Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä rotukissaa suosittelet?

Lähettäjä: yksinäinen 
Päivämäärä:   21.9.26 20:50:06

Erityisesti kiinnostaa venäjänsininen (tai tavallinen raidallinen kissa ilman valkoisia merkkejä). Kissan hinnalla ei ole väliä mutta seurallisuus, siisteys ja leikkimielisyys olisi kiva :)

Re: Mitä rotukissaa suosittelet?

Lähettäjä: Malla 
Päivämäärä:   21.9.26 20:52:42

"seurallisuus, siisteys ja leikkimielisyys olisi kiva"

Pätee ihan mihin vaan rotukissaan.

Nyt sit vähän sitä harkintaa ja perehtymistä asiaan, kiitos.

Mitä ja minkä verran sulla on sille tarjota? Mihin sun resurssit ja mielenkiinto riittää, mihin ei?

Ihan nyt ota kauniiseen käteen vaikka hankikissa.fi

Lähettäjä: yksinäinen 
Päivämäärä:   21.9.26 20:57:25

Isohko kaksio plus lasitettu parveke. Kissalle mitä nyt kaikkeen normaaliin hoitoon kuuluukin. Eläkeläinen kun olen niin kissa seurana olisi mukava.

Lähettäjä: kisuli 
Päivämäärä:   21.9.26 21:04:54

Mun salainen unelma on neva masquerade tai siis naamiovärinen siperiankissa. Seurailen rotuyhdistystä somessa, vaikuttaa siltä että nevojen kanssa tehdään paljon töitä terveyden hyväksi ja muutenkin kasvatustoiminta on oikealla tolalla. Siperialaisista löytyy paljon hauskoja persoonia ja mun taustatutkimusten mukaan nevojen terveys on parempi kuin birmoilla tai ragdollilla, mitkä olis sitten ne muut pitkäkarvaiset naamiovaihtoehdot.

Mutta en mä kyllä tiedä toteutuuko ikinä, varmaan löytökissoilla mennään kuten tähänkin asti.

Päivämäärä:   21.9.26 21:08:11

"Kissalle mitä nyt kaikkeen normaaliin hoitoon kuuluukin."

Mietipä nyt vähän tätä kissa-asiaasi.

Et pysty erittelemään mitään "normaaliin hoitoon liittyvää asiaa" omia resurssejasi ja mielenkiintoasi koskien?

Seuraa kissasta kyllä totisesti saa, mutta tiesitkö kissanpidon olevan etenkin eläinlääkärikäyntejä koskien todella hintavaa? Onkohan sinulla varaa kissaan? Kerran vuodessa nykypäivänä kuuluu jokainen 2 v. täyttänyt eli aikuinen kissa käyttää hammaslääkärissä. Suusta otetaan myös rtgkuvat.

Itselleni on tulossa joulukuussa eli piakkoin, vähintään 1700 e lasku kahdesta eri hammaslääkäristä, sama kissa. Kaikki kulmahampaat joudutaan poistamaan ja kaikkia neljää ei tietenkään voi kerralla.

Päivämäärä:   21.9.26 21:09:50

Kissa on aktiivinen petoeläin. Sille on pakko järjestää päivittäin saalistamisleikkiä leluilla ihmisen toimesta, jotta se voi olla onnellinen.

Se ei ole pelkkä sohvalöhöseura, vaikka on sitäkin.

Lähettäjä: muu 
Päivämäärä:   21.9.26 22:35:41

Kyllä esim moni persialainen on just sohvalöhökissa.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   21.9.26 23:19:55

Eurooppalainen on hyvin lähellä sitä perus kissaa. Sitä ehkä suosittelisin, mutta ei venäjänsininenkään hankala ole.

Mieti mitä haluat kissalta ja mitä pystyt sille tarjoamaan. Eri roduissa on eroja mm vilkkauden ja turkin suhteen hyvinkin paljon.

Esimerkiksi bengali pistää pienen asunnon uusiksi kun taas ragdoll todennäköisemmin valtaa vain sohvan. Don Sfinx täytyy pukea kylmillä ja mainecoon tarvii kammata säännöllisesti.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   21.9.26 23:29:06

Minulla ei ole ollut kissaa aikoihin, mutta siis onko kissoillaKIN yleistyneet nuo hammasvaivat samalla tavalla kuin koirilla tuntuu? Käytin aina aikoinaan kissat terveystarkistuksissa ja hampaista otettiin röntgenitkin, mutta mitään ongelmia ei ollut. Viimeisin kissa kuoli 2019 (syntyi 2002) ja pysyi terveenä koko ikänsä, kunnes vanhoilla päivillä löytyi maksasta kasvain ja piti päästää kissa pois 17v iässä. Neljä kissaa ollut vuosina 1999-2019. Sen jälkeen uusia en ole ottanut, mutta mieli tekisi joskus. Ragdolleja olen aina ihaillut ja siperiankissoja sekä ihan perus maatiaisia. Mutta tällä hetkellä ei tosiaankaan ole varaa hoitaa kissojen hampaita, niin unelmaksi jäänyt toistaiseksi. On jo kaksi pientä koiraa, joihin uppoaa rahaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.9.26 23:56:58

Mulla kaksi maatiaista löytöeläinkodista ja sopivat aloittajan kriteereihin. Nämä tosin liiankin seurallisia, halusin kissoja, en koiria :D
Mutta mistään hinnasta en antaisi pois siltikään <3

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.