Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Synnytyksen käynnistys huomenna ja mies lähtee

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.9.26 14:57:50

Otsikko jäi kesken

Mutta siis meillä on huomenna aamulla synnytyksen käynnistys ja nyt mies ilmoitti, että hän menee koko tulevaksi illaksi treeneihin töiden jälkeen. Käynnistys voi kestää, mutta mies menee töihin sen minkä pystyy.

Tiedän, että treenit voi olla kiva juttu että saa ajatuksia muualle, mutta itse olen ollut yksin kotona viimeiset viikot, kun en ole voinnin takia oikein uskaltanut lähteä mihinkään pidemmälle autolla ja on vielä kotitöitä, mitä en pysty tekemään ja joihin tarvitsen apua, esim. imurointi aiheuttaa niin hirveät supistukset etten oikein pysty siihen nyt. Ajattelin, että nyt voitaisiin olla viimeinen ilta yhdessä, valmistella koti sellaiseksi että ei tarvitse tulla siivoamaan vauvan kanssa ja vaikka saunoa, mutta nyt ei enää suoraansanottuna huvita.

Osaksi hormonit voi lisätä omaa kiukkua, mutta kyllä minua ärsyttää kun olen kotona, niin minulle jää miehen mielestä kaikki arkirutiinit koiranlenkityksestä siivoukseen ja ruoanlaittoon, vaikka tosiaan olen nämä viimeiset viikot ollut huonossa kunnossa ja todella väsynyt. Normaalisti jaksankin, mutta nyt tympäisee kun oma keho ei enää vaan taivu ja kaikki liikkuminen on työlästä…

Olenko kamala ihminen jos sanon, että nyt kyllä jää treenit välistä illalta ellei halua siivota klo 22 jälkeen?

Re: Synnytyksen käynnistys huomenna ja mies lähtee

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.9.26 15:00:22

Eipä tarvitse miettiä kuka hoitaa teen lapset jatkossakin :/

Lähettäjä: popo 
Päivämäärä:   22.9.26 15:00:48

No jos se kävisi lyhyemmät treenit ja huolehtisi että ehtii vielä siivotakin kotona?

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   22.9.26 15:08:40

Mitä se mies sanoi, kun kerroit hänelle, että olisit toivonut teidän viettävän rauhallisen illan kahdestaan?

Päivämäärä:   22.9.26 15:13:36

Ihan käsittämätön ajatus ettei mies ymmärrä että tuollainen tärkeä ilta vietetään kahdestaan, syödään hyvin ja levätään yhdessä.

Lähettäjä: Erkkitäti 
Päivämäärä:   22.9.26 15:19:36

Ei voi olla todellista!
Että pitäisiköhän sun jo miettiä lusikoiden jakoa? Saattaapi olla helpompaa elo ja myös tuo vauva-aika ilman miestä. Ei näytä kiinnostavan tippaakaan oma jälkeläinen. Sulla on siellä parin vkon päästä kaksi huollettavaa. Mieheltä et noilla lähtökohdilla todennäköisesti saa mitään apua koskaan.

Lähettäjä: Piiu 
Päivämäärä:   22.9.26 15:21:21

JA miehelle kandee sanoo että korkki myös kiinni. ei ole eka kerta kun tollaisessa tilanteessa mies kuvitteleeviettävänsä perus vapaa-iltaa ja korkkaa isommalla kädellä heti kun pystyy. "En kyllä pysty ajaan autoo"..juts.

Päivämäärä:   22.9.26 15:25:21

Onko just silloin pakko siivota ja kokata?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.9.26 15:29:54

"minulle jää miehen mielestä kaikki arkirutiinit koiranlenkityksestä siivoukseen ja ruoanlaittoon, vaikka tosiaan olen nämä viimeiset viikot ollut huonossa kunnossa ja todella väsynyt. Normaalisti jaksankin, mutta nyt tympäisee kun oma keho ei enää vaan taivu ja kaikki liikkuminen on työlästä…"

Eli miehelle on syntymässä lapsi ihan näillä näppäimillä, mutta hän ei millään tavalla ole sisäistänyt että elämä on JO muuttunut? Sinä olet vain paikannut hänen vajavaisuuksiaan?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   22.9.26 15:33:40

0/5

Päivämäärä:   22.9.26 15:43:09

Mites meni nää perheenperustamispäätökset ja kommunikointi noin niinkin omasta mielestä?
Toivottavasti toi sankari on edes varakas?

Päivämäärä:   22.9.26 15:50:02

Hoh hoh kakaoispiste. Älä viitsi kaimani. Ei ole naisen vika jos mies osoittautuu luuseriksi.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   22.9.26 15:54:59

Hyvin valittu, onnea !

Käyttäkää hyvät naiset myös järkeä vaikka vauvakuume tai joku pesävietti kuinka puristelisi.. Rima korkealle siinä mikä itselle sopii ja nostatte pari pykälää jos haluatte niitä lapsia.

Päivämäärä:   22.9.26 15:59:44

Kannattanee aloittajan viimeistään nyt ihan kiihkottomasti keskustella siitä että perheessä ja parisuhteessa ei voi ajatella vain omia mielitekojaan vaan on huolehdittavaa toisistaan, kodista ja lapsista silloinkin kun ei huvita.
Ihmettelen että.otetaan jotain ihme mieslapsia puolisoksi ja ei lueta niille lakia ja sitten ihmetellään kun eivät taikaiskusta jossain herkässä 37v iässä aikuistukaan tarvittaessa.
Olisi fiksumpaa ottaa järkevä puoliso jo alun pitäen ja näyttää idiootille ovea ennen kun on pulla uunissa.

Nyt aloittajan pitää kasvattaa tuo mieslapsi pikavauhtia aikuiseksi ennen kuin vauva on siinä iässä että alkaa tarvita isäänsä. Sillä välin kodinhoito ym voi olla vähän retuperällä mutta esim koirasta miehen on huolehdittava ja alettava opettelemaan kodinhoitoa ja omien mielitekojen sivuun laittamista seuraavan parinkymmenen vuoden ajaksi.

Onhan se vähän oma moka jos yllättyy kun jo aiemmin itsekäs mieslapsi ei yhtäkkiä tajuakaan vastuutaan - ei ollut varmaan syytäkään olettaa että joku joulupukki toisi sille yhtäkkiä järkeä päähän?

Vähän sama kun tyhmää syyttää juoppoa että se dokaa vaikka vaimo on synnyttämässä.. mitä muuta voi olettaa jos tekee alkkikselle lapsia? Sama myös itsekeskeisyyden ja tyhmyyden kanssa, ne on ihan pysyviä ominaisuuksia.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   22.9.26 16:12:11

Olan kokemuksen mukaan ei kannata odottaa että mies itsestään tekee asioita vaan kertoo tosi selkeästi miehelle kivuista ja epämukavuudesta ja että miehen täytyy ottaa enemmän osuutta. Ihan suoraan sanot että en voi tehdä x, y ja z, ne on nyt sun vastuulla. Kannattaa ohan okeasti nyt ruveta opettelemaan kertomaan miehelle omista tunteista ja etenkin mitä haluat miehen tekevään. Suoraan ja selkeästi.

Lähettäjä: mitähäh 
Päivämäärä:   22.9.26 16:18:27

Öh siis teillä on viimeinen yhteinen ilta edessä kahdestaan?

Onko miehesi siis täysin irtaantunut todellisuudesta?

Viimeinen ilta, kun te olette pariskunta, seuraavana päivänä ette enää pelkkä pariskunta vaan perhe. Viimeinen ilta kun voitte kahdestaan jutella asioita läpi. Vaikka niitä vauvan hoitoon liittyviä juttuja ja suunnitelmia. Sopia käytännön asioita läpi.

Ymmärtäähän mies, että sinä olet käytännössä saikulla seuraavat 6 viikkoa? Ja siis turha sanoa että joo joo synnytys on luonnollinen asia ja kyllä isoisoäitikin palasi peltotöihin seuraavana päivänä. Kun siis ihan oikeasti sun pitää olla levossa ja keskittyä vain siihen vauvaan.

Sulla ei pitäis olla seuraavaan kuuteen viikkoon tai kahteen kuukauteen hoidettavana MITÄÄN kotitöitä. Toki voi tehdä jos jaksaa, mutta päävastuun pitäisi olla puolisolla.

Mutta miestä sitten kiinnostaa treenit enemmän, vaikka olette noin ison muutoksen edessä?

Toivottavasti sulla on ystäviä ja sukulaisia joilta saa paremmin tukea.

Lähettäjä: Jooei 
Päivämäärä:   22.9.26 16:43:47

Et sano etkä suutu turhasta. Ei sopisi minulle ja ilmoittaisin miehelle, että treenit jää välistä.

Lähettäjä: Wxi 
Päivämäärä:   22.9.26 16:47:10

Älä nyt ainakaan sille miehelle tee ruokaa. Syöt itse ja sohvalle makaamaan. Mies voi siivota kun sinä olet sairaalassa.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   22.9.26 16:55:13

Tyypillinen Tarinatädin mielikuvituksen tuote. Heittää täkyn ja häviää sitten ketjusta.

Lähettäjä: On 
Päivämäärä:   22.9.26 18:10:42

Onhan se tuokin tapa tukea synnytyksessä. Käynnistys on osa synnytystä

Päivämäärä:   22.9.26 18:31:10

Semmoisen helmen mieheksi löysit, ja vielä lisäännyt hänen kanssaan.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   22.9.26 18:40:56

0/5 Tarinatäti alkaa olla joko ruosteessa tai kännissä koko ajan. Kaikki mahdollinen överi yhdessä, ei taustatietoja, liikaa mitättömiä yksityiskohtia, ei kommentointia.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   22.9.26 18:41:52

Kyllä me on voitu käydä ja puhua asioita läpi lasten syntymän jälkeenkin. Outoa jos ei voi puhau asioita sen jälkeen kun perheen lisäystä tullut

Lähettäjä: Gj 
Päivämäärä:   22.9.26 21:51:59

Siis eihän miehet ajattele kuin naiset!
Ja mieshän tietysti siivoaa ja laittaa kodin kuntoon kun aloittaja on vauvan kanssa osastolla. Voi mennä monta päivää että kotiin pääsee.
Itsellä meni yli vuorokausi käynnistyspillereistä ennen kuin alkoi tapahtua.

Päivämäärä:   22.9.26 23:39:52

Minä ainakin kerroin miehelle mitä hänen kuuluu sitten tehdä ja millon odotan hänen olevan paikalla ja piste. En antanut vaihtoehtoja. Hyvin toimi ja hän on aina huolehtinut osansa hienosti. Jos vain odottaa ja olettaa toisen ajattelevan samoin, niin huonosti käy.

Lähettäjä: hummaniheippaa 
Päivämäärä:   23.9.26 00:24:13

Onko mies halunnut lapsia ja koiran?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   23.9.26 07:32:00

Opetelkaahan naiset selviytymään ihan omin voimin raskauksistanne!!

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   23.9.26 09:48:54

Mitä mies sanoi kun kerroit toiveistasi?

"Kun siis ihan oikeasti sun pitää olla levossa ja keskittyä vain siihen vauvaan."
Vauva on tietysti keskipiste mutta kyllä sitä nyt muutakin voi tehdä kun olla vauvassa kiinni. Eikä synnytyksen jälkeen oo pakko olla levossa vaan puuhastelu auttaa palautumaan.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   23.9.26 10:04:19

Näitä kun lukee, niin arvostus omaa puolisoani ja lapseni isää kohtaan korostuu. Kannattaa valita puolisoksi mies, joka haluaa olla puoliso ja isä. Ei miestä, joka haluaa vaimon ja lapsen.

Meillä mies hoitaa itsenäisesti kotitöitä, kuten aikuisen ihmisen kuuluukin. Kun olin raskaana, niin hän hoiti kodin isolta osalta tai täysin. Synnytyksen jälkeen hän oli viisi viikkoa kotona ja piti meitä kuin kukkaa kämmenellä. Hoiti myös yövalvomisia ja syötti pullosta tasapuolisesti. Myös sitten, kun meno töihin takaisin.

Oli myös yli puoli vuotta lapsen kanssa kotona, kun menin töihin.

Päivämäärä:   23.9.26 16:13:44

Onnistuu se yksinkin.

Lähettäjä: mitähäh 
Päivämäärä:   23.9.26 16:23:31

"Kun siis ihan oikeasti sun pitää olla levossa ja keskittyä vain siihen vauvaan."
Vauva on tietysti keskipiste mutta kyllä sitä nyt muutakin voi tehdä kun olla vauvassa kiinni. Eikä synnytyksen jälkeen oo pakko olla levossa vaan puuhastelu auttaa palautumaan.

no siis ku mä en haluais sanoa tämmöisessä topiikissa... mutta kun pitäis siis varautua siihenkin vaihtoehtoon ettei kaikki mene täydellisesti.

mulla esim oli komplikaatioita mitkä aiheutti kaikenlaista ikävää, turha mennä yksityiskohtiin mutta lepojaksosta tuli sitten paljon pidempi kuin mitä olin itse ajatellut. Olin just kuvitellu että eihän siinä mitään kyllä sitä jaksaa mutta ei sitä voi etukäteen tietää. Siksi se pitäis olla se suunnitelma valmiina etät mitä jos meneekin niin ettei synnytyksen jälkeen pysty tekemään mitään moneen viikkoon. Sillon isän ja muiden läheisten pitäis varautua tekemään kaikki.

Päivämäärä:   23.9.26 16:25:31

Sellainen satu tänään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.