|
Lähettäjä: Partiotyttö
Päivämäärä: 15.9.26 15:31:12
Mitä kädentaitojen opettelua? Kyllä käsityökerhot ovat aina olleet erikseen. Tietysti, jotain linnunpönttöjä valmistettiin ja valmistetaan edelleen partiossa, mutta en minä sitä vielä kädentaidoiksi kutsuisi.
Olin itse aikanaan partiossa ja omat lapset ovat. Eroja kyllä on, sillä maailma muuttuu. Itse olin tyttöpartiossa ja omat lapset ovat sekapartiossa. Minun aikaan seurakunta tunki jonkin verran mukaan toimintaa, nykyisin ei onneksi enää juurikaan. Opeteltavat taidotkin poikkeavat, vaikka periaatteet ovatkin samat. Nykyisin on paljon kierrätystä, kestävää luonnonvarojen käyttöä ja tietysti nykytekniikan kuten karttasovellusten käyttöä.
Villejä lapsia on ollut aina, mutta uudet toimintatavat ovat tulleet myös partioon. Ei siellä enää pelkopersiissä istuta ryhdikkäänä rivissä. Ei niin tehty enää minunkaan aikana, mutta silloin vielä kerrottiin tarinaa kuinka ennen marssittiin jonossa ja oltiin muutenkin auktoriteetin pelkoisia. Onneksi nykyään harrastamisen ymmärretään olevan myös hauskaa.
|