Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä tehdä ulkomailla

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   21.9.26 17:40:52

Luonto kestää, jos lentää kerran 7 vuodesssa. Itse en tämän takia ole halunnut ulkomaille lähteä, mutta ehkä tästä voisi joustaa kerran lasten takia.
Mutta mitä ulkomailla tehdään, otetaan esimerkiksi joku perus turistirysä. Miten siellä saa ajan kulumaaan?

Re: Mitä tehdä ulkomailla

Lähettäjä: Tsip 
Päivämäärä:   21.9.26 17:58:14

Riippuu turistirysästä. Lasten kanssa esim. huvipuistossa (Disneyland, Harry Potter teemapuisto tms), rannalla tai hotellin uima-altaalla (Thaimaa, Kanaria jne).

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.26 17:59:41

Kannattaa lähtökohtaisesti miettiä mitä itse haluaa tehdä ja sitten valita kohde. Turistirysäpaikat voi usein olla aika tylsiä ja kalliita. Itseä kiinnostaa luonto joten kohteen valittaessa pyrin alueisiin missä voi olla paljon luonnon keskellä, esim vaeltaa ja nähdä erilaista ilmastoa. Toki lapsille nuo ei aina ole mieleisiä kohteita. Meillä lapset viettää tosi paljon aikaa aina hotellien uima-altaissa ja usein on paljon kohteita jotka kiinnostaa lapsiakin esim tulivuorille menevät turistireissut jne.

Lähettäjä: hmmm 
Päivämäärä:   21.9.26 18:03:17

lasten takia.

Siinähän se vastaus tulikin. Valitaan kohde ja retkipaikat sen mukaan mitä lapset haluaa tehdä. Hengaillaan mukana.

Aikanaan mulle oli iso harmitus se että olisin itse halunnut käydä museoissa ja esim kirppistoreilla ja sen tyyppisissä paikoissa, mutta vanhemmat halusi mieluummin olla hotellin altaalla. Ymmärrettävää sinänsä mutta en ihan tajunnut mitä mun ois pitäny tehdä sillä aikaa, katsoa telkkaa hotellihuoneessa?

Joten jos oot lähdössä nimenomaan lasten takia reissuun, niin kysele tarkkaan mitä lapset haluaa oikeasti tehdä.

Lähettäjä: ennea 
Päivämäärä:   21.9.26 19:18:51

Hyvä kysymys.. Samaa mietin jo ensi kesää varten? Mitä tehdä Suomessa lomalla?

:D elikkä ei se ny oo niin vaikeeta. Mun lomamatkat on ollu pääasiassa aurinkokohteita ja siellä voi nauttia edullista juomaa + bilettää (no,ehkä ei lasten kans mut aikuiset), käydä katseleen kohteita (joita on miljoona koska niitä kohteitakin on paljon), shoppailee, nauttii ruokapaikkoja.. riippuu niin paikasta missä on. Lapsille jo pelkästään uiminen on mahtava homma (meressä jos lämmin, altaassa tietty) ja onko teidän lomakohteessa jotain teemapuisto/huvipuisto-mestoja?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   21.9.26 19:29:03

Mitä mä olen lasten kanssa matkustellut, ni yleensä ne tykkää uida, altaassa ja meressä. Tuntikausia. Rannalle voi rakentaa oikein hienoja linnoja. Tarpeeksi pienille lapsille löytyy leikkipaikkoja sieltä täältä, yleensä myös ravintoloista. Isommille sitten jotain pelipaikkoja jne. Jotkut retket on lapsillekin kivoja ja esim. vesipuistot on kivoja. Sellaista hengailuahan se lasten kanssa matkustelu on, ja niiden ehdoilla on aika pitkälti menty. Kiva on, jos saa mukaan isomman porukan, esim. mummoa tai sellaista, ni voi sitten välillä viettää aikuisaikaa, kun joku muu vahtii lapsia.

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   21.9.26 19:48:13

Kysy niiltä lapsilta. Ja toki kyllähän se vaikuttaa mihin on ajatus mennä. Jos meillä mennään ns rantalomalla, niin se on sitten rantaloma, lapset läträä tuntitolkulla hotellin uima altaassa tai rannalla, etsivät simpukoita jne ja se on reissun paras anti, itse neulon jotain sellaista mitä ei tarvitse katsoa (koska päivät menee lapsia vaatiessa). Jollekin päivälle joku retki tms. Viime kesänä käytiin Tanskassa ja Legoland oli kohteena ja siellä sai pari päivää mukavasti kulumaan. Mutta jos mennään pohjois Norjaan niin siellä on virvelit koko poppoolla, katsellaan maisemia, käydään pienillä päivävaelluksilla. Eli tekeminen kohteen mukaan, ulkomaat on laaja käsite.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.