Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miks karkit on muka herkkuja?!?

Lähettäjä: Mies ei omalla 
Päivämäärä:   19.9.26 23:20:15

Minkä takia sipsit ja karkit on muka herkkuja, tai synonyymi niille, mutta suolaiset herkut kuten ravut ei enää oo?!?

Re: Miks karkit on muka herkkuja?!?

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   19.9.26 23:26:07

Koska ravut maistuu ihan mereltä

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   19.9.26 23:27:50

Sipsit on suolaisia herkkuja.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   19.9.26 23:28:41

Herkku ei tarkoita automaationa makeaa. Sanan herkku-merkitys riippuu ihan ihmisen mieltymyksistä.

Lähettäjä: täh 
Päivämäärä:   19.9.26 23:31:53

Mikä pikkulapsi tätä nyt kiukuttelee?

Normaalin aikuisen ajatusmaailmaan mahtuu se, että herkut on muutakin kuin jotkut karkit ja sipsit.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.9.26 23:34:58

karkit on pahanmakuisia.
mulle herkkua on graavi, savukampela. ite tehty lihis, kunnon kassler. pizza aura juustot jne
jos tekee mieli herkkua ostan jotain oikeasti hyvää sen lisäaaineen makuisen gelattinimöykyn sijaan.
makuasia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.26 23:36:36

Kyllä mä luokittelen katkaravut herkuiksi, jos niitä napostelee sellaisenaan. Samantyyppisiä naposteltavia herkkuja mulle ovat esim. leipäjuusto, hillosipulit, coctailkurkut sekä kasvikset dipillä.

Päivämäärä:   19.9.26 23:36:40

Mulle herkku-sanaan liittyy pieni paheellisuus. Syön jotain, joka ei ole niin terveellistä (sipsit, karkit, suklaat yms.). Jos "ostan illaksi herkkuja", niin en tarkoita marjoja, dippijuureksia tai hyviä voileipiä, vaikka niilläkin herkuttelen usein. Ravut on niin spessujuttu, että en todellakaan tarkoittaisi niitäkään.

Päivämäärä:   19.9.26 23:45:21

Mun herkkuja on esim juureen tehty ruislimppu, kirsikkatomaatit, klementiinit, vesimeloni, tuoreet herneet, juustot, dippivihannekset, pizza, carabinerokset, muikunmäti... Tai ihan vaan moni itse tehty ruoka kotona, vaikka lasagne tai mielentilasta riippuen miltei mikä vaan, kunhan siihen hetkeen sopii.

Joskus tänään herkku ei olekaan sitä huomenna, kun mieli muuttuu. Karkit, leivonnaiset ja sipsit ei ole oikein koskaan iskeneet, mutta monellehan ne ovat mieluisia. Sekin on ihan ok.

Päivämäärä:   19.9.26 23:58:27

Mulle herkku on sellainen syötävä, jota en oikeasti tarvitsisi siihen hetkeen, vaan haluan vain sen tuoman mielihyvän vuoksi. Omalla kohdalla terveellisyydellä, paheellisuudella tms. ei ole sinänsä tekemistä asian kanssa. Vaikkapa joku katkarapuleipä voi olla yhtenä hetkenä iltapala (ravinnon tarpeeseen) ja toisena herkku (mielihyvään). Hyvää se tosin on aina. :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.9.26 09:35:42

Hyvänmakuiset asiat on herkkuja, pahanmakuiset ei. Siksi.

Lähettäjä: No siks 
Päivämäärä:   20.9.26 09:52:54

Olet siis syönyt rapuja ensisijaisesti nautinnon vuoksi ja nyt huomasitkin että ne ovat ravitsemuksellisesti muuta kuin " tyhjää kaloria". Niitä voi jopa tarjoilla ateriaksi jotta saat nälän tyydytettyä ja ovat ihan kunnon ruokaa.

Kappas. Oikein pitää täällä ihmetellä asiaa!
Ihmisiltä on tässä maailmassa hämärtynyt kyky ymmärtää mikä on herkkumainen tarkoitus ja mikä on se ruoka jolla maha täytetään kun on oikea nälkä.

Lähettäjä: heihi 
Päivämäärä:   20.9.26 21:31:54

Aloittaja on tyhmä.

Lähettäjä: Napsu 
Päivämäärä:   21.9.26 01:34:24

”Mun herkkuja on esim juureen tehty ruislimppu, kirsikkatomaatit, klementiinit, vesimeloni, tuoreet herneet, juustot, dippivihannekset, pizza, carabinerokset, muikunmäti... Tai ihan vaan moni itse tehty ruoka kotona, vaikka lasagne tai mielentilasta riippuen miltei mikä vaan, kunhan siihen hetkeen sopii.”

Minun arkeni on niin luksusta, että nämä kuuluu arkiruokiini. Jos haluan herkutella en osta kirsikkatomaatteja. Miellän herkut sellaisiksi joita ei tule syötyä päivittäin eikä välttämättä viikottain.

Ehkä etanat aurajuustolla luokittelisin herkkuihin, samoin kuin ne karkit, suklaat, kakut ja pullat ja sipsit jne. Herkutteluun joku ihana leivos kuulostaisi nyt hyvältä.

Päivämäärä:   21.9.26 01:58:40

Napsu, niin meitä on erilaisia. Mulle herkku on se juttu, jota tekee juuri sillä hetkellä eniten mieli ja sen saamisesta nauttii silloin eniten. Carabinerokset ovat tosi kalliitakin, niin niitä ei tule päivittäin tai edes kuukausittain syötyä + saatavuus olematon Suomessa, mutta kiva,jos sinä syöt niitä usein. Ja eipä herneenpalkoja tai klementiinejäkään joka päivä saa, kausituotteita kun ovat. Voisin lisätä listalla parsan, varhaiskaalin ja vaikka naattiporkkanat - harvinaista herkkua nekin.

Päivämäärä:   21.9.26 02:07:27

Ällökin vois rajoittaa vähän niitä herkkuja kiloista päätellen..

Päivämäärä:   21.9.26 02:15:25

. , jep, mun herkkuja on kasvikset ja hedelmät. :D Eipä näillä lihomaan pääsem

Mua huvittaa, että jollain menee aina kommentoija tunteisiin. Makeaa lakkasin syömästä, kun sitä aikoinaan sai niin paljon kuin halusi - ei vaan enää tehnyt mieli. Se on mulle täysin ok, että moni tykkää syödä suklaata tai vaikka sipsejä. Mun juttu ne eivät ole, mutta miksi tarvitsisikaan olla? On ihan selvää, etteivät kaikki välitä samoista asioista.

Lähettäjä: askeetti 
Päivämäärä:   21.9.26 03:53:46

Miksi mikään on mitään herkkua? Miksei vaan kaurapuuro ja ruisleipä riitä??

Päivämäärä:   21.9.26 04:02:16

On se hienoa että tykkää, vai onko se itsepetosta.

Päivämäärä:   21.9.26 04:28:32

. , tuskin, jos ei pidä makeasta, niin ei pidä. Jos tulisi joku mieliteko, niin hyvillä mielen söisin. En minä sisäfilepihviäkään syö, vaikka se monista on herkullista. Ja ymmärrän vallan mainiosti, että joku toinen ei ymmärrä, että syön mieluummin nektariinin kuin palan kakkua.

Kaikkea sellaista syön, mistä tykkään ja mitä haluan syödä. Halutessani söisin makeaakin, jos mieli tekisi ja ei tästä taida paljon kuuukautta-kahta pidempään olla, kun ostin rasian supersalmiakkia.

Olin lapsena ja teininä ihan kamala sokerihiiri, mutta jotenkin duunikuvioiden kautta jäi käytännössä kaiken makean syöminen pois. Sipsejä meillä ei saanut lapsenakaan kuin synttäreillä tai joskus harvoin, niin niidenkin kanssa on vähän niin ja näin. Otan, jos on tarjolla, kotiin en osta.

Enkä oikeasti oikein ymmärrä, miksi muiden herkut voi noin ottaa mielen päälle.

Kuten sanottu: Mulle herkku on mitä tahansa, mitä juuri sillä hetkellä tekee mieli kaikista eniten. Tai sitten jokin marja/vihannes/hedelmä/juusto tms. Vaikkapa tänään mun herkku oli vastapuristettu appelsiinimehu (ikävä pahe, ovat aika tyyriitä) ja pari merisiiliä. Huomenna se voi olla jotain ihan muuta. Vaikkapa kiinalainen kurkkusalaatti tai kotimaiset omenat.

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   21.9.26 09:35:41

Koska ne maistuvat hyvältä. Jostain carabironeruiksista en ole koskaan kuullutkaan.

Lähettäjä: Napsu 
Päivämäärä:   21.9.26 10:43:26

Mutta Ällö, eihän täällä ole kenenkään muun tunteisiin ottanut toisten herkut, kuin sinun :D

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   21.9.26 10:49:43

Aloittaja ei saa tarpeeksi seksiä, siksi herkut korvaavat mielihyvän

Lähettäjä: Minä ja mun napa 
Päivämäärä:   21.9.26 11:18:20

Kysymys oli asetettu yleiseltä kannalta mikä on herkku.
Ei siltä kannalta että saa päteä ja jälkeen kerran raskaasti selittää kuinka" minä minä sitä ja tätä".

Mutta joo ei täydy provosoitua ja taas aloittaa kuinka minä olen mieltä jostakin.

Päivämäärä:   21.9.26 11:48:29

olen hämmästynyt.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   21.9.26 15:22:15

"
Miksi mikään on mitään herkkua? Miksei vaan kaurapuuro ja ruisleipä riitä??" Tuore ruisleipä se vasta herkkua onkin!

Päivämäärä:   21.9.26 17:57:24

Ravut on eläviä eläimiä, ei niitä kuulu tappaa kenenkään herkuksi. Ihmistäkin voi sanoa herkuksi mutta ei ihmisiäkään syödä.

Päivämäärä:   21.9.26 21:34:30

Ällöllä ei oo varaa syödä karkkia, rahat loppu ja ahteri leviää. Siksi keksii että tykkää muka sellerinvarsista ja porkkanatikuista.

Päivämäärä:   22.9.26 01:34:56

Karkit ja sipsit on lapsiperheiden herkkuja.

Aikuisten herkkuja on erilaiset kalliit raaka-aineet.

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   22.9.26 03:51:06

^ Okei, täällä on sitten 56-vuotias yksinelävä lapsiperhe. Ja on ne karkitkin suht kalliita, vaikka joku dubai-suklaa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   22.9.26 13:02:13

Missä iässä kuuluu alkaa herkutella raaka-aineilla?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.