Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Raskauden oireet ennen plussaa

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   18.9.26 08:48:53

Millaisia teillä on ollut oireet ennen plussaa ja erityisesti kiinnostaa onko eri raskauksissa ollut paljon eroa edelliseen/edellisiin.
Jos vaikka ensimmäisessä vahva tunne raskaudesta ja kroppa heti reagoinut niin onko ollut vähemmän tuntemuksia seuraavassa?

Re: Raskauden oireet ennen plussaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.26 12:57:24

Oli aika menkkamaiset oireet, luulin että menkat tulossa mutta ne "menkkojen ensioireet" oli lievemmät kuin oikeissa menkoissa. Pientä vatsassa nipistelyä jne. Mutta ihmettelin kun multa puuttui myös menkkaoireita, esim viikkoa ennen alkava ärtyneisyys, joka on normaalisti niin läsnä että sen tajuaa heti itsekkin että menkat kohta tulossa. Se jo pisti miettimään että oonkohan paksuna, ja olinhan minä :D

Lähettäjä: Ralli 
Päivämäärä:   18.9.26 13:12:16

Aivan jäätävän kipeät rinnat molemmilla kerroilla. Siis niin kipeät että hengittäminenkin sattui, kun rintakudos liikkui.

Hiivatulehdus myös, molemmilla kerroilla :D

Lähettäjä: hj 
Päivämäärä:   18.9.26 14:00:11

Tuntu viikon että kohta alkaa menkat, ei alkanut. Tissit tuli kipeäksi vasta testin tekemisen jälkeen. Autossa tuli paha olo.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   18.9.26 14:01:36

Selkaiset hassut vihkaisut alamahassa etrnkin kun kääntää kylkeä sängyssä. Näitä ei koskaan muutoin ole ollut.

Päivämäärä:   18.9.26 14:20:25

Kipeet tissit, väsy ja palelu

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   18.9.26 15:38:49

Minä tiesin testata, koska raskaus oli suunniteltu ja erittäin odotettu. Sain plussan jo pari päivää ennen menkkojen arvioitua alkamisaikaa.

Mutta jo pari päivää ennen plussaa aavistelin vähän jotain, koska oli sellainen hieman kipeä olo. Hengästyin parina päivänä tosi herkästi, oli vähän vetämätön ja paleleva ja ihan kuin olisi tulossa kipeäksi, paitsi että ei kuitenkaan ollut muita flunssaoireita eikä varsinaisesti kipeäkään olo.

Lähettäjä: Päivi 
Päivämäärä:   18.9.26 15:40:35

Unen tarve 25 h/vrk himo suolakurkkuihin ja kaurahietale-sokeri seokseen.Minun tapauksessa alkio poistui minun tahdosta.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   18.9.26 19:32:35

Väsymys, palelu ja ei tehnyt mieli karkkia.

Lähettäjä: Turvotus 
Päivämäärä:   18.9.26 19:48:37

Molemmilla kerroilla noin viikko onnistuneesta yhdynnästä naama turposi ja näytin siltä kuin olisin ryypännyt kuukauden putkeen (en käytä alkoholia). Ensimmäisellä kerralla turvotus ilmestyi viikonlopun aikana ja kun menin maanantaina töihin, yksi uusi työkaveri (joka ei tiennyt, etten juo) totesi ”sulla on tainnut olla juhlat viikonloppuna”.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   18.9.26 21:04:49

Muutaman päivän oli koko ajan olo ja "oireet", että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä. Ravasin jopa vessassa tarkistamassa asiaa vähän väliä. Lisäksi oli vain sellainen outo tunne. Testissä haamujen haamu sinä päivänä, kun menkkojen olisi oikeasti pitänyt alkaa. Pahoinvointi ja muut raskausoireet alkoivat siitä n. viikon kuluttua. Nyt olen siis viimeisimmilläni raskaana.

Tätä ennen olin kokenut jo muutaman keskenmenon ja niissä esim. rintojen arkuus jne alkoivat jo hyvissä ajoin ennen positiivista testiä ja testin viivatkin olivat sitten hyvin vahvoja jo heti sinä päivänä, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.

Lähettäjä: Hoo 
Päivämäärä:   18.9.26 23:48:33

Etova olo alkoi ennen kuin kuukautiset oli edes myöhässä. Ei sellaisena täysimittaisena pahoinvointina, mutta tunnistettavana edellisen raskauden pohjalta.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   19.9.26 00:26:37

Yliluonnollisen tarkka hajuaisti, ja julmetun kipeät tissit.

Päivämäärä:   19.9.26 08:56:36

Väsymys

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.9.26 14:07:34

Ekassa ei oikein mitään oireita, testasin huvikseen ja positiivinen oli. Toisessa meinasin nukahdella pystyyn kesken työpäivän ja oli niin jäätävä nälkä koko ajan, niin arvasin heti mistä kyse.

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   21.9.26 20:07:14

Kiitos vastauksista.

Kiinnostaa, että jos ollut mekkaoireilua niin miten lähellä kuukautisten alkamista se on alkanut?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.