|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 16.9.26 13:25:54
"Juurisyy pitää myös selvittää, miksi arvot laskee. Ilman sen korjaamista on kuin pumppaisi reikäistä rengsta täyteen, tyhjenee vaan uudestaan."
Syy ei ole selvinnyt. Lääkärit eivät ole lähettäneet minua tarkempiin tutkimuksiin enkä ole itse osannut tätä vaatiakaan, kun en tiedä, mistä pitäisi aloittaa.
Esim. mitään ruoansulatusvaivoja ei ole silloin, kun en syö rautatabletteja. Voi silti olla, ettei rauta imeydy oikein, mutta eikö se näkyisi jossain muuallakin?
Itse epäilen, että luultavasti kyse on ihan vaan kuukautisista. En tahtoisi syödä e-pillereitä eikä tätä ole kukaan ehdottanutkaan. En ole synnyttänyt tai ollut raskaana, mutta minulle on tehty muu leikkaus noin 8 vuotta sitten. Tietojeni mukaan en menettänyt erityisen paljon verta tms., mutta mietin, olisiko se silti voinut vaikuttaa.
Oma ongelmansa on sekin, että olen jo 34 ja pian pitäisi päättää, haluanko lapsia. Juuri nyt en halua, koska en yksinkertaisesti jaksa yhtään mitään, mutta se todennäköisesti johtuu näistä rauta-arvoista ja siksi tahtoisin normalisoida tilanteen, ennen kuin päätän mitään ehdotonta suuntaan tai toiseen. Tämä on myös se syy, miksi en haluaisi torpata kuukautisia kokonaan hormonivalmisteilla.
|