Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pelkään ystävälleni / perheelleen tapahtuneen

Lähettäjä: muki 
Päivämäärä:   18.9.26 11:31:24

jotain pahaa, koska hän ei ole kohta viikkoon vastannut mitään WhatsApp -viesteihini eikä tekstiviestiin, jonka eilen illalla laitoin. Tämä ei ole lainkaan yhtään hänen tapaistaan. Viimeinen WhatsApp -viesti ei enää mennyt perille, sen näkee noista väkäsistä.

Ja ei, en ole tehnyt mitään mistä olisi voinut hän suuttua. Pelkään tässä nyt jotain pahaa tapahtuneen. Vaikkei mitään ennusmerkkejä ole ollut.

Minä asun Turussa ja hän perheineen Pohjois-Pohjanmaalla pienessä kaupungissa. Meillä ei ole yhteisiä tuttavia eikä minulla ole Messengeriä käytössäni. Hänen äitinsä asuu täällä Varsinais-Suomessa 100 km päässä Turusta, pikkukaupungissa josta sekä minä että tää ystävä on kotoisin, mutta muistan varmuudella vain äidin etunimen. Se ei ole sama kuin ystävällä. Osoitteen muistan tien nimenä varmuudella, omakotitalon numeroa en enkä postinumeroa. Ajatellen että olisin kirjoittanut kirjeen äidille ja kysynyt. Ongelma on tuo osoite- ja nimitieto ja se että hän on paljon Pihtiputaalla sairaan iäkkään äitinsä luona.

Oletin löytäväni ystävän miehen työsähköpostiosoitteen netistä, kun tiedän sen ison firman nimen, jossa hän on töissä. Eipä sitä löydy firman sivuilta, LinkedIn- profiilli lähinnä vain.

Mitä teen nyt? Miten saan yhteyden?

Ystävä siis kotiäitinä kahden alle kouluikäisen kanssa ollut.

Puhelin voi teoriassa mennä rikki, mutta ei hän viikkoa olisi ilman puhelinta. Viimeksi oli maks. päivästä kyse, kun lapsi rikkoi puhelimen.

Re: Pelkään ystävälleni / perheelleen tapahtuneen

Päivämäärä:   18.9.26 11:33:53

Niin ja siis tasan viikko sitten ollut WhatsApp :ssa paikalla ja silloin lähetti mulle videon lapsestaan eli kummilapsestani!!!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.9.26 11:34:58

Löytyisikö somen kautta äidin nimi? Esim. Ystäväsi Facebook?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.26 11:35:07

Mikset koita soittaa äly hoi

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   18.9.26 11:39:46

Mitä sieltä ystäväsi puhelimesta kuuluu, kun soitat? Hälyttääkö vain vai kertooko nauhoite, että valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   18.9.26 11:47:47

"Oletin löytäväni ystävän miehen työsähköpostiosoitteen netistä, kun tiedän sen ison firman nimen, jossa hän on töissä."

Kokeile etunimi.sukunimi@firmankäyttämäosoite, jos menisi perille ja kysele onko tavoittelemasi henkilö.

Lähettäjä: nalle 
Päivämäärä:   18.9.26 11:54:20

Kokeilitko tosiaan soittaa?

LinkedInistä saattaa löytyä sähköpostiosoite, tietokoneellla katsottuna siellä on selkeämpi contact info -nappi, puhelimella voi olla hankalampi löytää mutta jossain siellä se on.

Voit myös kokeilla numerotiedustelusta etsiä miehen tietoja. Luulisi olevan helpompaa, kun tiedät hänestä enemmän kuin kaverin äidistä.

Viikko ei myöskään ole kohtuuttoman pitkä aika, että ihan hirveästi en vielä hermostuisi vaikka varmasti mietityttääkin. Voihan esim. se puhelin olla hajonnut/kadonnut ja ei ole saanut yhteystietoja pelastettua, eikä hänellä nyt ole sinun numeroasi. Tai perhepiirissä sattunut vaikka kuolemantapaus (kuten omat tai puolison vanhemmat), ja on nyt muuta mielessä kuin roikkua somessa.

Lähettäjä: _**_ 
Päivämäärä:   18.9.26 11:54:32

Entäpä jos tämä henkilö on ottanut ilmoitukset ja äänet pois päältä whatsappissa ja tekstiviesteistä myös?

Minullakin on whatsapp. Olen siitä ottanut äänet pois. Eli jos joku laittaa minulle sen kautta viestiä, en saa siitä ilmoitusta. Whatsappissa on ilmoitus asetuksissa näin : keskustelujen äänet, jos ne on pois päältä, et saa merkkiääntä, kun viesti tulee. Viestit kohdassa (Whatsapp) on ilmoitusäänet, jos ne on esim äänettön, niin et saa viestistä merkkiääntä, kun se tulee. Sitten löytyy tietosuoja puoli, sieltä voi valita viimeksi paikalla ja paikalla ; kuka näkee, milloin olen ollut viimeksi paikalla kohdassa voit valita kaikki, yhteystietoni, yhteystiedot paitsi... ja ei kukaan. Olisiko mahdollista, että hän on laittanut yhteystiedot paitsi... tai ei kukaan vaihtoehdon. Sitten on kuka näkee, milloin olen paikalla ; kaikki tai sama kuin viimeksi paikalla. Vielä yhdet asetukset eli tietosuoja ja lukukuittaukset ; jos tämä on pois päältä, et näe muiden lukukuittauksia eivätkä muut näe sinun lukukuittauksiasi. Lukukuittaukset lähetetään kuitenkin aina ryhmäkeskusteluissa.

Tekstiviesteissäkin voi ottaa ilmoitusäänet pois päältä. Eli jos sinulle lähetetään tekstiviesti, et kuule viestin ääntä. Muistaakseni siitäkin saa ilmoitukset pois, eli näytöllä ei näy, että on tullut viesti.

Onhan tuo nyt toki hieman huolestuttavaa, mutta jos tämä ihminen olisikin jostain syystä tehnytkin näin ja siksi ei ole vastannut aloittajalle.

Päivämäärä:   18.9.26 11:56:08

Niin jäi epähuomiossa laittamatta, että onko aloittaja kokeillut soittaa tälle ystävälle?

Hälyttääkö puhelin vai tuleeko automaattinen vastaus, että valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä?

Päivämäärä:   18.9.26 12:01:44

Kas, juuri kun täällä panikoin niin ystäväni laittoi viestin. Puhelimesta oli kyse.

viesti: https://ibb.co/RpKdwn7s

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   18.9.26 12:04:42

No hyvä juttu että kaikki hyvin 🤗

Päivämäärä:   18.9.26 12:06:29

Hyvä kuulla, että kaikki on hyvin

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   18.9.26 12:19:55

Hyvä. Olisi kyllä kiva kuulla miksi sulle ei tullut mieleen soittaa...

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   18.9.26 13:01:34

Aloittajan tilanne onneksi selvisi, mutta nimimerkille _**_ , eivät ne whatsapp-viestit jää perille menemättä (vain yksi väkänen) sillä, että otat ilmoitukset tai lukukuittaukset pois tai jos et käy whatsappissa.

Päivämäärä:   18.9.26 13:13:12

X : Kiitos selvennyksestä. Enpä ole koskaan tätä itse hoksannut.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   18.9.26 14:55:49

Hienoa, että tässä kävi hyvin.

Omalla kohdalla tilanne oli toinen.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   18.9.26 15:07:22

Onneksi tässä kävi hyvin! Minulla ystävä, joka asuu toisella paikkakunnalla eikä mulla ollut hänen läheisten yhteystietoja. Ystävä yhtäkkiä lakkasi lukemasta/vastaamasta mesessä jossa yleensä ollaan yhteydessä päivittäin. Lopulta selvisi, että oli mennyt tosi nopeasti huonoon kuntoon ja makasi tajuttomana sairaalassa. Oli tosi rankkaa olla monta päivää täysin pimennossa. Onneksi selvisi <3

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.