|
Lähettäjä: mitä ihmettä
Päivämäärä: 17.9.26 14:12:52
En ymmärrä teinini muutosta,vaikka muutosten aikaahan tämä heille on.
Mutta meillä on nyt välirikklo nähtävästi oikeasti.
Alkoi siitä kun ärähdin pojalle kunnolla. Ja ymmärrän,että itse osin syypää tietenkin. Minähän heitä kasvattanut olen.
Mutta kiista jlähti siitö,että ihan keskustelun kautta odotin heiltä (" lasta) enemään kodin töiden jakamisessa.
Taustalla ero miehestä,joika ei heidän isä. Yhteisten keskustelutuokioiden teema on ollut se,että nyt erotessa heidän panostaan oikeasti tarvitraan. Ja asiaan on myönnytty,kunhan ero tapahtuu.
No aika hiljaista on ollut. Muistuttanut olen ja tapahtuneet suoritukset on korvattu viikkorahalla.
Vanhempani halusivat auttaa ja saada nuorisoa osallistumaan sillä,että suoritetuista kotitöistä saa viikkorahan,muuten ei.
No se pikkuhiljaa ajautu siihen,että jo kovin pieni suoritus koettiin viikkorahan arvoiseksi.
Virhe meiltä olla sitä tarkemmin nimeämättä.
Mulla vaan epäviisaan helppo taipua lupamaan viikkoraha helpommalla,kun on eläimiä ja sitten joku arvaamaton tilanne niiden kanssa ja kupaamalla teinille,että tee tää juttu mun puolesta,kun nyt syystä x en itse ehdi tai eläinten ruokinta viivästyisi muuten. Eikä kyse itsellä ole kuin satunnaisista arvaamattomista tilanteista. Ja lapset olisivat menneet omia kaverimenoja jotka sovittuja.
No tällaisten tilanteiden yhdistelmänä viikkorahan saamisen taso on tullut teinien mielestä tosi ala. Ja kun nyt asiasta nostin meelin ja vaadin kun pinna paloi kaikkiin vaatimuksiin minua kohden.
Tilanne on sitten tämä,että poika suuttui ja koska on mahdollisuus olla myös joko tyttöystävän perheen luona ja kun huomautin,että ei ehkä ihan ok,niin sitten iskällä!
'Iskällä oloa en oikein voi rajoittaa,semminkin kun se on ollut nihkeetä viime aikoina,koska iskä laittoi rajoja. Nyt sekin sitten parempi vaihtoehto.
Teinit on teinejä,sen ymmärrän toki,mutta miten ihmeessä sen nyt laittaisi aisoihin rajoittamatta hänen omia oikeuksiaan.
Hankala ikä,koska itsemäärämis oikeuksia on,eli en voi olla atoritäärinen. Rahaakin rajallisesti käytössä,mutta on,koska toisen asteen opiskelija ja kelan tukia! Eli silläkään hankala vaikuttaa lyhyellä aikavälillä.
|