|
Lähettäjä: Misa
Päivämäärä: 16.9.26 09:34:03
Miksi odotat sitä, miten selviytyisi jostain isommasta kriisistä, jos tilanne on toistuen pienemmissä tilanteissa tämä?
"Silloin kun kaikki on mukavasti ja hyvin, sujuu. Sitten kun ei, niin kyllä on hankalaa ihan kaikki. Ihan normaalit arjen vastoinkäymiset aiheuttavat ihme sirkuksen jossa sitten kadotaan tuntikausiksi muiden ulottumattomiin. Itse voi kyllä rähjätä pinna kireällä muille täysin mitättömistä asioista ja muiden pitäisi ottaa vaan vastaan, mutta heti jos joku muu tekee samoin niin hyvä ettei silmille tule.
Mitään vaikeita kysymyksiä ei pystytä ikinä käsittelemään, tulevaisuuttaan ei osaa ajatella saamatta suunnilleen hermoromahdusta ja sitten kun väistämättömiä asioita vaan alkaa tulla päin, niin sitten pyöritään aivan hermona kun ei mihinkään ole osannut henkisesti varautua. Mieluummin odottaa siinäkin vielä, että joku muu hoitaa sotkun."
Eikö juuri normaaliarjen sujuminen vaikuta kaikista eniten omaan hyvinvointiisi? Itse olen lähtenyt kahdesta suhteesta, jossa mies on osoittautunut olevansa kykenemätön keskustelemaan syvällisemmin tai haastavammista aiheista. Ja näistä kumpikaan ei kuitenkaan mitenkään edes räjähdellyt noissa tilanteissa. Mutta eihän se elämä suju, jos ei pystytä keskustelemaan! Katoaminen konfliktitilanteissa on henkistä väkivaltaa toista kohtaan, vaikka varmasti myös eräänlainen suojakeino katoajalla itsellään. Se, ettei itse tunnista mitään ongelmaa olevan on jo niin iso asia, että se rikkoo suhteen lopulta. Jollei sitten toinen halua roikkua mukana ja katkeroittaa itsensä siinä sivussa. Ihminen, joka ei tunnista tai halua tunnistaa ongelmaa, ei myöskään ota vastaan mitään ammattiapua. Sinä olet kumppanina yrittänyt jo vuosia, mitä arvelet tapahtuneen vaikka 5v päästä? Oletteko samassa jamassa ja vielä vähän tiukemmin? Mitä näet itsellesi tapahtuneen jos pysyt suhteessa vielä 5v?
|