Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko itsevarma?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.9.26 23:56:04

Mietin millastakohan olisi jos ei välittäisi muiden mielipiteistä.

Re: Oletko itsevarma?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   19.9.26 00:10:20

Joo, olen. Ja se on paha asia toisille, mutta en vain välitä siitä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.9.26 00:23:01

Olen kyllä. Mulla on menneisyys ikävuosista 6-17 koulukiusattuna. Siinä olisi voinut käydä niin että itsetunto olisi kadonnut kokonaan. Itsellä kävi päinvastoin. Se oli minä vastaan maailma, oli pakko olla itse itsensä puolella.

En yhtään mieti mitä muut ajattelevat. Sillä ei ole mitään vaikutusta minuun. Poislukien se että taktikoin välillä ja noudatan lakia. Olisi kiva mennä kesäkuumalla alastomana markettiin, en silti tee niin. Ja en pukeudu ihan kaikkeen mitä haluaisin koska en halua miesten seksuaalisia katseita, ne kuormittavat.

Olen tehnyt epätavallisia elämänvalintoja normien ulkopuolelta jotka on kuitenkin olleet itselleni sopivia tämän itsetunnon ansiosta. Kattelen välillä läheisiä ja tuttuja jotka ei uskalla ja kärsivät.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.9.26 00:35:11

Kyllä koen olevani. Elän juuri sen näköistä elämää kuin itse haluan.

Toki välillä tulee esim ulkonäköön liittyvää epävarmuutta, mutta pääsen siitä nopeasti eteenpäin.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   19.9.26 01:00:31

Olen aika immuuni vieraiden tai ei-niin-läheisten tuttujen mielipiteille, mutta lähimmäisten mielipiteet kiinnostavat jonkin verran. Riippuu vähän asiasta. Uskoisin että jokainen ihminen on joissain asioissa itsevarma ja joissain epävarma.

Lähettäjä: mmx 
Päivämäärä:   19.9.26 01:06:55

Aika lailla. Miksi välittäisin muiden mielipiteistä? Eiväthän hekään ole sellaisia kuin minä haluan, joten miksi minäkään välittäisin heidän mielipiteistään?

Opettele ajattelemaan "Mitä sitten?". Opettele myös sanomaan tuo jos sille joskus on tarvetta.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   19.9.26 19:26:32

En missä tahansa asiassa tai tilanteessa, mutta itselleni merkityksellisissä asioissa joo.

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   19.9.26 19:38:20

No en ylimielisyyteen asti. Kuuntelen läheisiäni. Kykenen kuuntelemaan mielipiteitä ihmisiltä, joilla on jokin validi syy sanomalleen. Suodatan siis turhat negat ja lätinät enkä anna mennä ihon alle. Joten sanoisin että terve itsevarmuus löytyy.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.9.26 19:54:29

Ihan riittävän. Itsevarmuushan ei ole sitä, että ei satu jos satutetaan, mutta en pelkää ihmisten ajatuksia eikä minua haittaa jos joku on eri mieltä.

Lähettäjä: Ninne 
Päivämäärä:   20.9.26 00:28:12

Olen nykyään. Kohta mittarissa on 40 ja viimisen kymmenisen vuotta olen ollut itsevarma. Nuorempana itkin kaikkea itsessäni ja inhosin vartaloni. Harmi, koska olen ollut varsin hyvännäköinen ja kääntänyt katseita.

Nykyään on pehmeä kroppa ja painoakin on 10kg liikaa. Minulla oli nuorempana erittäin kauniit kasvot ja kateutta herättävät hiukset. Nyt iho on alkanut vanhenemaan ja lasit viimeistelevät tätimäisen ilmeen.

Mutta se ei pilaa elämääni, enkä ole kateellinen kenenkään ulkonäöstä. Voin ihailla toisen ihmisen kauneutta tuntematta kateutta. Ihanan vapauttavaa.

Lähettäjä: bv 
Päivämäärä:   20.9.26 08:41:51

Olen. Tämä on sellaista, että toimin miten parhaaksi näen välittämättä muitten mielipiteistä. Pukeudun miten tahdon, käytän rahat miten haluan ja muutenkin elän omaa elämääni lakien ja hyvin tapojen rajoissa.
Minullakin sama ominaisuus kuin Ninnellä: en ole kateellinen kenellekään ulkonäöstä, enkä mistään muustakaan.
Työelämässä välillä voi vähän tökkiä, kun toimin omalla parhaaksi katsomallani tavalla. Ei siihen ole kenelläkään mitään sanomista, kun tulosta tulee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.