Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  somevaikuttajat

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.9.26 12:38:55

Onko kukaan muu miettinyt näitä someVAIKUTTAJIA? Mä aloin oikein funtsia tuota asiaa, kun yksi somettaja hiljattain sanoi, että alkoi somettaa kun haluaa vaikuttaa ihmisiin. Että mä en kyllä oikeasti halua että muhun vaikutetaan.
Aika vähän mä seuraankin, mutta somessa tulee nykyään niin tosi paljon sellaista sisältöä silmille, mitä en todellakaan seuraa. Alkoi ärsyttää niin että taidan käydä tarkemmin ne seuraamislistatkin läpi ja poistaa sieltä kaikki vaikuttajat ja sitten rajoittaa somen käyttöäni. Mä niin haluaisin, että mun someni olisi vain ystävien ja tuttavien päivityksiä, harmittomia kuulumisia ja kissavideoita, joilla ei ole mitään pyrkimystä vaikuttaa minuun.

Re: somevaikuttajat

Lähettäjä: njet 
Päivämäärä:   21.9.26 13:47:08

Nykyajan epäjumalia, toistensa klooneja kaikkia manöövereitä myöten.

Lähettäjä: ennea 
Päivämäärä:   21.9.26 13:55:49

Heh,somevaikuttaja :D nää on näitä jotka haalii seuraajia ja kerää näin hyvää rahaa. Välttämättä mitään varsinaista annettavaa ei ole :D

Lähettäjä: eitaas 
Päivämäärä:   21.9.26 14:03:18

Oletteko tulleet ajatelleeksi, että teidän oma somen käyttö on pielessä?

Sehän ei ole mikään todellinen ongelma, jos ihmiset hyödyntävät sosiaalista mediaa ammatillisesti. Mä seuraan somessa esimerkiksi eläinten kouluttajia, he on myös, ihan kirjaimellisesti influenssereita, koska tuottavat sisältöä sosiaaliseen mediaan. Kaikki julkiset sometilit on väistämättä sosiaalista vaikuttamista jollekin.

Myös ne teidän kavereiden ja sukulaisten tilit on vaikuttamista, koska sitä kautta teille muodostuu käsitys siitä millainen maailma ja elämä on.

Jos ei halua, että sinuun vaikutetaan, silloin täytyy varmistaa ettei ole missään somepalvelussa mukana, ei näe missään mainoksia, ei seuraa mitään mediaa, ei lue kirjoja, ei katso mitään. Kaikki on vaikuttamista.

Kaikkein eniten ihmiset saavat vaikutteita lähipiiriltään, sen takia kaikki firmat kyselee aina että "suosittelisitko tätä palvelua tuttavillesi".

Itse en ole somevaikuttaja mutta suoraan sanottuna avoimen kateellinen kaikille, jotka ovat onnistuneet tuotteistamaan itsensä tai tekemään itsestään sellaisen mediakeskuksen että oikeasti pystyvät tienaamaan rahaa. Ei nimittäin ole mitenkään helppo juttu tehdä! Minua itseäni ei kiinnosta mikään kosmetiikka tai fitness sisältö mutta täysi tsemppi kaikille jotka haluavat sitä tehdä. Hyvä vaan että naisilla on mahdollisuuksia tehdä uraa itselleen sopivalla tavalla!

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   21.9.26 14:09:51

Enemmän oon huolissani siitä miten he välillä vaikuttavat, esm nuoriin, tajuamattaan.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   21.9.26 14:12:46

Vaikuttaja = kävelevä mainostaulu

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.9.26 14:24:36

En seuraa sellaisia, jotka haalivat yhteistöitä eri firmojen kanssa ja mainostavat sitä ja tätä tuotetta/firmaa.
Ei mua kiinnosta vaatteiden ja meikkien esittelyt ym.
Jos niillä yrittävät vaikuttaa niin minuun tekee negatiivisen vaikutuksen.
Nuoret ovat alttiimpia kaikelle mainonnalle, eikä välttämättä ymmärrä miten paljon on piilomainontaa.
Onneksi saa vapaasti valita minkälaista sisältöä seuraa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   21.9.26 14:43:41

"Jos ei halua, että sinuun vaikutetaan, silloin täytyy varmistaa ettei ole missään somepalvelussa mukana, ei näe missään mainoksia, ei seuraa mitään mediaa, ei lue kirjoja, ei katso mitään. Kaikki on vaikuttamista."

Nimenomaan tämä. Aina kun on tekemisissä muiden ihmisten kanssa, joutuu vaikutuksen alaiseksi. Koko meidän elämämme ajan meihin on vaikutettu. Ei yksikään mielipide synny tyhjiössä, vaan heijastelee maailmaa ympärillä.

Somevaikuttajat ovat niitä, jotka vaikuttavat nimenomaan somessa. Hän voi olla oman alansa ammattilainen tai harrastelija tai vaan joku joka haluaa jakaa ajatuksiaan jostain asiasta.
Ihan vastaavaa on tehty kirjoittamalla kirjoja, artikkeleita, mielipidekirjoituksia, kolumneja, tekemällä elokuvia tai vaikka jakamalla lentolehtisiä. Nykyään vaan somessa on tätä helpompi tehdä.

Some ei myöksään valitettavasti ole omassa hallinnassa. Some koostuu voittoa tavoittelevien yritysten verkkopalveluista. Sitä voi aina toivoa, että omalla sometilillä näkyisi vain haluamiaan asioita, mutta valitettavasti se ei ole omissa käsissä. Se on niiden firmojen käsissä, jotka niitä palveluita tarjoavat.

En siis oikein ymmärrä tätä vihaa somevaikuttajia kohtaan.

Joo, myönnän että joskus itseäkin huvittaa, jos joku kutsuu itseään somevaikuttajaksi parilla sadalla seuraajalla ja täysin tyhjänpäiväisillä postauksilla, mutta eipä se omaa elämääni kosketa. Kyllähän sitä on ennenkin kaikenlaiset tavis tallaajat julkaisseet vaikka mielipidekirjoituksiaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.26 15:00:39

Hmm, kertoo kyllä enemmän teistä itsestänne, jos jonkun toisen identifioituminen somevaikuttajaksi herättää tunteita. Ihminen, joka on itsevarma omasta toiminnastaan, ajatuksistaan ja uskoo pystyvänsä arvioimaan kriittisesti vastaantulevaa sisältöä ympärillään, ei harmistu muiden somenkäytöstä tai sisällöstä. Se, että päätätte olla käyttämättä somea, ettei teihin voi vaikuttaa, on kyllä aika harhaista. Vaikutusta tapahtuu myös somen ulkopuolella, ihan telkkarista ja lehdistä, työyhteisössä on ihmisiä mielipiteineen ja kertovat niitä kahvitauoilla jne. Jos ei halua, että itseen vaikutetaab, ei ratkaisu ole sulkea korvia ja silmiä, vaan kehittää omaa tiedonhankintaa ja mediakriittistä ajattelua. Valtaa on olla tietoinen ympäristöstä ja eri medioista, ja ymmärtää mitä kannattaa uskoa ja mitä ei.

Lähettäjä: eitaas 
Päivämäärä:   21.9.26 15:21:25

Mua ihmetyttää nää keskustelut ihan jo siksikin että itse muistan erinomaisesti 80-luvun tv-mainoksia missä oli milloin mikäkin urheilija tai näyttelijä mainostamassa jotain saippuaa tai kattilaa. Lapsille oli tehty tosi övereitä mainoksia, muistan elävästi esim jotain kauko-ohjattavien autojen mainoksia mitkä oli kuvattu kuin action leffat. Niitä sitten tuijotettiin koko ajan, kun oli rajallinen määrä kanavia ja kaikki yhtä aikaa television ääressä.

Se vasta oli vaikuttamista se!

Nykyisin tuntuu välillä unohtuvan se että vaikutustyötä on tehty aina. Varmaan jossain helkkarin luolanuotiollakin on ollut joku naapuriluolasta selittämässä että hei kattokaa miten upea nuija, mä teen tämmöisiä, tässä ois teille alennuskoodi jos haluatte samanlaisen.

Somessa on hyvää se, että nyt meillä on kaikilla käytännössä ilmainen media-alusta käytettävissä. Kuka vaan voi tehdä ihan mitä vaan jos on nettiyhteys ja puhelin. Se on sitten toinen juttu ketkä osaa ja onnistuu. Valtava vapaus mutta myös valtava vastuu, varsinkin siellä katsojan ja kuluttajan puolella, että ymmärtää mitä katsoo ja miksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.