Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihan perustason kasvovoide?

Lähettäjä: matami 
Päivämäärä:   15.9.26 14:06:26

Miten helkkarissa tästäkin on tehty niin vaikeaa. Iän myötä iho on alkanut kuivua joten nyt varmaan olisi aika opetella käyttämään jotain kosteusvoidetta naamassa. Yritin ihan perusmarketin valikoimaa katsella mutta eihän niistä purkeista ymmärrä yhtään mitään, kaikki mainostaa jotain eriskummallisia ainesosia mistä en ole ollenkaan varma, mitä ne edes on. En tarvitse mitään etanaseerumeita tai jotain superplasmoja tai mitälie menninkäisten hikikarpalouutteita, vaan ihan jotain perusvoidetta mikä vähän kosteuttaa ihoa.

Mikä nyt sitten olisi semmoinen, nelikymppiselle täti-ihmiselle, kuivahko iho mutta ei muuten mitään ihmeempää. Suosituksia?

Re: Ihan perustason kasvovoide?

Lähettäjä: Monituinen 
Päivämäärä:   15.9.26 14:12:37

Olen tykännyt Erisanin kasvovoiteista, hajustamattomia ja mun iholle ainakin sopivia. Ihan marketista saa.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   15.9.26 14:13:15

Apteekkikama on keskimääräisesti laadukkaampaa, ja siinä on vähemmän turhia hajusteita ja muuta ylimääräistä. Eucerin Ultra Sensitive käytössä omalla herkällä ja kuivalla iholla. Mikään voide toki harvemmin itsessään riittää, vaan kosteutus aloitetaan suihkeella ja seerumilla, ja voiteella sitten lukitaan kosteus ihoon.
T: nelikymppinen ei-täti-ihminen

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   15.9.26 14:15:17

Apteekkiin minäkin menisin.

Nythän tuolla jotkut puhuu jostain naudantalista ja tekee rasvaa siitä. Se kiinnostaa itseäni, ainesosia ei ole montaa ja ilmeisesti tali olisi oikeasti päteväkin raaka-aine?

Päivämäärä:   15.9.26 14:16:43

No enhän mä apteekkiin älynny mennä katsomaan, siellähän vois olla sopivia.

Mikä penteleen suihke ja seerumi, ei mulle pidä puhua vierailla kielillä.

Mä oon tähän asti tehny niin että teen palasaippuasta vaahtoa ja hieron sillä naaman ja se on sit siinä. Nyt aattelin että lisään jotain voidetta. Mutta siihen mun intressit sit loppuukin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.9.26 14:26:20

Käytän marketista LV:n kasvorasvaa. Hyvää perustavaraa ja riittää minulla kosteutukseen ihan riittävästi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.26 14:27:31

Olen tykännyt Nivea Softista.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   15.9.26 14:33:55

Ihan kaikkein kamalimpia mitä osaan kuvitella ovat juurikin moiset eucerinit, erisanit ja muut "täysin hajuttomat" eli suomeksi iholla kamalan eltaantuneen hajuiset mömmöt ! Vähän pitää tuoksuja sentään olla, tulee hyvä mieli levittäessäkin. Osta edes just jotain niveaa tai lumenea jos ei mikään laatutavara kiinnosta, tai ryppyvoiteet.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   15.9.26 14:38:54

Jos hajuton voide haisee iholla eltaantuneelta, jotain on tosi pahasti vialla. Varsin monella iho ei kestä hajusteita, ja on hyvä, että vaihtoehtoja löytyy.

Päivämäärä:   15.9.26 14:42:14

No siis jotain niveaa ja lumenea kaupassa näkyikin mutta ne tuotekuvaukset oli niin hepreaa ettei niistä tiedä mitä niillä purkeilla pitäisi tehdä. Ihan vaan perusvoide, ei mitään älytöntä härdelliä. Esim tässä yksi esimerkki Prisman tuotteista

NIVEA Luminous630 Anti Dark-Spot Daily UV Fluid SK50 -päivävoide

Siis mitä ihmettä.

Toi Nivea Soft oli sentään jotenkin ymmärrettävä, sisältää jojobaöljyä ja e-vitamiinia. Eli ei tästä tarttis tehdä mitään sen kummempaa sirkusta, kunhan nyt joku yksinkertainen tuote vaan.

Lähettäjä: ask 
Päivämäärä:   15.9.26 14:42:28

Mullakin ihan tavallinen LV:n kasvovoide marketista. Just sellasta ihan peruskamaa ilman mitään ylimäärästä

Lähettäjä: Nahkis 
Päivämäärä:   15.9.26 14:52:18

Ääni myös LV:n kasvovoiteelle, sisältää hyaluronhappoa, joka kostetuttaa. Plussaa kotimaisuudesta ja hajuttomuudesta.

Päivämäärä:   15.9.26 14:59:02

” Vähän pitää tuoksuja sentään olla, tulee hyvä mieli levittäessäkin. Osta edes just jotain niveaa tai lumenea jos ei mikään laatutavara kiinnosta, tai ryppyvoiteet.”

Ostin vahingossa Louis Widmerin (ihan laatutavaraa siis) silmänympärysvoiteen tuoksullisena. Hyi helkkari mikä haju! Miksi silmänympärysvoiteen edes pitää olla hajustettu?!?

Lähettäjä: öööhh 
Päivämäärä:   15.9.26 14:59:50

Tämä.

https://www.lv.fi/product/lv-prebioottikosteusemulsio/

Löytyy lähes mistä tahansa marketista, puolen litran pullo kestää kauan ja voi käyttää koko vartalolle.

pH 5,5 eli hapan, joten tekee hyvää iholle.

Jos haluat naamaa pestä niin hapan pesuaine siihenkin, joko Lacto line (pH 4,5) tai Pirkka sensitive pesuneste (pH 4,2).

Iho tykkää happamasta, joten happamat tuotteet tekee hyvää. Emäksiset aineet kuivattaa ihoa usein liikaa.

En voi käyttää tavallista suihkusaippuaa kun se kuivattaa ihoa liikaa mutta nuo mainitsemani pesuaineet ei kuivata.

Pesen naaman jommalla kummalla (kumpaa sattuu olemaan) kun käyn suihkussa. Käytän sitä myös käsisaippuana eli yksi puteli vähemmän kylppärissä. Naaman iho on käsittämättömän hyvässä kunnossa kun vaihdoin "normaalin naamanpesuaineen" tuollaisiin pari vuotta sitten. Olen 42 v mutta minua luullaan 24-vuotiaaksi.

Keep it simple eli älä ylihoida ihoasi. Ole sille hellä varsinkin jos se tykkää kuivua tai ärtyä.

Päivämäärä:   15.9.26 15:05:33

”Olen 42 v mutta minua luullaan 24-vuotiaaksi.”

No nyt joku raja näihinkin :D

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   15.9.26 15:08:15

Minulle Erisan ei toimi yhtään. Voin käyttää kerran tai pari, sen jälkeen naama alkaa kirvellä ja punottaa.

Sen sijaan Lumene hajusteeton perusvoide on osoittautunut hyväksi.

Päivämäärä:   15.9.26 15:08:28

No nyt löytyi mulle sopiva kokemusasiantuntija. Tää LV:n tuote vaikuttaa hyvältä, arvostan sitä että ne on selittäneet noi ainesosat. Ja näköjään moni muukin on maininnu saman merkin..

Tsekkaanpa myös ton Pirkka pesunesteen, voisi olla mulle ihan toimiva ratkaisu. Mulla on ollu yleensä sellaisia ekosaippuoita missä on luonnon aineita niin ne ei ole erityisemmin edes kuivattaneet ihoa. Mutta nyt ehkä vähän kaipaa jotain lisäbuustia vaikken ole aiemmin harrastanut ihon hoitoa mitenkään. Jos ny jonkun voiteen käytön opettelisi.

Päivämäärä:   15.9.26 15:23:56

"No nyt joku raja näihinkin :D"

Miksi? Miksi ei saa puhua totta, pitääkö täällä aina valehdella olevansa läski ja ruma ja rupsahtanut?

Hajustetusta kosmetiikasta ärtyy iho, alkaa punoittaa. Myös silmät alkaa vuotaa, joten en halua käyttää hajustettuja tuotteita.

Päivämäärä:   15.9.26 15:30:41

Lacto linesta on olemassa hajustettu versio (vaaleanpunainen) ja hajusteeton (vaaleansininen). Olen käyttänyt vain hajusteetonta, koska kuten sanoin, en kestä hajusteita. Löytyy puolen litran ja litran purkissa.

Isosta purkista on hankala ottaa niin olen laittanut joko tyhjään pestyyn pumppupulloon tai sellaiseen matkapulloon jonka vetoisuus on kai yksi desi.

https://www.tokmanni.fi/pesuneste-500-ml-hajustamaton-6417037670412

Pirkan pesuneste on jo valmiiksi pumppupullossa.

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/
pirkka-sensitive-pesuneste-500ml-hajuste-6410405339829

Lyhennettynä: https://tinyurl.com/mn8rbyme

Tykkään noista mainitsemistani tuotteista (LV-rasva ja happamat pesuaineet) siksi, että ne on halpoja. Äitini ja siskoni ovat myös tykästyneet noihin, heillä atooppinen iho. Minulla vain kuiva talvisin. Mutta enää ei ole sitäkään kun tajusin vaihtaa tuotteet iholleni sopiviksi.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   15.9.26 15:40:44

Katoppa prismassa sieltä missä on niitä kalliita pikkupurkkeja ni7

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   15.9.26 15:41:02

Mä en osta naamarasvoja mistään ruokakaupasta koska ne harvoin ovat toimivia. Puhun siis omasta ihostani. Ikää 50+ ja olen aina ulkoillut paljon, nuorena ilman aurinkosuojaa ja siksi näkyy naamasta mm. on maksaläiskää, ryppyä jos jonkinmoista, punottavaa ihoa, kuivaa ja rasvaista.

Parhaiten mun iholle toimii niinkin "huipputuote" kun Oriflamen Novage+ Proceuticals Ultra Light UV-Age Day Shield + SK 50 -kasvovoide, nimi pitkä kuin nälkävuosi mutta siis suojakertoimella varustettu kosteusvoide. Vastaavia saa mm. apteekista mutta koska tilaan Oriflamelta muutenkin niin samalla tulee ostettua tuota kosteusvoidetta.

Joillekin toimii Erisan mutta itselleni Erisan aiheuttaa kutinaa ja nenästä lähtee kuoriutumaan iho eli kuivattaa liikaa.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   15.9.26 15:42:19

Karkas niin katoppa sinne ala hyllylle. Alle 4e maksaa pikku purkki, nimessä on sana soft. Aivan ihana kasvorasva ja halpa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.9.26 15:46:57

Erisan kosteuttava kasvovoide....normaalille ja sekaiholle
-tykkään kun on kevyt ja imeytyy hyvin, ei jää ihon pinnalle rasvaisen tuntuiseksi
LV kasvovoide 24 tuntia on rasvaisempi
NIVEA Day Cream päivävoide vähemmän käytän, käytän Nivean yövoidetta säänöllisesti.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.9.26 15:49:15

Lidlin Cien-sarjan kasvovoiteet ovat myös yllättävän hyviä. Ja todella edullisia.

Lähettäjä: tik 
Päivämäärä:   15.9.26 16:21:15

Käytän itse Cerave-apteekkisarjaa, joka on varsin sopuhintainen eikä haise. En ole hajusteyliherkkä, mutta osa ei varmaan edes tajua että haisee metrien päähän naamarasvaltaan.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   15.9.26 16:30:53

Mullakin lidlin cien voiteet käytössä.

Lähettäjä: Oinas 
Päivämäärä:   15.9.26 16:43:32

Käytän apteekin Aco sarjan tuotteita ja tykännyt. Ikää pian 60.

Päivämäärä:   15.9.26 18:14:03

Marketista se Nivean sininen peltipurkki on hyvä perusvoide.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   15.9.26 18:28:30

Se nivean sininen peltipurkki on vahvasti hajustettu jos samasta sinisestä puhutaan, ja se on myös todella rasvaista, joten jos tarvitsee vain kevyttä kosteutusta niin se sininen voi olla liikaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.9.26 20:18:58

Pelkkää öljyäkin voi käyttää. Argan- tai jojoba ovat toimineet minulla, eipä ole
Säilöntä- ja lisäaineita.

Lähettäjä: Perusainesosat 
Päivämäärä:   15.9.26 22:00:36

Käytän itse kaikkia näitä vuorotellen ja vielä L300 pro- retinol yövoidettakin. Kannattaa vaihdella aina välillä mielestäni.Olen sinua vanhempi ja retinoli on jo tarpeen itselleni.Sitä käytetään vain öisin tietysti.

Arvostan kasvovoiteessa hajusteettomuutta sekä näitä kyseisiä ainesosia jotta iho pysyy kosteutettuna. Näitä kyseisiä voiteita löytyy vaikka cittarista.

LV korjaava yövoide
- sisältää keramideja ja glyseriniä
- hajusteeton ja väriaineeton
- rauhoittaa, hoitaa ja kosteuttaa

L300 Intensive Moisture Face Cream+ kuivan ihon kasvovoide
-sisältää ihon omia kosteuttavia aineita, kuten ureaa, suolaa ja maitohappoa, jotka auttavat sitomaan kosteutta, ylläpitämään ihon oikeaa kosteustasapainoa ja suojaamaan ihoa kuivumiselta.
-Dermatologisesti testattu ja hajusteeton koostumus sopii kuivalle ja herkälle iholle.

L300 Hyaluronic Age Renewal Day Cream
-Sisältää hyaluronihappoa kahdessa eri molekyylikoossa ja skvalaania, jotka yhdessä sitovat ja lukitsevat kosteutta ihoon kosteuttaen sitä välittömästi ja pitkäkestoisesti. Sisältää myös peptidiyhdistelmän, joka torjuu ikääntymisen merkkejä ja edistää ihon kimmoisuutta.

CERAVE Facial Moisturising Lotion SPF30
-Sisältää kolme tärkeää keramidia, niasiiniamidia ja hyaluronihappoa. Hajusteeton.
Tämän ostin juuri äskettäin apteekista koska ainesosat ovat kohdillaan kuivalle kosteutta kaipaavalle naamalleni.

Päivämäärä:   15.9.26 22:20:15

Tykkään Ceralanista. Mattapintainen, ei jätä lähmäistä tunnetta. Sopii myös meikin alle.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   15.9.26 23:12:27

"Jos hajuton voide haisee iholla eltaantuneelta, jotain on tosi pahasti vialla."

-En tiedä mikä mulla on ihossani vialla, mutta itseasiassa moni hajustettukin rasva alkaa hetkessä haista eltaantuneelta iholla. Ilmeisesti joku nykyään yleisesti käytetty raaka-aine reagoi johonkin ihollani. Ensin ongelmaa oli jonkun Garnierin halpavoiteiden kanssa, mutta vuosien mittaan käyttökelpoisten valmisteiden valikoima on kaventunut ihan olennaisesti. Ärsyttää, kun pitkään käyttämäni Acon voide vaihtoi reseptiä ja haisee nyt lähtökohtaisesti lateksimaalilta, purkin uusi korkkisysteemikin on aivan hanurista.

Lähettäjä: Tiistai 
Päivämäärä:   15.9.26 23:14:13

Apteekista Favora.

Lähettäjä: --2 
Päivämäärä:   15.9.26 23:39:45

"Jos hajuton voide haisee iholla eltaantuneelta, jotain on tosi pahasti vialla."

Minusta ainakin moni hajuton voide haisee epämiellytävälle. Ei edes vain iholla, vaan jo purkista haistaessa. Ei niin vahva haju, että muut huomaisivat jos käyttää tällaista voidetta, mutta itse en tykkää käyttää monia hajuttomia tuotteita just sen ominaishajun takia. Luulen että se on vain se ominaishaju, kaikkihan haisee jollekin, ei mikään voi olla täysin hajutonta.

Lähettäjä: Liiteri 
Päivämäärä:   16.9.26 00:47:45

Lidlin naamarasvoilla pärjännyt vuosia, minulle ne sopii

Lähettäjä: Nokianuutiset 
Päivämäärä:   16.9.26 02:00:06

"Mä oon tähän asti tehny niin että teen palasaippuasta vaahtoa ja hieron sillä naaman ja se on sit siinä. Nyt aattelin että lisään jotain voidetta. Mutta siihen mun intressit sit loppuukin."

Herttinen mitä väkivaltaa! :D lopeta palasaippuan käyttö,pese kasvot vedellä ja ihon kuivuminen loppuu, et tartte yhtään mitään rasvaa, tuo palasaippua aiheuttaa sen kuivuuden. Sulla on siis todella superiho kun kestää tuollaista saippuavaahto kuuria eli lopeta se ja jätä rasvat kauppaan kun et ole niistä varsinaisesti kiinnostunut. Vesi vanhin voitehista.

Jos kuitenkin jollain aineella haluat pestä kasvot, helpoin ja halvin pesuaine on perusvoide, ihan joku orionin aqualan puteli apteekista tai mikä tahansa perusvoide, hierot voidetta pienen nokareen suihkussa kasvoihin ja huuhtelet pois, tadaa samalla tuli sekä pestyä että kosteutettua iho.

Lähettäjä: Nokianuutiset 
Päivämäärä:   16.9.26 02:03:55

Ja jotta vastataan kysymykseen niin ihana kasvovoide apteekista on orion propicare pro. Tämä sopii takuulla ihan melkeinpä jokaiselle nassulle, halpa, helppo, täyttää perusvaatinukset.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   16.9.26 09:36:06

Oman atooppisen iki 5-kymppisen naamanahkani hyväksymät, joita käytän tilanteen ja esimerkiksi vuodenajan mukaan vaihdellen:

Apteekista Humektan ja Hydran
Lumenen valo nordic c arctic berry oil-cocktail
Luomuoliiviöljy
Body Shopin Vitamin E ja Aloe -voiteet

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   16.9.26 12:01:25

Heitä palasaippualla äkkiä vesilintua! Tai vesilintujen takia heitä mieluummin ongelmajätteeseen tai jätä auton pesuun. Se kuivattaa tosi paljon.

Minäkin suosittelen apteekista CeraVea. Facial Hydrating Lotion päivällä spf 50 ja yöllä sama voide ilman suojakerrointa. Puhdistukseen Hydrating Cleanser. Nämä ovat tuoksuttomia, eivätkä omaan nenään haise millekään. En halua kasvoille mitään halvalta tuoksuvaa. Tuoksuna käytän hajuvettä.

Auringolta suojautuminen myös pilvisellä säällä, myös talvella, ja myös vaikka olet ulkona tai ikkunan lähellä vain vähän aikaa, on erittäin tärkeää ja tulee sitä tärkeämmäksi mitä enemmän ikää tulee. Sekä ulkonäön (rypyt) että terveyden (syöpä) kannalta. Siksi se suojakerroin, aina.

Lähettäjä: hs 
Päivämäärä:   16.9.26 12:53:12

N:
Onkohan sinulla naaman iholla seborrea? Se aiheuttaa sen että iho alkaa nopeasti haista eltaantuneelta. Monilla sitä on taipeissa tai päänahassa, mutta monilla myös naamassa. Siitä pääsee kotikonstein eroon hinkkaamalla ihoa esim. etikkavedellä tai sitten hakemalla apteekista jotain sieni-infektioon käytettävää pesuainetta.

Päivämäärä:   16.9.26 14:27:03

Mä sain noi palasaippuat kaverilta, se tekee semmoisia itse. Ainesosat on kuulemma vuohenmaito, manteliöljy ja jotain yrttejä. Kyse ei ole siis mistään kaupan palasaippuoista enkä ole huomannut ihon kuivumista saippuan takia, käyttänyt vuosien ajan vastaavia.

Mutta nyt parin vuoden aikana syksyllä alkanut iho kuivua joten ikä varmasti alkaa vaikuttaa. Tässä on tullut nyt hyviä vastauksia, testaan varmaan ekana tota LV tuotetta, katsotaan miten elämä muuttuu vai muuttuuko mitenkään.

En ole muuten tiennyt että voidetta voi käyttää puhdistusaineena, kuulostaa vähän hassulta mutta tuskin toi nyt mikään piilokamerajuttukaan on...

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   16.9.26 14:31:43

Ihan uteliaisuudesta, miten kukaan noin nuori voi olla noin pihalla ihan perusjutuista? Ihonhoito on osa terveydestä huolehtimista, ja sen tärkeydestä on puhuttu pitkään. Ymmärtäisin, jos joku 65-80-vuotias kyselisi tuollaisia, mutta ei nelikymppinen ole mikään ikäloppu saatika matami. Itsellä tulee kohta 50 mittariin, ja ihonhoito on ihan yhtä luonnollista kuin hampaidenpesu.

Päivämäärä:   16.9.26 14:35:05

? : kiitos positiivisesta kommentista. Tähän on ihan yksinkertainen syy: minulla ei ole ollut minkäänlaista tarvetta käyttää mitään voiteita tähän asti. En käytä meikkejä, en muutenkaan hiero naamaani mitään kemikaaleja. Syön hyvin. Nyt vaan on alkanut talvikaudella tuntua iho kireältä aina välillä, sillä ajattelin että voisi olla aika lisätä jotain kasvohoitoa rutiineihin.

Tällä kaavalla on menty koko ikä, mulla oli murrosiässä ehkä kolme finniä koko aikana, sen jälkeen ei ole ikinä ollut ihon kanssa mitään. Naaman puunaukseen liittyvät asiat ei ole koskettaneet mua mitenkään.

Lähettäjä: Napsu 
Päivämäärä:   16.9.26 14:44:38

”Apteekkikama on keskimääräisesti laadukkaampaa, ja siinä on vähemmän turhia hajusteita ja muuta ylimääräistä.”

Yleinen harhaluulo, mutta ei pidä paikkaansa.

” kiitos positiivisesta kommentista. Tähän on ihan yksinkertainen syy: minulla ei ole ollut minkäänlaista tarvetta käyttää mitään voiteita tähän asti. En käytä meikkejä, en muutenkaan hiero naamaani mitään kemikaaleja. Syön hyvin. Nyt vaan on alkanut talvikaudella tuntua iho kireältä aina välillä, sillä ajattelin että voisi olla aika lisätä jotain kasvohoitoa rutiineihin.”

Eihän ihonhoito ole riippuvainen meikkaamisesta, näppylöistä tai punaisuudesta. Ihoa rasittaa ilman lämpötilan vaihtelu, ilmansaasteet, tuuli, aurinko, vesijohtovesi, pesut/pesemättömyys jne. Hyväkuntoinen iho vaatii ihonhoitoa myös, ja koska voiteilla ei voi korjata ihon kuntoa niin voiteet ovat ennaltaehkäiseviä. Eli kun ongelma on ilmaantunut niin hoito on myöhässä. Kollageenit alkaa ihossa katkeilla 25 vuoden jälkeen.

Ilman meikkiä olisi silti hyvä omistaa edes kasvovesi ja se perus kosteusvoide. Kaupoissa on myyjiä auttamassa, jos tarvitsee apua. Ihan vaikka hevosten helosan käy, jos ei muuta osaa ostaa.
Vaikka paras olisikin, että yöksi olisi ravitsevampi yövoide, koska yöllä ihossa tapahtuu solujen jakaantuminen. Päiväksi riittää kevyempi voide, jossa toivottavasti olisi mukana aurinkosuoja, jos sitä ei tule erikseen laitettua.

Päivämäärä:   16.9.26 15:18:12

Voi ei, mitä mulle nyt tapahtuu, kuoriutuuko iho irti kun en ole hoitanut kollageenejä ajoissa tai tuleeko mulle tennispallon kokoisia paiseita yhtäkkiä?

Mistään sen pienemmästä iho-oireilusta en jaksa hermostua.

Enkä siis todellakaan ala käyttää mitään päivävoiteita tai yövoiteita erikseen. Levitän voidetta naamaan sitten jos ja kun iho tuntuu kireältä saunan jälkeen mutta en mä tästä sen kummempaa numeroa ala tekemään. Kunhan nyt on joku aine mitä voi käyttää silloin tällöin.

Tosin en mä kyllä sitäkään ymmärrä miksi näitä on eri aineita, käsille ja kasvoille ja varmaan joka varpaallekin omansa.

Lähettäjä: z-- 
Päivämäärä:   16.9.26 15:51:01

"Voi ei, mitä mulle nyt tapahtuu, kuoriutuuko iho irti kun en ole hoitanut kollageenejä ajoissa tai tuleeko mulle tennispallon kokoisia paiseita yhtäkkiä?"

Useimpia kiinnostaa mm. rypyt, mutta jos sinua ei ne haittaa, sehän on vaan hyvä! Turha lähteä ehkäisemään ryppyjä, jos ne eivät haittaa elämää.

Minä ostaisin tuohon käyttöön ihan apteekin perusvoiteen. Käy sitten sama rasva muuallekin kroppaa.

"Tosin en mä kyllä sitäkään ymmärrä miksi näitä on eri aineita, käsille ja kasvoille ja varmaan joka varpaallekin omansa."

Osittain markkinointia, mutta osittain myös siksi, että iho on erilaista eri kohdissa. Jaloissa iho on paksumpaa, joten tarvitaan paksumpaa rasvaa että siitä olisi mitään hyötyä. Käsissä on varsinkin päivällä kiva käyttää nopeasti imeytyvää rasvaa, koska kukaan ei halua olla jatkuvasti rasvanäppinä. Kasvoissa iho on ohuempaa ja paksu jalkarasva tukkii ihon ja voi aiheuttaa näppylöitä. Meikin alle tai muutenkin päiväksi halutaan ohuempi nopeasti imeytyvä voide ettei naama kiillä montaa tuntia rasvaamisen jälkeen ja yöksi tosiaan hoitavampi rasva. Huuliin taas rasva joka ei maistu pahalta ja ole haitallista jos joutuu suuhun.

Mutta perusvoiteellakin pärjää, jos ainut toive on, ettei iho kutise ja rapise kuivuuttaan.

Ja jos joku sanoo, että eihän ne miehetkään yleensä hoida ihoa, miksi naiset hoitaa niin paljon. Niin vastaus: useimmilla miehillä onkin iho aika huonossa kunnossa verrattuna moniin naisiin. Mutta miehillä ei ole samanlaisia ulkonäköpaineita mitä naisella tässä asiassa. Toisaalta miehillä on keskimäärin paksumpi iho, joten se kestää vähän paremmin.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   16.9.26 17:29:15

Dermosilin ja Lidlin tuotteilla mennään, ei valittamista eikä erityisiä iho-ongelmia.

Lähettäjä: riki 
Päivämäärä:   16.9.26 18:27:12

"Ilman meikkiä olisi silti hyvä omistaa edes kasvovesi ja se perus kosteusvoide. Kaupoissa on myyjiä auttamassa, jos tarvitsee apua. Ihan vaikka hevosten helosan käy, jos ei muuta osaa ostaa.
Vaikka paras olisikin, että yöksi olisi ravitsevampi yövoide, koska yöllä ihossa tapahtuu solujen jakaantuminen. Päiväksi riittää kevyempi voide, jossa toivottavasti olisi mukana aurinkosuoja, jos sitä ei tule erikseen laitettua."

Ai kauhee. No, monille kavereilleni on kolmekymppisenä sanottu että "silmänympärysvoiteen käyttö kannattaa aloittaa viimeistään 25-vuotiaana" ja sitten kauhisteltu että miten ei ole vielä aloittanut. No ilmeisesti eivät sitten kovin vanhoilta näytä, kun eivät turhia voiteita käytä, jos heitä on luultu alle 25-vuotiaiksi...

Minäkään en tajua että miksi naamaansa pitäisi laittaa kaikkia tököttejä monta kertaa päivässä. En ole ikinä käyttänyt ryppyvoidetta, silmänympärysvoidetta, kasvovettä , seerumeita, mitään muutakaan kummallista. Edes aurinkosuojaa en ole käyttänyt montaakaan kertaa elämässä, se vain valuu silmiin ja sitten silmiä kirvelee.

Ehkä tämän ylihoitamattomuuden vuoksi ihoni onkin niin heleä ja terveen näköinen.

T: 43 v jota luullaan alle kolmekymppiseksi ja jonka vieressä ne ryppyvoiteita ja silmänympärysvoiteita ja seerumeita käyttävät näyttävät mummoilta.

Joskus somessa tuli vastaan jonkun ihonhoitotuotteita myyvän firman ig-tili ja siinä pari naista esitteli tuotteita joita iholle kannattaisi käyttää. Kommentoin siihen, että "onko teidän molempien naamat noin ryppyisiä ja rupsahtaneen näköisiä näiden tuotteiden vuoksi vai näistä tuotteista huolimatta?". En saanut vastausta.

Päivämäärä:   16.9.26 18:46:24

riki: joku sentään samoilla linjoilla!

Mulle tuli tässä muistikuvia yläasteelta, silloin kohkattiin Clearasil tuotteista ja muistan jossain synttäreillä että luokkakaverit jotakuinkin hyökkäsivät kimppuun kun saivat tietää ettei mulla ole mitään ihonhoitorutiineja. Silloin ei tietenkään ollut kuin murto-osa niistä valmisteista mitä nykyisin on tarjolla mutta kuitenkin useampaa eri tököttiä mitä olisi pitänyt laittaa naamaan tietyssä järjestyksessä aamuin illoin.

En tiedä oonko koskaan missään kuullu elämäni aikana niin paatoksellista puhetta kuin silloin kun meidän luokan minnat ja sarit ja tiinat selitti mulle silmät hehkuen miten mun koko elämä menee pilalle kun en käytä niitä tuotteita ja mieti nyt mitä teet ja kohta näytät kolmekymppiseltä ja iho menee pysyvästi pilalle ja mitä kaikkea.

Mulla siis tosiaan oli koko yläaste-lukio aikana tasan 3 kertaa finni. Muistan jokaisen yksittäisen tapauksen kun se oli niin harvinaista. Eka tuli vielä sopivasti otsaan muutama päivä ennen koulukuvausta. Mutta siinä ne iho-oireet sit oli.

Ikävä sanoa, mutta pari kertaa vähän säikähdin kun näin jossain koulun uimahallireissulla niitä luokkakavereita ilman meikkiä. En mä ulkonäöstä välitä mutta väkisinkin mietti että eikö iho tunnu kipeältä kun on niin paljon paukamia koko ajan. Että ehkä ne aineet tuli sit tarpeeseen, ainoo vaan ettei niistä vaikuttanu olevan kovin paljon apua.

Nyt sit vähän sama juttu, siis hirvee hulina jostain "ihon ikääntymisestä", ikään kuin kyseessä olisi joku todellinen ongelma. Ihosyöpä olisi ongelma mutta pari ryppyä silmäkulmassa ei ole.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   16.9.26 18:46:28

hs : ei ole mitään oireita muuten, ainoastaan tiettyjen voiteiden yhteydessä hetki levittämisen jälkeen ilmenee tuo hajuhaitta. Eri valmistajan tuotteella ei koskaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.