Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Doksepiini

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   17.9.26 14:30:28

Mielenkiinnosta kysyn onko teillä kokemusta doksepiini pienillä annoksilla unettomuuteen? Auttaako

Re: Doksepiini

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.26 14:32:07

Joillain auttaa, joillain ei. Kokeile ja tee oma johtopäätös.

t. Psyk sh

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.9.26 14:41:22

Mulle on määrätty doksepiini 3 mg. Otan yleensä kaksi tablettia iltaisin.

Doksepiini tekee olon vähän tokkuraiseksi ja parantaa unen laatua, mutta ei hirveän hyvin auta nukahtamiseen. Itselläni on ongelma nimenomaan se nukahtaminen, uni ei vain meinaa tulla. Sitten kun olen nukahtanut, niin yleensä nukun ihan hyvin.

Mitään kummempia sivuvaikutuksia en ole huomannut, ehkä vähän sellainen pöhnä seuraavana päivänä - mutta ei läheskään niin paha, kuin mitä mirtatsapiinista tuli.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.26 14:48:01

Ei auttanut, aiheutti huimausta ja näköhäiriötä

Lähettäjä: no juu 
Päivämäärä:   17.9.26 14:51:49

auttoi se vähän, alkuun ehkä paremmin. Silloin tällöin otan jos tuntuu että unet menee ihan mahdottoman huonoksi ja öisin pyörii ajatusmylly.
Nukahtamiseen ei vaikuta niinkään mutta ongelmana mulla onkin enemmän heräily, ja siinä huomaan eron. Saan lähes 100% varmasti unta uudelleen ja nukun aamulla pitkään.

Vähän pöhnää aiheuttaa, sen verran että ei ehkä juoksulenkille tee mieli heti aamusta. Toisaalta en tiedä johtuuko se vaan siitä että on kunnon unet ja pitkä paikallaan olo alla.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   17.9.26 14:54:03

Mulla ei auta yksinään, siihen lisänä melatoniin ja Stella. Tuo kombo on hyvä, kaikkien annostuksen pystyy pitämään tosi pienenä. Jos yksikin on joukosta poissa, niin unet karkaa. Mitään haittoja ei ole ollut.

Mulla on paha krooninen unettomuus ja unihäiriö, kärsinyt tästä jo yli 20 vuotta, jossain määrin lapsuudesta saakka (eli voisko sanoa että pian 50 vuotta :D ). Nyt ehkä paras ja toimivin lääkekombo käytössä.

Lähettäjä: hp 
Päivämäärä:   17.9.26 15:29:25

Mulla auttoi! Mies ottaa lisäksi melatoniinin. Ei ole aiheuttanut alun jälkeen mitään tokkuraisuutta tmv

Lähettäjä: fkfk 
Päivämäärä:   17.9.26 15:32:17

Kokeilin joskus. Ihan kamala, tuli karsea olo, ahdisti, mitähän muuta. En voinut käyttää joten lopetin ja muistan sen tunteen kun lopetin ja tajusin, ettei minun tarvitse sitä lääkettä enää ottaa. Se tuntui ihanalta kun tiesin, että nämä sivuvaikutukset loppuu tähän.

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   17.9.26 17:08:51

Otan tarvittaessa. Nukahdan vähän paremmin ja mikä parasta, aamuyön heräilyt jäävät pois. Pidentää unta nimenomaan aamusta. Ainoa haittavaikutus on aamupöpperlisyys, mutta sitäkään ei esiinny aina. Kannattaa kokeilla!

Lähettäjä: Dokse 
Päivämäärä:   17.9.26 17:49:12

Ei auttanut minulla. Samat yövalvomiset jatkuu vaikka vuoden päivät sitkeästi yritin. Seuraavana päivänä aamupöivän ahdisti aina. Nyt kun lopetin nämä, hävisi myös ahdistus.

Lähettäjä: mitää 
Päivämäärä:   17.9.26 21:42:27

###
"Päivämäärä: 17.9.26 14:54:03

Mulla ei auta yksinään, siihen lisänä melatoniin ja Stella."

Mulla käytössä samat kuin sulla, mutta ei oikein auta. Mikä on Stella?

Lähettäjä: mitää 
Päivämäärä:   17.9.26 22:56:43

>https://www.terveyskirjasto.fi/far05798<
Joo vastaus löytyi.

Lähettäjä: Mitä 
Päivämäärä:   18.9.26 13:13:45

Ihan paras unilääke. Tuntia ennen nukkumaanmenoa otan pureskeltavan melatoniinin kanssa ja tunnin päästä silmät sikkurassa, nukahdan heti. Miehelleni ja minulle kokeiltu kaikki mahdollinen, stella, mirtatsapiini, ketipinor yms ja tää on ehdottimasti paras.
Mulla 3mg 1kpl ja melatoniini 1,9mg pureskeltava ja miehellä 2×3mg. Pitää löytää se oikea annostus itselle ja oikean vaikutuksen huomaa vasta 2vkon päästä kun käyttää säännöllisesti. Tottakai vaikutukseen vaikuttaa myös, millaisessa mielen tilassa on, jos on hirveä stressi ja aivoissa myllää niin saattaa mennä 3 h akin ennenkuin alkaa väsyttää. Mikään lääke ei oo sellanen et taju lähtee jos aivot on ylikierroksilla. Ja doxepin on ainoa, mistä ei jää riippuvaiseksi ja sivuoireet on todella mitättömiä. Meillä niitä ei ollut lainkaan. Esim stella on hermomyrkky, se aiheuttaa raivokohtauksia ja alkoholia jos käytät arjessa, niin se on paha.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.9.26 15:25:49

Mulla auttaa nukahtaan, mutta unen laatu heikkoa

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   18.9.26 16:48:55

No en ole kyllä Stellan käytön aikana yhtään raivaria saanut. Mut eihän nuo "viralliset" uni- ja nukahtamislääkkeet ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön, voivat altistaa esim. muistisairauksien kehittymiselle jne. Mutta eipä se unettomuuskaan aivoja helli. Niin kauan kun on työikää jäljellä, menen sillä, millä saan nukuttua. Sitten kun joskus jään eläkkeelle, voin tarkastella tilannetta uudelleen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.