Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka kauan sähköhellan vaihtoväli teillä?

Lähettäjä: Hella 
Päivämäärä:   19.9.26 12:36:18

Kuinka vanha sähköhella on taloudessasi?

Oletko vaihtanut hella äskettäin, mitkä kriteerit merkitsivät uuden ostossa?

Re: Kuinka kauan sähköhellan vaihtoväli teillä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.9.26 13:02:29

Mulla oletettavasti kämpän alkuperäinen hella ysärin alulta. :D pitäis vaihtaa kun vastukset roikkuu toisesta päästä, mutta kun on pelittänyt noinkin ja kun en ole hellan suurkuluttaja niin eipä oo tullut aikaiseksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.26 13:11:34

Keittiö on rempattu 2005, eli suunnilleen parikymppinen. Toimii muuten edelleen, mutta luukun turvalukko ei pidä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   19.9.26 13:49:45

Niin kauan että tulee jotain vikaa. Meillä yli 20 v vanha Husqvarna joka pelittää täysin vaikka ollut paljon käytössä. Ainoastaan uunin turvalukituksen metallin päällä oleva eristepalanen irronnut.

Lähettäjä: Auts 
Päivämäärä:   19.9.26 14:00:27

Meillä 7v hellan uunista meni termostaatti rikki. Ei tunnistanut lämpötilas ja lämmitii tappiin asti uunin. Mulla oli pitsa uunissa ja leivinpaperi meni mustaksi hiillokseksi ja pitsa paloi mustaksi myös. Tämä tapahtui vartissa

Lähettäjä: Riepu 
Päivämäärä:   19.9.26 14:14:37

22 vuotta taitaa olla nykyinen.

Lähettäjä: Hop 
Päivämäärä:   19.9.26 14:19:36

Nykyinen hella on noin vuodelta 2005, kun keittiö on remontoitu. Eli yli 20 vuotta vanha.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   19.9.26 14:19:53

Tapana on käyttää asiat loppuun, eli vastaan, että niin kauan pidän, kun toimii, ellei ole jotain muuta (painavaa) syytä vaihtoon. Vuokralaiselleni vaihdoin uuden lieden, kun tämä muutti (tämä oli siis sovittu vuokrasopimusta tehdessä, että liesi tarvittaessa vaihdetaan). Vanha oli reilusti yli 30 v, enkä olisi omaan käyttööni uusinut, kun oli täysin toimiva.

Uudeksi liedeksi valitsin keraamisen vuokralaiselle hinnan vuoksi, mutta induktion olisin itselleni ostanut, jos tarvetta olisi.

Lähettäjä: Muija 
Päivämäärä:   19.9.26 15:03:18

Meillä erillisliesi on vuodelta 1996! Toimii hyvin.
Kaikki muut keittiön koneet sitte onkin vaihtuneet kerran tai kaks.

Lähettäjä: ,,,, 
Päivämäärä:   19.9.26 15:23:10

Asunto rakennettu -87 ja luulen että hella on yhtä vanha. Toimii ja kunnossa on.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.9.26 15:55:00

LähettäjäAuts 

Päivämäärä19.9.26 14:00:27

Meillä 7v hellan uunista meni termostaatti rikki. Ei tunnistanut lämpötilas ja lämmitii tappiin asti uunin. Mulla oli pitsa uunissa ja leivinpaperi meni mustaksi hiillokseksi ja pitsa paloi mustaksi myös. Tämä tapahtui vartissa

LOL
Pizza uunissa vartin.

Päivämäärä:   19.9.26 16:04:49

Kiva kun on muitakin vanhan hellan omistajia, meillä on vm - 86.

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   19.9.26 17:03:14

Hommattiin induktioliesi kun muutettiin tähän 12v sitten. Ei mitään tarvetta vaihtaa vielä.

Lähettäjä: Eo 
Päivämäärä:   19.9.26 17:03:54

Ja uuni on erikseen, on 18v vanha ja hyvin toimii.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   20.9.26 00:51:28

Vaihdoin 15 vuotta vanhan lieden pois, koska se oli karsean näköinen, levyt hitaita ja uuni paistoi epätasaisesti, vaikka käytti kiertoilmaa. Lisäksi halusin muutenkin induktion.

Lähettäjä: Oa 
Päivämäärä:   20.9.26 00:53:21

Mies halus vaihtaa vain 10 vuotta vanhan hellan modernimpaan, mulle ois vanhakin kelvannut.

Lähettäjä: SH 
Päivämäärä:   20.9.26 00:56:43

Talo valmistunut 2010 ja kaikki keittiön mukana tulleet kodinkoneet edelleen alkuperäiset.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.9.26 01:08:10

Mulla on just sopivan näppärän kokoinen 2 levyn Elektro-Helios, jonka nappasin mukaan edellisestä vuokrakämpästä koska sieltä se olisi mennyt vaan roskiin. Tästä on nyt 11 vuotta, siellä se oli palvellut minua jo 10 vuotta, enkä yhtään tiedä kuinka vanha se oli sitä ennen. :D Jos se toimii ja täyttää tarpeet, niin miksi ihmeessä vaihtamaan? Uskon että iso syy siihen miksi planeetta on tässä tilassa kuin se on on juuri se, että ihan hyvää ja toimivaakin tavaraa vaihdetaan vaan jatkuvasti uuteen, koska niin pitää tehdä ja se on trendikästä.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   20.9.26 01:39:54

En ole koskaan ostanut hellaa ja itselläni on ikää 57 v. Nykyiseen kämppään olen muuttanut v. 2004 ja sama hella on edelleen, en tiedä kuinka kauan on ollut edellisellä asukkaalla. Talo 1800-luvun puolelta joten tuskin sieltä asti :D

Päivämäärä:   20.9.26 01:44:25

Kyllähän se täytyis parin vuoden välein vaihtaa kun nuo pattihellat menee likaseks. Ei kait kukaan niitä oikeasti putsaa?

Lähettäjä: bv 
Päivämäärä:   20.9.26 07:58:33

Ei meillä mitään vaihtoväliä ole vaan vaihdetaan sitten, kun entinen ei enää toimi. Sanoisin, että noin kymmenen vuoden välein on viime aikoina mennyt vaihtoon, kun on otettu kovaan käyttöön halpa. Tämä nykyinen on tullut käytettynä enkä tiedä tarkkaan, kuinka vanha se on. Edellinen meni vaihtoon siksi, että uuni paistoi kovin epätasaisesti ja ulkonäössäkin oli itseaiheutettua vikaa.

Päivämäärä:   20.9.26 08:16:05

Mun induktioliesi on alkuperäinen eli 12 v. vanha. Koitan pärjäillä sillä niin kauan kuin se kestää, vaikka se onkin huono – vastukset on jotenkin tosi pienellä alueella niin, että paistinpannu jää aina reunoilta viileäksi, vaikka kuinka esilämmitän varaavaa valurautapannua hitaasti.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.9.26 11:10:55

Mulla taitaa olla alkuperäinen, hyvin toimii vaikka ruma onkin. Asunto rakennettu -89 eli varmaan samaa ikää on myös hella

Päivämäärä:   20.9.26 12:14:52

"Lähettäjä.

Päivämäärä20.9.26 01:44:25

Kyllähän se täytyis parin vuoden välein vaihtaa kun nuo pattihellat menee likaseks. Ei kait kukaan niitä oikeasti putsaa?"

Tottakai putsataan säännöllisesti ihan uudenveroisiksi.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   20.9.26 13:10:30

Mikä on pattihella?

Lähettäjä: Tätiköriläs 
Päivämäärä:   20.9.26 13:44:13

Alkuperäinen stömberg vuodelta -62. Uuni paistaa vähän toispuoleisesti, mutta se ei ole ongelma, kun muistaa kääntää paistokset puolivälissä.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   20.9.26 16:13:36

Vajaan vuosikymmenen kesti remontin yhteydessä hankittu edellisessä asunnossa ennen kuin piti uusia, en muista enää mikä vika siihen tuli. Nyt on nykyisen asunnon mukana tullut vanhempi hella, veikkaisin lähemmäs 20v vanha, mutta tuo on ollut minimaalisella käytöllä kahdella edellisellä omistajalla, joista kumpikaan ei täällä vakituisesti asunut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.