Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko sinulla äitisi tai isovanhempasi vaatteita

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.26 20:01:07

Toisesta ketjusta spinoff, onko sinulla jotain oman äitisi tai isovanhempasi vaatteita käytössä? Itselläni ei äidin vintagevaatteet mahdu mutta mummun huiveja on useampi käytössä sekä yksi takki. Senlisäksi on vieläpä iso-isoäidin villamyssy ja villahuivi. Hän syntyi 1800-luvulla ja menehtyi ennen kasaria. Jotkut vaatteet ne kestää.

Re: Onko sinulla äitisi tai isovanhempasi vaatteita

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   19.9.26 20:05:41

Ei ole. Syy on vain se että olemme täysin eri vartaloisia. Äitini on lyhyt, kapea, tissitön. Minä keskimääräistä pidempi, isot tissit, naiseksi aika harteikas. Ei ole mitään vaatetta mikä meille molemmille sopisi.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   19.9.26 20:06:52

Kun olin hoikka käytin äitini, tätieni, jopa isäni ja kummisetäni vanhoja vaatteita koska halusin pukeutua vintagevaatteisiin. Nykyään vähän paksumpi niin ei ole omaa kokoa juurikaan eikä oikein intoa kun ovat vähän epäkäytännöllisiä arjessani.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   19.9.26 20:07:33

Paljonkin. Uudempia ja vanhempia. Vanhimmat 1950-luvulta.

Päivämäärä:   19.9.26 20:16:51

1950-luvulta on joitain juhlakenkiä käytössä

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   19.9.26 20:20:13

Ei lainkaan, ellei lasketa jotain mökillä olevia saappaita/crocsin tyyppisiä.

Päivämäärä:   19.9.26 20:20:32

On.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.9.26 20:27:48

On.
1885 syntyneeltä mummolta perityt minkki- ja lammasturkit.
Molempia on modattu vuosien saatossa kaksi kertaa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   19.9.26 20:34:55

Yksi takki taitaa jossakin olla.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   19.9.26 20:42:04

Löytyyhän niitä, isän lukioaikainen villapaita, äidiltä paljonkin kaikenlaisia vaatteita, mm vähälle käytölle jääneitä kenkiä. Isotädiltä vaatteita. Mummu oli vähän pienempi, mutta häneltä on muutamia vaatekappaleita mistä voin tuunata uutta.

Kyllähän noissa vanhemmissa vaatteissa kankaat on ihan eri laatua mitä nykyisin. Vielä ysärilläkin puuvillakankaat oli suht kestäviä, sitä ei vaan silloin osannut arvostaa. Nyt sitten myydään kaikenlaista designia hirmuisilla hinnoilla ja kangas menee rikki kun sitä päin aivastaa.

Päivämäärä:   19.9.26 21:05:24

Ei, koska äiti oli minua lyhyempi ja kymmeniä kiloja painavampi .

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   19.9.26 21:13:29

Ei. Äitiä en ole nähnyt sitten lapsuuden, toinen mummo kuoli kun olin lapsi ja toisella oli vain kiinarytkyjä kaapissa kun muutti hoitokotiin.

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   19.9.26 21:14:14

On mummon flanellinen yöpaita. Harvoin olen käyttänyt enkä nyt edes tiedä, missä se on.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   19.9.26 21:15:36

Minulla on isomummon äidin minkkiturkki 1900-luvun alusta, mutta ei ole vielä tullut niin arvokasta juhlaa, että olisin laittanut sen päälle. Sitten on isomummon aamutakki, mutta se ei liene 80-lukua vanhempi. Sitten on joitain mummon itselleen tekemiä vaatteita, jotka sopivat minullekin koska mummo ja minä olimme aika samankokoisia. Äiti taas on ihan eri mallinen kuin minä, mutta joistakin hänen vanhoista vaatteistaan pystyisi kyllä muokkaamaan minulle sopivia.

Päivämäärä:   19.9.26 21:30:50

isän villapaita jostain 60 luvulta, ruma ko perk. edesmenneen veljen paita, lierihattuja. äidiltä en saanut mitään.
isoäidin pitkä villakangastakki.
sedältä säpikkäät. niin kovettuneeet että arkistoin ne.

vaatteita ei oikein ole mutta muuta. kankaita, lakanoita, raanuja, pitsejä jne.
jouluna otan isoisoäidin kutoman lakanan ja nukun sen yjden yön.
muuten puolet lakanoista noita ns evakkokankaita. eihän nuo kulu millään.
laatua <3

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   19.9.26 22:38:09

Ollaan äitini kanssa saman kokoisia. Mulla on joitain hänen vanhoja vaatteita, joita hän ei jostain syystä ole halunnut pitää.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   19.9.26 22:39:58

Kyllä on, mutta niitä on pitänyt tuunata. No ei tietty jotain iskan (isomummi) huivia, muttaturkkia lyhentää ja kansallispukua jne

Lähettäjä: -4° 
Päivämäärä:   19.9.26 22:42:56

Äidin vanha samettinen kellohame, harvoin kyllä käytössä. Mummon amerikasta sotavuosina saama samettijakku ei ole mahtunut päälle sen jälkeen kun täytin 15 (vaikka bmi silloinkin oli alipainon puolella), säilytän sitä kuitenkin.

Päivämäärä:   19.9.26 22:47:03

Äidin yksi nahkahame on. Ollut käytössä useammissa pikkujoulubileissä.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   19.9.26 23:54:53

Mummon turkki, äidin parikin villakangastakkia. Kaikissa liian lyhyet hihat, mutta pitkien nahkahanskojen kanssa menee. Muuten on ottaneet kyllä todella väljää mallia, koska olen kaikin puolin isokokoisempi kuin kumpikaan. Teininä käytin enemmänkin äitin vanhoja paitoja ja mekkoja, mutta useimmista kasvoin ulos. Yksi hellemekko äitiltä on vielä mulla käytössä. Lisäksi isältä on parikin vanhaa villapaitaa, jotka aikanaan sain tallivillapaidaksi, mutta toista olen nyt myöhemmällä iällä käyttänyt jopa toimistolla.

Lähettäjä: Höh 
Päivämäärä:   20.9.26 00:08:47

Minulla on setäni tekemä villashaali. Myös äidiltäni jääneet muutaat tytön kesämekot, noin 5v sopivat. Olen ne säilyttänyt, sillä pidin niitä.itse lapsena ja minulla on nyt pieni tyttö... äitini mummi, äitini lempi-ihminen, oli ne ommellut. On ihaltava katsoa sitä käsin ompelun jälkeä.. mekot ovat nyt yli 70v...
Joitain villatakkeja tms. On ja äitini tekemiä käsitöitä.. äitini oli kamalan ristiriitainen henkilö, mutta arvostan hänen taitojaan käsityöläisenä. Ompeli lastensa vaatteita itse..

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   20.9.26 00:09:49

On

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   20.9.26 00:48:32

Ei mitään perintövaatteita, mutta äitini on antanut minulle tosi paljon vaatteita, jotka eivät mene hänelle enää päälle. Olen itse äitiäni hoikempi.

Lähettäjä: Oa 
Päivämäärä:   20.9.26 00:49:33

Mummot ja äiti käytti kukkatrikoopaitoja joten se niistä

Lähettäjä: Oa 
Päivämäärä:   20.9.26 00:52:03

...nojoo voi kyl olla että mummon kukkapaidat oli aikanaan jotain muuta materiaalia kuin trikoota, mutta ulkonäkö sama eli ei ihan mun juttu.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   20.9.26 00:57:43

Mummon kansallispuku on ja äidin vaatteita myös.

Päivämäärä:   20.9.26 04:42:15

Oli enemmän silloin kun olin hoikempi. Paljon oli teininä esim. mummon takkeja ja tallessa on edelleen vaikkei mahdu enää päälle

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.9.26 05:00:07

Käytin lukiossa isäni 70-luvun farkkuja ja flanellipaitiksia. Äiti on tosi eri mallinen. Rintava ja lanteikas. Minä olen enemmän tosiaan isän mallinen vartaloltani. Isoäidiltäni olen perinyt kansallispuvun sekä marttapuvun. Molempia käytän.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.