Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  työylpeyttä enää olemassa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.9.26 17:57:57

olen metalliduunari, mutta saan henkisen tyydytyksen kun ratkaisen ongelmia. teen jotain vaikeaa lainausmerkeissä, ja onnistun.
olen ylpeä omasta osaamisesta ja onnistumiset tuo hyvän mielen.
eihän sitä näyttää saa vaan pitää vähätellä, tollain joo, joopajoo.

työkaveri on sitä mieltä että olen idiootti. toisaalta ymmärrän katkeruuden koska hän harvoin pääsee vaikeampaa tekemään. kun se osaaminen ei vaan vielä riitä.

onko työylpeys oikeasti noloa? se että osaat ja tunnet iloa vielä siitä?

Re: työylpeyttä enää olemassa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.9.26 18:03:11

Ei ole noloa. Olen työtä ostaneena huomanut ettei sitä ole, rak ala painajainen, tehdään ja törkeästi peitellään jäljet.

Lähettäjä: Huu 
Päivämäärä:   20.9.26 19:18:24

Mä olen tyytyväinen työnjälkeeni ja ylpeä siitä, että osaan ja pystyn.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.9.26 19:31:47

Lähinnä siinä mielessä ei ole, että harvassa paikassa saa enää tehdä niin hyvää työtä, että tulisi oltua ylpeä tuloksesta. Meillä kaikessa säästetään ja rimaa hipoen mennään. Minä en oikein osaa olla ylpeä siitä, että jossain excelissä säästyi rahaa ja lopputulos on herran huomaan.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   20.9.26 20:58:35

Olen ylpeä omasta työstäni, etenkin jos saan ratkaistua jotain, mihin ei ole olemassa oppikirjaesimerkkejä. Ja vielä jos asiakas erikseen kehuu työn jälkeä kohteessa mikä on vaatinut soveltamista. Myös silloin mielessäni taputan itselleni, kun huomaan aloittelijan oivaltaneen asian mitä olen opettanut.

Mutta kesäihmiset ja harkkarit, heitä on moneen junaan. Osasta huomaa nopeasti, että työylpeyttä ei ole. Tehdään aina vain minimi mitä on käsketty, ei käytetä omia aivoja eikä nähdä vaivaa. Ei oma-aloitteisuutta, ei sellaista yhteisen hyvän tuloksen tavoittelua. Itse koen, että työylpeyteen liittyy myös se, että oollaan osa porukkaa ja työskennellään niin, että johtoporras on tyytyväinen ja yhtenä mennään eteenpäin.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   20.9.26 21:58:19

Ei ole työ ylpeyttä. Paremminkin työttömät valittaa ettei tuet riitä ja halutaan lisää rahaa. Ttt riittää kyllä elämiseen.

Lähettäjä: Lastenhoitaja 
Päivämäärä:   20.9.26 22:21:05

Duunari täälläkin. Useampi ammatti ja olen aina ollut ylpeä tekemästäni työstä ja siitä mitä työt ovat minulle opettaneet.

Lähettäjä: Tsuitysait 
Päivämäärä:   20.9.26 22:26:45

En ole. Parhaani toki teen, mutta nykyään enää vain sen verran mikä on tarpeeksi. töissä käyn vaan ja ainoastaan rahan takia.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   20.9.26 22:31:38

Ihan mahtavaa, jos joku vielä saa tehdä työnsä niin hyvin, että voi kokea ylpeyttä! Nauti tunteesta, kaikkien meidän huono-onnisempienkin puolesta! Ei todellakaan ole mitään noloa.

Omalla kohdalla hengiltä säästetyllä alalla ns. onnistumiset on moraalisesti niin kyseenalaisia ja arvojeni vastaisia, että niistäkään on vaikea tuntea ylpeyttä.

Lähettäjä: Tyyne 
Päivämäärä:   20.9.26 22:41:29

Haluan tehdä hyvää, siistiä työtä ja olen ylpeä siitä, vaikka ihan olen ihan tavan duunari.
Tykkään pienistä haasteista ja niiden ratkaisemisesta

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   20.9.26 23:05:11

Se oikeasti vaikuttaa niin työtyytyväisyyteen kuin työn jälkeen. Eli hyvä asia. Älä anna katkeroituneiden muuttaa sitä.

Lähettäjä: Kukka 
Päivämäärä:   20.9.26 23:40:17

"Lähinnä siinä mielessä ei ole, että harvassa paikassa saa enää tehdä niin hyvää työtä, että tulisi oltua ylpeä tuloksesta. Meillä kaikessa säästetään ja rimaa hipoen mennään. Minä en oikein osaa olla ylpeä siitä, että jossain excelissä säästyi rahaa ja lopputulos on herran huomaan."

Tämä on totta ainakin meillä. Olen puutarhuri ja olisin ylpeä vaikka kitkemästäni pensasryhmästä. Mutta kun aikaa tekemiseen ei anneta, niin tulee sitten vain tehtyä sinnepäin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.9.26 00:29:19

Tilasin remontin tuntityönä, nuori kaveri mm rikkoi vesiputkien suojaputket mattoveitsellään, ja laittoi rikotut putket piiloon. Asia paljastui kun oli tehnyt muuta sekundaa ja seinä piti avata uudestaan. Muualla samanlaista jälkien piilottelua. Kyse ei voi olla kiireestä kun tuntityönä teetin. Ei ollut pahoillaan. No arvosteluissa näkyy. Ihmettelen että miksi moni paskantekijä saa kaikissa arvosteluissa aina täydet pisteet. Oli kyse ruuasta, sairaanhoidosta tai remontista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.