Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Botox

Lähettäjä: €@ 
Päivämäärä:   17.9.26 10:09:06

Oletteko ottaneet botoxia esim. otsaryppyihin tai silmien väliin? Oletteko tyytyväisiä ja onko tulos vielä luonnollinen?

Re: Botox

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   17.9.26 23:04:05

.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   18.9.26 21:02:48

Olen ja olin tyytyväinen, nyt pitäisi uusia, edellisestä kerrasta vuosi. Itsellä vahva Sibelius, ei vaakaryppyjä, mutta koko otsaa hoidettu, silmäkulmat, suun ympärys, platysma... Silmäsäryt helpotti tosi paljon kun en pystynyt jatkuvasti kurtistella kulmia, en tiedä miksi se on minulla niin vahva ja miksi pitää kurtistella, olen vasta 35 v. eli varsinaisesti ikärypyistä ei ole vielä minun kohdalla kyse. Samoin hymy vääntyi ihan vinoon, se korjattiin. Nyt on nätti hymy.

Lähinmä siis itsellä hoidettu kasvojen kireyksiä eikä niinkään ryppyjä. Moni luulee, että kaikki ottaa botoxia vaan ikäryppyihin, mutta sillä pystyy tosiaan tasapainottaa kasvojen lihaksiston toimintaa ja lamaamaan niitä lihaksia, jotka toimii yliaktiivisesti.

Lähettäjä: €@ 
Päivämäärä:   18.9.26 22:01:23

Up, kiitos, lisää kokemuksia

Lähettäjä: ~ 
Päivämäärä:   18.9.26 22:07:39

Minua kiinnostaisi botox hiusrajan hikoilua estämään. Ja ei haittais jos samalla alkavien vaakaruttujen kehittyminen hilliintyis. Pelkään vaan että käy joku kulmakarvat laskee alas -efekti. Sitä en halua.

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   18.9.26 22:30:15

Otin kerran, enkä ota ikinä enää. Lääkäri oli pistämässä, netissä upeat arvostelut. Ei sattunut ei mitään. Olin 35 silloin, nyt 37. Noh, 48 tunnin kuluttua toinen kulmakarva oli alhaalla ja toinen ylhäällä. Olin ihan sekopään näköinen. Tätä kesti vuoden ja kuukauden, pahin aika 3kk. Lisäksi toinen suupieli roikkui kuin aivohalvauspotilaalla, eli kun hymyilin, niin huuli ei vaan noussut toiselta puolelta. Menin sairaalaan sen takia, mutta olikin vain pieleen mennyt botox. Alkuperäinen botox-lääkäri sanoi, että korjaantuu 3 kk aikana. Meni 1,5 vuotta ennen kuin molemmat suupielet nousivat hymyyn. Nytkin vielä hieman toispuoleinen. Toinen botox-lääkäri yritti korjata pistämällä toisiin lihaksiin, mutta mitään eroa ei tullut.

Kannattaa siis miettiä tarkkaan, meneekö.

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   18.9.26 22:31:23

Ja kaverilla meni narkusttelubotox kanssa pieleen, ylähuuli ei toiminut kunnolla hänellä 2 vuoteen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.9.26 23:09:57

Kaikki hyvin, on pistetty ympäri kasvoja. Harmi, kun uskalsin vasta pari vuotta sitten.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.9.26 23:12:33

Otin pari vuotta sitten sibeliusryppyyn. Kesällä, koska aurinko pistää kurtistamaan. Olen reilu 30 v ja se on ollut minulla niin kauan kuin muistan. Ei siis ole mikään ikäryppy, vaan yksinkertaisesti lihas on todella voimakas. Mietin pitkään ja vihdoin uskalsin. Oli kyllä todella hienoa, kun ilme rentoutui, sillä tuon rypyn takia olen koko ajan sellaisen kärttyisen näköinen. Viime kesänä en ottanut, koska olin raskaana ja tänä kesänä taas imetin. Vaikka kokemus oli hieno, niin kyllähän sitä silti yhä miettii, että viitsiikö enää ottaa kun se on kuitenkin aikamoista hermomyrkkyä... Mutta ehkä taas ensi keväänä niin pysyy pari kk ryppy kurissa...

Lähettäjä: Nxbbxbdskkdbzbslal 
Päivämäärä:   19.9.26 00:16:20

Otin 32 vuotiaana yhden kerran Tampereella keskustassa sijaitsevassa paikassa. Pistojälki jäi näkyviin kasvoihin kahteen kohtaan isona punaisena paukamana. Tästä on kuusi vuotta ja paukamat näkyy edelleen. Sain myös ilmeisesti liikaa botoxia, kun naama alkoi roikkua kuin buldogilla tai Huuto-maalauksella. Sain klinikalta vain vähättelyä, kun menin sinne asiasta keskustelemaan. Lihasten palautuminen vei aikaa. Jos jotakuta kiinnostaa, niin kerron mielelläni vaikka sähköpostissa tai Facebookissa lisää ja voin näyttää kuvat. Käytän Ordinaryn Argireline seerumia ja toimii paremmin kuin botox.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   19.9.26 01:48:45

Botox pitäisi lähtökohtaisesti pistää niin pienellä neulalla, ettei siitä jää kyllä mitään. Täyteaineita voidaan sitten kanyloida jne. Ja tosiaan jos ei pistäjä tiedä mitä tekee, niin nuo toispuoleisuuden ja kulmien romahtaminen riskinä. Paikka kannattaa valita huolella, mutta kuten uutisotsikoista on viime aikoina saatu lukea, niin kaikenlaiset saa tällä alalla valitettavasti operoida.

Oikein laitettuna botoxin pitäisi kohottaa kulmia (toki tässäkin voi tulla taas väärin laitettuna ns. angry birds-efekti). Itseltäkin kyseltiin olenko vaihtanut uuden luomivärin tai jotain kun näyttää jotenkin niin freesiltä. Ei minulla ole edes raskaat luomet, mutta kyllä kun kuvia katsoo nyt taaksepäin, niin oli fresh ja kirkas lookki.

Lähettäjä: Napsu 
Päivämäärä:   19.9.26 03:00:30

” Minua kiinnostaisi botox hiusrajan hikoilua estämään. Ja ei haittais jos samalla alkavien vaakaruttujen kehittyminen hilliintyis. Pelkään vaan että käy joku kulmakarvat laskee alas -efekti. Sitä en halua.”

Tämä itseasiassa on vaikea kombo, eikä monet suosittele sitä.
Minä olen ottanut ne erikseen, juuri sen takia, ettei kulmat romahda. Hikoiluun botox alkaa vaikuttaa heti ja se on kyllä todella toiminut itselläni.
Pieniin vaakajuonteisiin on laitettu myös botoxia ja se on toiminut hyvin ja kulmat myös kohonneet sen myötä.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   19.9.26 06:58:41

Itsellä on ihan täysin kehittyneet vaakarypyt otsassa, mutta en uskaltaisi ottaa botoxia, kun eikö ne kulmat tosiaan tipahda silmien päälle jos otsan lihakset lamautetaan. Näytän tosi vihaiselta ja kettuuntuneelta jos en ikään kuin nosta otsaa lihaksilla, sen takia ne rypyt siinä onkin.

Päivämäärä:   19.9.26 09:36:48

Ilmeisesti kulmia pystytään nimenomaan nostamaan jos laitetaan vaakajuonteisiin, sibeliukseen ja harakanvarpaisiin.

Päivämäärä:   19.9.26 11:22:46

” Itsellä on ihan täysin kehittyneet vaakarypyt otsassa, mutta en uskaltaisi ottaa botoxia, kun eikö ne kulmat tosiaan tipahda silmien päälle jos otsan lihakset lamautetaan. Näytän tosi vihaiselta ja kettuuntuneelta jos en ikään kuin nosta otsaa lihaksilla, sen takia ne rypyt siinä onkin.”

Ei tietenkään. Alaspäin vetäviä lihaksia lamautetaan, eli usein kulmakarvat nousevat. Kannattaa käydä konsultaatiossa, jossa tekijä arvioi mitkä lihakset sinun tapauksessa lamautetaan, minkälaista lopputulosta on mahdollista saada ja mitä kulmakarvoille käy. Ei botox olisi näin suosittua, jos se laskisi kulmakarvoja.

Ei vain kannata valita ensimmäistä/halvinta tekijää, vaan sellainen jolla on tietämystä mitä tekee ja sen lisäksi hyvä esteettinen silmä. Halvalla ei saa hyvää tässäkään tapauksessa.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   19.9.26 11:53:05

Olen laittanut ja olen tyytyväinen. Käyn 2 kertaa vuodessa.

Lähettäjä: Nxbbxbdskkdbzbslal 
Päivämäärä:   19.9.26 12:12:20

Minä kävin suosituimmalla ja isoimmalla klinikalla Tampereella ja itse omistaja pisti. Silti kävi huonosti. Maksoi paljon. Varmasti hän onnistuu lähes aina ja minulla oli huonoa tuuria, mutta ei lohduta, kun pistojäljet näkyvät edelleen ja kun tosissaan osui itselle.

Päivämäärä:   19.9.26 12:22:18

Tottakai sellaista tekijää ei olekaan, jolle ei joskus olisi sattunut huteja. Mutta se, että on suosittu klinikka tai sen omistaja, ei tarkoita vielä, että olisi se paras vaihtoehto itselle. Yhdenkin klinikan sisällä on useampi tekijä, joista osa voi olla hyviä ja osa ei.

Itselläni on vähän vastaava kokemus, mutta olen käynyt vuosia hyvämaineisella klinikalla ja ystäväni tuli samalle klinikalle, mutta eri tekijälle ja hänellä lopputulos oli suoraan sanottuna hirveä.

Mutta tietysti taustojen selvittäminen lisää todennäköisyyttä, että osaa välttää ne huonot tekijät, koska parhaillekin käy vahinkoja.

Päivämäärä:   19.9.26 12:47:27

Mites alakerta, onko korjattu?

Lähettäjä: Naatti 
Päivämäärä:   19.9.26 14:39:15

Hanna: missä sinulle laitettiin botoxia tai kuka laittoi, niin osaisi vältellä tälläistä tekijää?

Päivämäärä:   19.9.26 15:19:35

Pistetään säännöllisesti otsa, sibelius ja silmäkulmat. Avaa katsetta enkä näytä niin väsyneeltä kokoajan :D

Medical clinic Lux ja Susanna ihan huippu eikä varmasti pistä "liikaa", vaan just sen mikä on järkevää sulle.

Lähettäjä: Hilla 
Päivämäärä:   20.9.26 10:09:00

Edellinen kirjoittaja mainostaa klinikkaa jossa hoitaja pistää botuliinin. Tällä tavalla lakia kierretään toistuvasti, hoitaja saisi pistää vain lääkärin valvonnassa.
Menkää oikealle ja koulutetulle lääkärille hoitoihin, ei millekään ”kauneusklinikalle”.

Botuliinin vaikutus kestää maksimissaan puoli vuotta eli pistoksen aiheuttamat patit, jotka näkyvät vielä vuosien päästä eivät ole botuliinia. Todennäköisesti asiakkaalle on pistetty väärään kerrokseen huonolaatuista hyaluronia, joka ei poistu kuten pitäisi.

Päivämäärä:   20.9.26 10:34:48

” Menkää oikealle ja koulutetulle lääkärille hoitoihin, ei millekään ”kauneusklinikalle”.

Se, että on lääkäri, ei tee tekijästä hyvää. Minunkin oma pistoshoitaja on sairaanhoitaja. Heillä tosin on vastuulääkäri paikalla silloin, kun botoxia tehdään.
Vastuulääkärin tulee olla fyysisesti paikalla, mutta lääkärin ei tarvitse olla se joka tekee pistokset. Lääkärin koulutukseen ei kuulu esteettiset botoxit, vaan sairaanhoitajat sekä lääkärit käyvät samat itse valitsemansa koulutukset siihen. Sairaanhoitaja voi olla kokeneempi ja kouluttautuneempi botoxiin kuin lääkääri.
Mutta, jos lääkäriä ei ole mailla eikä halmeilla niin siihen kannattaa kiinnittää huomiota ja pohtia, että mitä muita sääntöjä kiertävät.

Lähettäjä: Hirnu 
Päivämäärä:   20.9.26 10:46:51

Ei tietenkään tee, mutta se tekee asiasta laillista.
Lääkäreillä on myös pakolliset potilasvahinkovakuutukset, hoitajaklinikoilla ei.
Esteettisesti suuntautunut plastiikkakirurgi on varmasti perehtynyt botuliinihoitoihin ja osaa niitä tehdä.

Päivämäärä:   20.9.26 15:04:51

Hirnu
Sairaanhoitajan tekemät botuliinipistokset ovat laillisia. Ville Männistö on hyvin suosittu lääkäri botoxin parissa, mutta hänkään ei ole esteettisesti suuntautunut kirurgi, vaan suu ja leukakirurgi.
Sitäpaitsi kaikilla, jotka tarjoavat botuliinihoitoja täytyy olla potilasvakuutus.
Yhtä paljon sairaanhoitaja on perehtynyt botuliinihoitoihin kun lääkärikin, koska käyvät samat koulutukset. Sairaanhoitaja voi jopa olla kouluttautuneempi sillä saralla. Tärkeintä ei ole titteli, vaan se taito ja sen lisäksi esteettinen silmä.

Lähettäjä: Wsf 
Päivämäärä:   20.9.26 16:58:59

2x vuodessa käynyt ottamassa Sibelius-ryppyyn jo 10 vuotta.vei ongelmia.

Päivämäärä:   20.9.26 18:14:52

” Voisikohan botuliinitoksiinia tislata, vaikka pilaantuneesta lihasta. Paljonkohan siitä saisi katukaupassa.
Itselle botuliinille ei ole tarvetta, mutta tienata pitää.”

Kokeile. Tosin voi tulla kalliiksi, jos jäät kiinni.

Päivämäärä:   21.9.26 13:21:24

Mitäs ihmeellistä sibeliusrypyn kuulemisessa on? :D

Lähettäjä: Inl 
Päivämäärä:   21.9.26 13:49:56

Niin, Suomessa on sanottu Sibelius-ryppy jo ainakin 45 vuotta, varmaan kauemminkin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.