Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Herkkujen tuputtaminen

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.9.26 21:43:51

Miten vois sanoo sillai asiallisesti et ei pahoteta mieltä... Meillä töis on joku ihme herkku rinki et raahataan karkkia pullaa, keksiä joka päivä. Ja niitä myös tiputetaan syömään. Tänäänkin jouduin KOLME kertaa kieltäytyy pullasta. Ja joka kerta ihmetellään ku ei maistu. En edes selittele, kiitän ja kieltäydyn.

Ja siis mun arkeeni ei kuulu herkut.

Re: Herkkujen tuputtaminen

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   17.9.26 21:45:39

"Ei kiitos, en välitä makeasta".

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   17.9.26 21:47:46

Anna ihmetellä. Sanot vaan ei kiitos ja jos sen jälkeen vielä tuputtavat, sanot että et halua ja että loukkaa se että sinua ei kuunnella asiassa.

Lähettäjä: Sos 
Päivämäärä:   17.9.26 21:50:13

"Ei kiitos ei tee mieli nyt"
Kyllä tuon nyt kolmesti päivässä jaksaa toistaa vaikka tympisi

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   17.9.26 21:50:48

Ällöä komppaan. Kohtelias, selkeä ja vielä pieni ns selitys. Yleensä sillä loppuu tuputtaminen kun ihmiset oppii että .. ei välitä makeasta. Voi siihen hetki mennä, etenkin jos tämä herkkurinki on joku uusi juttu ja kaikki on siitä innoissaan.

Päivämäärä:   17.9.26 21:51:43

Enkä kyllä ymmärrä, miten tämä(kin) voi olla ongelma. En ole koskaan juonut kahvia ja sitä tarjotaan kaikkialla. Ei ole ollut ongelma, kun sanoo, ettei käytä. Eikä makeankaan suhteen.

Lähettäjä: Chip 
Päivämäärä:   17.9.26 21:56:38

Lähettäjä: Ällö
Päivämäärä: 17.9.26 21:45:39

"Ei kiitos, en välitä makeasta".

Tässä. Lyhyt, ytimekäs, selkeä ja kohtelias lausahdus, jonka toteaminen herkkujen tarjoajalle ei turhan paljon rasita aloittajankaan äänihuulia tai pääkoppaa.

Päivämäärä:   17.9.26 21:57:00

-, joo, juon teetä ehkä kerran vuodessa, en tykkää erityisemmin lämpimistä juomista ja teessäkin on kofeiinia, joka ei mulle sovi. Vesi on mun juoma.

Päivämäärä:   17.9.26 21:59:00

Joo mut esim tänää vedettiin se kortti esiin että kyllä nyt voi vähä pullaa noin urheilullisena syödä... Siihen en kommentoi mitään.

Päivämäärä:   17.9.26 22:02:22

.. , toistat, ettet välitä asiasta x. Ei herkkujen syömisestä kieltäyryminen liity urheilun millään tapaa.

Päivämäärä:   17.9.26 22:04:21

No vastaamalla tuon "Ei kiitos, en välitä makeasta". tuot ilmi että et tykkää. Ei se niin raskasta ole muutaman kerran toistaa, ihmisillä on oikeasti sellainen käsitys että kaikki tykkää makeasta. Mutta kyllä se menee perille kun muutaman kerran toistat.

Lähettäjä: jeeu 
Päivämäärä:   17.9.26 22:05:46

Miten Ällö omasta mielestään toteuttaa sitä, ettei noteeraa ylisviivan kommentteja tai varsinkaan vastaa niihin mitään?

Aloitukseen:
Olen sanonut ihan suoraan "En voi syödä vehnää". En siis muutenkaan syö, koska olen sille allerginen. Eli tuo ei toimi jos muuten syö jotain vehnäpitoista.

Tuolla saan aika hyvin olla rauhassa niin ei tarvitse ainakaan mitään vehnäpitoista olla syömässä ja tuputtaminen loppuu siihen.

Päivämäärä:   17.9.26 22:12:54

Jeeu, onhan niitä topiceja, joihin en kommentoi mitään ja ylisviiva lainaa nimimerkkiäni. Vissiin tylsää hänellä.

Päivämäärä:   17.9.26 22:16:15

Ehkä toi urheilullisia oli ajatus siihen et ei tarvi ainakaan laihduttaa, en tiedä. Mut näin oletan :D

Päivämäärä:   17.9.26 22:20:52

Huomaatko, oletat itsekin muista mutta pahoitat mielesi siitä että oletat heidän olettavan että sinä vain laihdutat :D

Eli, lopettakaa olettaminen. Sinä vastaat että et välitä makeasta ja ne muut oppii elämään sen kanssa.

Lähettäjä: Kepuli 
Päivämäärä:   17.9.26 22:27:11

Miten ihmisestä tulee niin helevetin hölmö, ettei voi heti ensimmäisellä kerralla sanoa että ei vaan välitä makeasta ollenkaan ja turha tarjota. Ja toistaa tämä sama asia uudestaan ja varmaan vielä uudestaan.

Miten vttu voi olla noin vaikeaa vaan sanoa että en välitä, en syö ikinä, en vaan syö makeaa koska en pidä siitä.

??!!

Lähettäjä: uruur 
Päivämäärä:   17.9.26 22:27:27

"Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 17.9.26 21:59:00

Joo mut esim tänää vedettiin se kortti esiin että kyllä nyt voi vähä pullaa noin urheilullisena syödä... Siihen en kommentoi mitään."

Olisit kommentoinut, että "En olisi näin urheilullinen jos mussuttaisin pullaa kolme kertaa päivässä".

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   17.9.26 22:29:08

Tässä sanoit jo lyhyen ja ytimekkään vastauksen "Ja siis mun arkeeni ei kuulu herkut."

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   17.9.26 22:31:37

Ja voihan niille kerran selittää että urheiket ja syöt terveellisesti etkä kerää turhia kaloreita tuollaisista. Jos ei mene jakeluun nätillä niin sano että et halua olla mikään läski tulevaisuudessa eli helpompi jättää syömättä.

Päivämäärä:   17.9.26 22:36:41

Ennean ehdotuksilla ei saa muuta kuin happamia katseita tai lisää tuputusta. Esim sanomalla "Ja siis mun arkeeni ei kuulu herkut." saa todennäköisesti jankuttajilta vastaukseksi "no kyllä nyt joskus vähän voi ottaa" tms. Tuo Ällön lyhyt ja ytimekäs on paljon parempi ja sellainen että kukaan ei voi vaikkapa keksiä rivien välistä jotain mitä siellä ei ole.

Lähettäjä: Kepuli 
Päivämäärä:   17.9.26 22:47:30

Ei mitään ihme urheiluselityksiä.

Ällön " ei kiitos, en välitä makeasta " on oikein hyvä. Ei kiitos, en syö ikinä makeaa. Ei kiitos, en syö makeita ollenkaan.

Ei voi olla niin vaikeaa sanoa. Inttäjälle voi sanoa että En vaan syö.

Lähettäjä: MT 
Päivämäärä:   17.9.26 23:28:28

Aloittajalle: ota mukaan porkkanapussi, js ojennat siitä ja sanot, että ota porkkana, ota nyt vaam, ota, ota, ei yksi porkkana suhun mitenkään vaikuta.

Mä niin tiedän ton tunteen!!! Joku on "mukava" leipoo töihin ja sitten tuputtaa ja käytännösdä yrittää pakottaa kaikkia syömään.

Meillä yksi nainen osti kotiinsa rasvakeittimen ja teki meille töihin lihapiirakoita. Kaunis ajatus, mutta....

Mä aina sanon,etten voi ylipainoisena ratsastaa.

Päivämäärä:   17.9.26 23:34:37

Ja se et ne muut ei ole mitään urheilija vartaloisia niin tuntuu väärältä kieltäytyä. Mä oon siis vähän miellyttäjä luonne niin on vähä vaikee aina kieltäytyä. Vaikka siis kyllä kieltäydyn mut tulee itelleki siitä vähä semmonen olo et loukkaanko toisia 

Ja kyllä mä makeaa syön, se vaan ole mun arkeen kuuluvaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.26 09:10:22

Tasan ei käy onnen lahjat, itse köyhänä ja saitana vetäisin kaiken mitä ilmaiseksi saa mut ikinä ei kukaan edes tarjoa saati tuputa mitään :/

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.26 10:54:17

Naisvaltainen kuten vanhainkoti tms?

Päivämäärä:   18.9.26 11:42:48

50/50 on miehiä ja naisia. Mut joo, naisia on ne herkkujen roudaajat

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   18.9.26 14:24:54

Minä olin aikonaan työharjoittelussa ja sen enempi asiaa miettämättä kahvitauolla sanoin että 'miten sitä ennen keliakiaa tulikin mussutettua kaikkea sokerimoskaa' niin paikan johtajatar oli tukehtua pullaan mitä siinä söi. Oli hiljasta porukkaa pullat ja kädessä ja olisin halunnu kadota paikalta sormia napsauttamalla.

Lähettäjä: piste 
Päivämäärä:   18.9.26 14:31:06

"Minä olin aikonaan työharjoittelussa ja sen enempi asiaa miettämättä kahvitauolla sanoin että 'miten sitä ennen keliakiaa tulikin mussutettua kaikkea sokerimoskaa' niin paikan johtajatar oli tukehtua pullaan mitä siinä söi. Oli hiljasta porukkaa pullat ja kädessä ja olisin halunnu kadota paikalta sormia napsauttamalla."

Hahhah :'D

Lähettäjä: yfuk 
Päivämäärä:   18.9.26 20:30:34

"Minä olin aikonaan työharjoittelussa ja sen enempi asiaa miettämättä kahvitauolla sanoin että 'miten sitä ennen keliakiaa tulikin mussutettua kaikkea sokerimoskaa' niin paikan johtajatar oli tukehtua pullaan mitä siinä söi. Oli hiljasta porukkaa pullat ja kädessä ja olisin halunnu kadota paikalta sormia napsauttamalla."

No kyllähän tuo antoi sinusta aika ylimielisen kuvan. Eihän keliakia estä sinua syömästä sokeria vaan gluteenia. Olisit ennemmin sanonut, että "Miten sitä ennen keliakiaa tulikin syötyä pullaa niin onnellisena, nykyään siitä voi vain haaveilla".

Mutta usein ihmiset möläyttelevät sen mitä oikeasti ajattelevat. Joskushan se on ihan tervettäkin että joku sanoo, että on muuten elefantti tuolla nurkassa. Ihmetyttää kaikki hymistely ja kiertely ja sanomatta jättäminen.

Aikoinaan minun työpaikallani todella moni kollega alkoi karpata kun se oli silloin trendikästä. Kertoivat kilpaa mitä olivat kokanneet, esim. paistaneet uunissa meetwurstisiivuja juuston kanssa ja napostelivat niitä sipsin sijaan. Taukohuoneen pöydällä oli kulhollinen keksejä ja minä ja työkaveri mussutimme niitä keksejä tyytyväisenä, että jääpä meille enemmän.

Tuo oli kyllä kivaa aikaa, kun me ei-karppaavat saimme syödä herkkuja sydämemme kyllyydestä, ei tarvinnut kursailla että muillekin riittää.

Onneksi nuo karppaajat eivät koskaan tuoneet työpaikalle mitään ketokakkuja tai -keksejä. Muutama kaveri on ketoillut ja tarjonnut jotain hiilarittomia "herkkuja" ja ai kamala ne on hirveitä. Jos ketoilee/karppaa, niin jättäisi sitten leivät, kakut ja keksit kokonaan pois eivätkä yrittäisi korvata niitä millään mantelijauheella, stevialla, kananmunalla ja perunakuidulla.

Lähettäjä: Sos 
Päivämäärä:   19.9.26 03:39:12

"Jos ketoilee/karppaa, niin jättäisi sitten leivät, kakut ja keksit kokonaan pois eivätkä yrittäisi korvata niitä millään mantelijauheella, stevialla, kananmunalla ja perunakuidulla."

Miksi? Koska sinä et tykkää?

Lähettäjä: yfuk 
Päivämäärä:   19.9.26 23:16:27

"Miksi? Koska sinä et tykkää?"

Vaikka siksi, etteivät tykkää itsekään. Moni on sanonut niin irl kuin somessakin, että keto/vhh-ruokavalio loppui siihen kun ei vain enää kestänyt niitä ketoleipiä ja -kakkuja. Kun tuollaiselta kysyy, että miksi vhh:lla pitäisikään syödä leipiä ja kakkuja, vastauksena on jotain huutoa siitä että kyllä leipää kuuluu syödä tai sitten ovat vain hiljaa, kun tajuavat oman tyhmyytensä.

Oli keto-vhh:lla melkein 6 vuotta enkä todellakaan syönyt mitään ketoleipiä ja kakkuja. Mutta moni kaveri niitä teki ja tuputti minullekin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.