Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muutosneuvotteluja

Lähettäjä: Stea 
Päivämäärä:   16.9.26 11:55:09

No nyt sitten tulee muutosneuvotteluja ainakin: ehyt (ehkäisevä päihdetyö), mielikriisi palveleva puhelin, aseman lapset. Nämä nyt ainakin. Itse olen soittanut näihin kahteen ekaan silloin tällöin. Melkein joka kerta on ollut vaikea päästä linjoille, on tarvetta näille.

Olin aluksi hyvilläni kun Rydmanin ehdotuksesta aletaan tiheällä kammalla karsimaan turhia kuluja. Mutta näistä ei saisi karsia.

Re: Muutosneuvotteluja

Lähettäjä: Totuuden torvi 
Päivämäärä:   16.9.26 13:11:22

Tyypillinen mielipide: kuluja pitää karsia kovalla kädellä mutta ei niistä palveluista joita MINÄ käytän!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.9.26 13:38:14

Ai keskenään pyörittävät toimintaa?

Lähettäjä: ennea 
Päivämäärä:   16.9.26 14:29:32

Voisko joku älykkäämpi selittää mulle miksei noihin oo työvoimaa? Samaan aikaan suomessa monta sataa tuhatta työtöntä :D mutta ei,ei palkata porukkaa vaan jengi makaa kotona ja samaan aikaan miljoonia juttuja jotka pitäis tehdä. En tajua.

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   16.9.26 15:06:59

Nuo yllämainitut eivät ole edes niiden raskaimpien kulujen joukossa. Yksi asioista, joihin ei pitäisi koskea. Keventää toimiessaan kuitenkin terveydenhuollon taakkaa. Totta tuokin että meistä jokainen huutaa tarvitsemansa palvelun puolesta.

Joku roti tähän kuitenkin olisi saatava. Kehitysapu, maahanmuutto (-työperäinen) ja kaikki ulkomaanapu välittömästi jäihin. Ukrainaakin mietin, liippaa läheltä mutta onko silti raaka peli ranualla ja avustaminen jäihin. Itse ukranainan kansalaisia vastaan ei ome mitään, he pyrkivät työllistymään ja yllättävän hyvin ovatkin, markkinat huomioiden. Heillä myös toimii avut ja keräykset, ainakin täällä maalla ei eivöt kohtuuttomasti rasita koneistoa. Lapset käyvät koulussa ongelmitta ja kaikki yrittävät opetella kielen.

Päivämäärä:   16.9.26 15:16:06

Varmaan kannattais moneen,moneen hommaan laittaa työvoimaa puolittain pakolla. Ei niin että valtio maksaa siitä että makaat kotona vaan että valtio maksais pientä korvausta siitä että teet duunia. Mutta ei,en yritä ratkaista tätä koska en ole poliitikko :D

Lähettäjä: Stea 
Päivämäärä:   16.9.26 15:25:47

Olen aluksi hakenut apua terveydenhuollosta. Siellä käskettiin turvautumaan kolmannen sektorin apuun. No nyt näitä vähennetään.

Jos ihmisellä iskee paha ahdistus niin mitä sitten tehdä. Mennä päivystykseen ja se tulee kalliimmaksi yhteiskunnalle. Tai laittaa itsensä kiikkuun.

Tätä työtä ei kaikista ole tekemään. Niin se vain on. Ei voi tosta vaan palkata työttömiä tähän hommaan.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   16.9.26 15:35:02

Vain johtajat jäävät kolmannelle sektorille pyörittämään peukaloitaan, kaikki muut irtisanotaan. Yhdistyksellä pitää olla korkeasti palkattu johtaja, vaikka ei muuta olisikaan.

Miettikää näitä aluehallintoja, kuinka paljon on johtajia jotka tienaavat yli 8000€/kk. Näitä on yli 700 henkilöä. Keskustan päiväuni.

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   16.9.26 18:55:28

ennea; ehdottomasti pitäisi olla velvoite työntekoon. Se sitten miten ne työkykyiset seuloisi ja mistä löytyisi sopivia hommia onkin mahdoton yhtälö ratkaista.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.9.26 19:24:39

"Tyypillinen mielipide: kuluja pitää karsia kovalla kädellä mutta ei niistä palveluista joita MINÄ käytän!"

Noinhan se menee, kun ei näe muuta kuin napansa. Valitettavasti suurempia kokonaisuuksia ymmärtämättömiä on yhä enenevissä määrin myös päättämässä asioista. Sitten siellä tehdään päätöksiä ja ihmetellään, kun kaikki mittarit näyttävät punaista.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.9.26 19:27:13

En käytä näitä palveluita, mutta olen silti sitä mieltä, että tämä on ehdottomasti väärä paikka säästää.

Kustannukset tulevat takaisin moninkertaisesti, kun ihmiset eivät saa tarvitsemansa apua.

Lähettäjä: Totuuden torvi 
Päivämäärä:   16.9.26 19:57:24

tässä ja nyt on oikeilla jäljillä. Aluehallinnot ovat lähinnä Kepun ja Demarien luoma täysin turha himmeli jolla on luotu paikallisille puoluesotureille käsienheiluttelutyöpaikkoja.

Päivämäärä:   17.9.26 11:57:39

Lähettäjä: Ennea
Päivämäärä: 16.9.26 18:55:28

ennea; ehdottomasti pitäisi olla velvoite työntekoon. Se sitten miten ne työkykyiset seuloisi ja mistä löytyisi sopivia hommia onkin mahdoton yhtälö ratkaista.

---
Nooo,ehkä on,ehkä ei. En ole kyllä nähnyt tai kuullut mitään ideoita että tätä olis ees yritetty nostaa esille? Päinvastoin, tehdään liikkuja että ihmiset ei pääsisi töihin :D

Lähettäjä: Lento 
Päivämäärä:   17.9.26 13:52:44

Jos vapaaehtoiset tekevät kuitenkin sitä kohtaavaa työtä, niin kuinka paljon tuo todellisuudessa näkyy siinä kohtaavassa työssä?

Siitä olen ehdottomasti samaa mieltä, että niitä ei pitäisi karsia. Mutta oletteko sitä mieltä, että on ihan ok että verovaroista maksettavien järjestöjen johtajistolla on niin järjettömät palkat, että osa ylittää jo pääministerinkin palkan? Näissä ei kuitenkaan ole mitään tulostavoitteita kuten yritysjohtajilla, toiminnan johtamiseen pitäisi reilusti matalampikin palkkataso. Se ei tarkoita yhtään huonompaa toimintaa, jos johtajisto vain koordinoi toimintoja ja huolehtii rahanhakemisesta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.