Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka monta kertaa päivässä pissaat

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.26 23:14:33

Tuntuu että elämä on yhtä pissaamista.
Aamulla herätessä pissalla, juon ison kupin kahvia ja alle tunnin päästä taas pissalle. Siitä pari tuntia ja taas pitää mennä. Ja siitä pari tuntia ja taas ja taas...

En turhaan käy, rakko on aina täynnä ja mielestäni en edes juo paljon, nesteenä vain noin runsaan litran ja juon vain janoon pääosin mutta tuntuu että pissin triplaten sen määrän.

Re: Kuinka monta kertaa päivässä pissaat

Lähettäjä: Eloinenvena 
Päivämäärä:   21.9.26 23:17:13

Käyn paljon. Varmasti liikaa. Jostain luin joskus että 5-7 kertaa olis ihanne ja yölläki vaan kerran. Käyn enemmän. Varmistuspissallakin jos olen johonkin lähdössä.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   21.9.26 23:21:29

Pystyn tarvittaessa olemaan 12h työvuoron yhdellä pissakerralla.
Yleensä käyn varmaan 4-5 kertaa päivässä. Yöllä en koskaan.

Lähettäjä: Ess 
Päivämäärä:   21.9.26 23:24:04

No ihan liikaa. Kahvikupillisen jälkeen mun keho poistaa nestettä seuraavan tunnin ajan 10min välein. Joudun tosiaan miettimään missä tilanteissa juon jotakin kofeiini tai sokeripitoista, ne pissattaa ihan kauheasti ja pitkään. Jos juon vesilasillisen pääsen ehkä tunnin eteenpäin käymättä pissalla. Kärsin varmaan lievästä nestehukasta koko ajan kun en halua juoda kun kaikki tulee niin nopeasti läpi :D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.9.26 23:47:36

Ehkä viisi kertaa päivässä.

Välillä huomaan, että olen ollut koko kahdeksan tuntisen työpäivän käymättä kertaakaan pissalla.

Yöllä en käy ikinä pissalla

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   22.9.26 00:54:55

Ihan just parin tunnin välein ja yölläkin nousen pariin kertaan pissalle.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   22.9.26 01:26:27

Riippuu päivästä (miten paljon vettä juon mihinkin aikaan). 2-5 kertaa päivässä.

Jos juon päivän mittaan, tarvitsee käydä useammin. Jos juon vaan illalla, käyn yleensä kerran aamulla ja kerran illalla. Mahdollisesti kolmannen kerran yöllä, mutta useimmiten vasta aamulla.

Lähettäjä: Arkipäivä 
Päivämäärä:   22.9.26 05:49:28

Viikonlopusta en osaa sanoa, mutta arkena 8-9 kertaa:

Aamulla kotona 2 kertaa (kun herään ja juuri ennen kuin lähden töihin)

Päivällä töissä 3 kertaa (juuri ennen kuin lähden lounaalle, iltapäiväkahvin jälkeen, juuri ennen kuin lähden kotiin)

Kotona illalla 3-4 kertaa (juuri ennen kuin lähden tallille, kun tulen tallilta, ehkä suihkussa käynnin yhteydessä, juuri ennen nukkumaanmenoa).

Juuri ennen lähtöä töihin/kotiin/tallille saattavat olla turhia, mutta kun lapsena on opetettu ”pitää käydä vessassa ennen lähtöä”, en osaa sitä tapaa enää muuttaa. Kuuluu lähtörutiineihin.

Lähettäjä: No se 
Päivämäärä:   22.9.26 06:38:11

Töissä yleensä housuihin vartin välein.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   22.9.26 10:57:03

Ainakin sen 10 kertaa, varmasti useamminki. Juoda pitää se 2 litraa päivässä ja kaikki nesteet tulee kyllä läpi. Tänään herännyt 6 ja neljästi käyny. Varsinki kahvi pissattaa.

Lähettäjä: kokemus 
Päivämäärä:   22.9.26 11:04:10

Ehkä sen 2-3krt/vrk, jos olen lähinnä koneella töissä. Jos taas teen fyysistä työtä ja pitää juoda enemmän, niin ehkä 4-5 kertaa.

Olen aina ollut varustettu ns. seurapiirirakolla ja esim. autoreissuilla mä en välttämättä pysähtele pissatauoille vaan ehkä ennemmin ostamaan juotavaa tai venyttelemään ja sen vuoksi en tajua aina suunnitella taukoja reissuille ja kyytiläiset sitten pyytää, et voitasko pysähtyä pissalle. Itselle kun on vaikea muistaa, että jonkun pitää päästä pissalle 2h ajomatkan aikana, vaikka ois just käynyt lähtiessä veskissä. Vaikee vaan kuvitella, miten rakko voi olla täynnä, jos juo vaan sen reilun litran ja juoksee 10krt päivässä veskissä? Onko sitten tosi pieni rakko? Nämä asiathan on tosi yksilöllisiä, mutta silti vaikea aina tajuta miten erilaisia olemme.

En juo itse kahvia enkä teetä, joten se varmaan osaltaan vaikuttaa asiaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.