasta ja hankalaa kun viranomaiset vain juovat kahvia eivätkä auta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.9.26 12:48:50

Onhan näitä tapauksia, joissa esim. FB:n kadonneet ihmiset-ryhmissä on kyyneleet silmissä kyselty kadonneen äidin ja lasten perään, ja hyväsydämiset sivulliset ovat auliisti neuvoneet... Jolloin väkivaltainen stalkkeri-ex on saanut selville uuden kotikaupungin ja uudet nimet, jotka on nimenomaan häneltä turvaksi annettu.

Päivämäärä:   23.9.26 12:51:42

Tiina, mieti omalle kohdalle, kun pakenet eksää ja ihmiset kertovat sijaintisi reaaliajassa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.9.26 12:54:58

Kyllä poliisit niitä kadonneita etsii ihan aktiivisesti jos vihjeitä tulee, ei ole heidän viitsimisestään kiinni. Toki jos aikuinen on omasta tahdostaan hukassa niin silloin ei poliisikaan heidän olinpaikkaansa paljasta vaikka tietäisikin.

Lähettäjä: kokemus 
Päivämäärä:   23.9.26 14:04:30

En ikinä suoraan ilmoittaisi omaisille. Ei tosiaan voi tietää, onko joku paossa exää tms. Kyllä ne poliisit etsii kadonneita, eikä vaan juo kahvia. Taistalla tapahtuu paljon, vaikka onaiset ei sitä huomaa.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   23.9.26 14:22:14

Eksälleni soitettiin, kun olin tekemässä asuntokauppoja, että tietääkö hän, että olen ostamassa asuntoa ja muuttamassa. Joku tästä rivariyhtiöstä juorusi ensin omalle sukulaiselleen, joka soitti eksälleni.

Meillä ero meni sillä tavoin sopuisasti, että eksä oli koko ajan kärryillä asuntoprojektistani. Jälkikäteen mietin vain, että mitä jos lähtö olisi pitänyt tehdä ns. salassa väkivallan tai muun takia. Ja ensimmäisenä täysin parisuhteen ulkopuoliset henkilöt menevät juoruamaan ennen kuin on edes "nimiä paperissa".

Aina ei tosiaan voi tietää, mitä ns. kulissien takana on tapahtunut. Totta kai ymmärrän omaisten huolen ja voi tuntua, etteivät viranomaiset tee mitään. Mutta silti ilmoittaisin havainnoista ensisijaisesti viranomaisille, vaikka olisin nähnyt omaistenkin tekemiä julkaisuja aiheesta.

Päivämäärä:   23.9.26 17:37:55

"Tiina, mieti omalle kohdalle, kun pakenet eksää ja ihmiset kertovat sijaintisi reaaliajassa."
Mietin, mutta mietippä itse sitä toista puolta, kun poliisi ei ehdi auttaa kahvittelu kiireiltään.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   23.9.26 17:54:17

Tein viime vuonna katoamisilmoituksen eräästä tuntemastani henkilöstä. Poliisilta sain muutamassa tunnissa tiedon, että henkilö on löytynyt, eivät kerro asiasta enempää.

Oli joutunut sairaalaan. Näitä tutkitaan kyllä, vaikka Tiina tuossa muuta väittää.

Lähettäjä: .2 
Päivämäärä:   23.9.26 18:39:42

Tiina, mietipä kun olet paossa väkivaltaista eksää ja sinun sijaintisi ilmoitetaankin poliisin sijaan eksälle... Ja poliisit eivät kahvitteluiltaan ehdi auttamaan ennen kuin olet hengetön...

Päivämäärä:   23.9.26 19:40:58

Juu mietin mietin, mutta ihan yhtä paska tilanne se on kun poliisi ei auta.
Tuskin kukaan pystyy koko loppuelämäänsä pakoilemasn exäänsä, väliäkö sillä kuinka pian löytyy.

Lähettäjä: × 
Päivämäärä:   23.9.26 19:54:04

Ymmärrän, näiden viestien perusteella jo, jos joku välttelee Tiinaa.

Päivämäärä:   23.9.26 19:58:13

Olen ihana ihminen joka kaipaa kuollutta läheistään, jonka olinpaikka olisi voitu käydä tarkistamassa nopeammin, jos tieto ei olisi mennyt poliisille. Mutta tottakai kaikenmaailman itsensä nyrkin ja hellan väliin jättäneet on pelastettava, kun eivät sitä itse viitsi tehdä

Päivämäärä:   23.9.26 20:14:33

Ikävä kuulla, että läheisesi on kadonnut ja menehtynyt.

"Mutta tottakai kaikenmaailman itsensä nyrkin ja hellan väliin jättäneet on pelastettava, kun eivät sitä itse viitsi tehdä"

Miten niin eivät itse viitsi tehdä? Nämä ihmisethän pyrkivät pakenemisellaan ja katoamisellaan nimenomaan pelastamaan itsensä. Kerrotko mitä heidän sitten pitäisi tehdä, jotta he sun mielestä "viitsisivät pelastaa itsensä"? Sulleko on tosiaan ihan ok, että ihminen yrittää pelastaa itsensä piiloutumalla, mutta sä menet ja paljastat hänen olinpaikkansa, minkä seurauksena tulee ruumiita?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.