Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kissojenne positiiviset puolet?

Lähettäjä: harkitseva 
Päivämäärä:   20.9.26 13:53:45

Mitä positiivista teidän kissoista löytyy? Kisu harkinnassa mutta olen kuullut pahaa, esim sohvan merkkailusta ja raapimisesta..

Re: Kissojenne positiiviset puolet?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   20.9.26 14:03:27

Nehän ovat positiivisia puolia kokonaan. Mainitsemasi asiat ovat koulutuskysymys.

Lähettäjä: poppy 
Päivämäärä:   20.9.26 14:43:45

"Kisu harkinnassa mutta olen kuullut pahaa, esim sohvan merkkailusta ja raapimisesta.."

Parempi jättää harkinnan tasolle asia, jos sulla on ajatuksen kulku tuolla tasolla.

Itse olen kuullut että koirat tuppaavat rääky-haukkumaan häiritsevästi ja pureskelemaan ihmisten omaisuutta.

Lähettäjä: katti 
Päivämäärä:   20.9.26 20:33:10

Sohvan merkkailu on itse asiassa sellainen juttu mikä on hyvä tietää. Jos kissa pissii jonnekin muualle kuin hiekkalaatikkoon, se on todennäköisesti kipeä ja pitää viedä eläinlääkäriin. Tai sitten sillä on hirmuinen stressitila päällä.

Kissat raapivat pintoja. Kaikenlaisia pintoja. Kuuluu kissan normaaliin käyttäytymiseen samalla kuin kukko kiekuu ja koira haukkuu. Jonkin verran voi ohjata raapimista niin että kohdistuisi asiaan tarkoitettuihin paikkoihin mutta sitä ei voi estää mitenkään.

Noin huterilla taustatiedoilla ei hankita mitään eläintä. Kissa kuuluu niihin eläimiin, joista liikkuu valtava määrä vanhentunutta ja väärää tietoa. Eli ihan eka asia olisi lukea muutama kissakirja, mitkä on kirjoitettu viimeisen 10 vuoden aikana. Siitä sit lähtee liikkeelle.

Lähettäjä: Ona 
Päivämäärä:   20.9.26 21:02:46

Kuten yllä lukee

Lähettäjä: jjoo 
Päivämäärä:   20.9.26 21:25:26

En keksi kissoistani mitään negatiivista.

Lähettäjä: Höh 
Päivämäärä:   20.9.26 22:45:43

Omassa kissassa ei ole mitään negatiivista. Ei ole sairastellut ikinä mitään ( nyt 10v), on helppo käsitellä ( lääkitä, saa koskea kaikkialle, tulee kutsusta luokse), on hyvä hiirestäjä, mutta viihtyy myös talossa eli on myös seurallinen. Tulee toimeen kaikkien muiden eläinten kanssa. Maailman paras kissa. Ei kyllä oikeasti ole mitään huonoa puolta..

Lähettäjä: Jaana 
Päivämäärä:   20.9.26 22:47:52

Meillä ei merkkailla. Eikä kynsiä yleensä teroiteta sohvaan vaan raapimispuuhun.

Meidän kisut on ihanan seurallisia, tulevat ovellekin vastaan.
Ei mitään pahaa sanottavaa.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   20.9.26 23:34:42

Kissojen ei kuulu kuseskella muualle kuin laatikkoon, jos kusee niin huonoa hiekkaa tai liian vähän tai sitten kissa on kipeä/stressaantunut. Meillä toinen raapii vain raapimispuita ja toisen kynsistä kärsii sohva ja sängyn kulmat. Kieltäminen ei pitkään auta. Mitään muuta negatiivista ei kissoissa itsessään ole.

Omistamisen miinuksia laadukkaan ruuan kallis hinta, kun sitä menee useita pusseja päivässä. Kallis hammashoito ja muut tutkimukset kun niitä tarvitsee. Kaikki matot ja vaatteet karvassa vaikka kuinka imuroi.

Lähettäjä: Ei pää edellä 
Päivämäärä:   20.9.26 23:40:14

Kollipoika osaa jo tulla puusta alas hienosti peruuttamalla

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   21.9.26 00:37:07

Kaataa kirjahyllyn vain välillä. Ei joka päivä.

Lähettäjä: katti 
Päivämäärä:   21.9.26 06:55:57

Ö:llä tärkeä pointti, mikä olisi syytä ottaa huomioon kissaa harkitessa. Kannattaa ihan oikeasti laskea mitä kissan asiallinen ruokinta maksaa kuukaudessa. Lisäksi eläinlääkärikäynnit ovat kalliita mutta niihin on pakko satsata varsinkin vanhemman kissan kanssa. Viimeksi meni 14-vuotiaan kissan kanssa labrakäyntiin 500e kun virtsatietulehdus alkoi sunnuntaiaamuna.

Tästä ehkä tulee sanomista, mutta minulla olleet kissat on aina olleet seurallisempia kuin koirat. Ovat koko ajan kaikessa mukana mitä teen. Koirat nukkuu päikkärinsä sohvalla tai jossain muualla, joku kissoista on aina mun kanssa, tein mä ihan mitä tahansa. Remontteja tehdessä se on suorastaan ongelma kun kissojen osallistumista täytyy rajoittaa. Koiria ei kiinnosta, ne touhuaa omiaan mutta kissat haluaa olla ihmisensä lähellä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.