Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Normaalia syödä karkkia/sukl. päivittäin?

Lähettäjä: "aikuinen" 
Päivämäärä:   14.9.26 23:52:58

Oon työpaikalla ainoa, joka syö AINA kaikkea, mitä joku kahvihuoneeseen tuo. Yleensä siis suklaata tai karkkia. Jos ei tuo, ostan kotiin. Normaalia? Tai no, tiedän ettei ole, mutta kai kaipaan jotain vertaistukea. Muita aikuisia, jotka syö makeita herkkuja joka päivä?

Re: Normaalia syödä karkkia/sukl. päivittäin?

Lähettäjä: "aikuinen" 
Päivämäärä:   14.9.26 23:56:28

Yritän jättää provot omaan arvoonsa. Toki sekin on mulle vaikeaa. Tiedän kyllä, että osa aikuisista jatkaa herkkupyllyilyä läpi vuosikymmenten, vaikka kaikki kaverit on ryhdikkäitä, terveellisiä, terveitä ja urheilullisia. Itse oon siis 46 vee, vielä sinänsä perusterve. Ylipainoa on, omenavartalossa ainakin 15 kiloa ylipainoa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.9.26 23:57:52

On normaalia jos annoskoot pysyy kohtuullisina

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   15.9.26 00:12:05

Kyllä sitä melkein joka päivä tulee joku herkku napattua. Sehän on aikuisuudessa parasta : D

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.9.26 00:20:51

Herkkupiirakan nappaaminen onkin mukavaa.

Lähettäjä: Utu 
Päivämäärä:   15.9.26 00:49:07

Ihan sama onko normaalia vai ei, mutta itse syön suklaata lähes päivittäin. Ei ole paino-ongelmia ja ruokavalioni on muuten terveellinen.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   15.9.26 01:42:58

Aikuisena saa syödä mitä huvittaa. Joskus syön ruuaksi muroja :) Ylipainoa ei ole, vaikka syön lähes päivittäin pari karkkia tai suklaapalaa.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   15.9.26 02:16:37

En itselle osta päivittäin, mutta jos vielä olisi toimistolla ja pyörisi kahvihuoneessa, jossa niitä herkkuja on tarjolla, vaikea on olla mitään ottamatta. Onneksi nykyään olen enimmäkseen etätöissä ja sellainen herkkujen ja karkkien tuomiskulttuurikin näyttää toimistoilta pitkälti hävinneen. Yritän pysyä yhdessä karkkipäivässä per viikko, joskus lipsuu.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.9.26 03:00:39

Joka päivä syön karkkia ja suklaata

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   15.9.26 09:31:49

syön joka päivä jotain hyvää. hirveä sokerikoukku, josta pitäisi kyllä päästä eroon. ja määrät ei ole mitään kaksi palaa suklaata, vaan koko levy kerralla. painossa tämä ei näy mitenkään, kun kulutus on iso ja bmi pysyy alipainon puolella. mutta ei tämä varmasti terveellistä ole

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.26 09:38:10

Minäkin olen erityisen perso karkeille ja olen yli viidenkymmenen. Kauppareissuilla täytyy yrittää kävellä aina kylmästi karkkihyllyjen ohi ettei joka kerralla osta karkkia/ suklaata.
Normaalipainoinen kylläkin olen.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   15.9.26 10:41:24

Joku syö, toinen ei. Ihan yhtä normaalia molemmat, ellei syömisen taustalla ole jokin ahmimishäiriö tai vastaava. Kohtuus.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.9.26 10:47:07

Ei ole normaalia.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   15.9.26 11:46:28

Mun lapsuudessa oli lähes aina joku jälkiruoka ruuan jälkeen varsinkin päivähoidossa. Joku marjakiisseli tai vastaava.

Edelleen sitä hiukan kaipaa ja usein illalla otankin jotain pientä ruuan päälle. En pidä sitä mitenkään epänormaalina. Enemmän minusta on epänormaalia demonisoida joku ruoka.

Enemmän on minusta kyse kohtuudesta. Voitko syödä vaan pari karkkia, vai meekö pussillinen? Voitko syödä pari suklaapalaa vai meneekö koko levy?

Itse tykkään syödä pari karkkia esimerkiksi. Mutta sitten pitää piilottaa avattu pussi, koska puoliso ei kykene ottamaan vaan pari karkkia, vaan menee koko pussi. Häntä itseäänkin se ahdistaa. Yrittää pitäytyä kohtuudessa, mutta ei vaan saa pidäteltyä itseensä.

Tää on sikälikin jännä, että mä voin halutessani syödä isoissa määrissä herkkuja eikä tule huono olo. Miehellä taas tulee helposti huono olo jo suht pienestä määrästä herkkuja. Ja silti vaan se mieliteko herkkuihin on liian kova :/

Jotenkin olisin itse aiemmin kuvitellut, että se menis just toisinpäin, että ihminen osaa pidätellä itseään, jos tulee huono olo.

Lähettäjä: Pitsi 
Päivämäärä:   15.9.26 12:18:35

On ihan normaalia, eikä mitään hävettävää tai paheksuttavaa. Aikuisuuden hyvä puoli on se, että saa syödä just siten mikä itselle parhaiten sopii. Itsekin syön joka päivä jotain herkkua ”jälkkärinä” tai sitten välipalana. Ylipainoa lähelläkään ei paino siitä huolimatta ole eikä ole koskaan ollut.
Olen sairastanut nuorempana myös vaikean anoreksian sekä ortoreksiaa ja niistä toipuessa opin, että herkut on ihan normaali ja sallittu osa elämää. Kun ruokavalion kokonaisuus on kunnosssa, niin se ei ole edes epäterveellistä, vaikka napsii jotain herkkua ihan joka päivä. Eli anna mennä vaan! Älä suotta vertaile muihin, elä sun omaa elämää :)

Lähettäjä: Bei 
Päivämäärä:   15.9.26 12:35:33

Ihan normaalia, ei hätää.

Lähettäjä: qwe 
Päivämäärä:   15.9.26 12:57:32

On normaalia kunhan annoskoko on maltillinen.

Mun sunnuntain ruokaostoksiin kuuluu aina sellainen Tuplan viiden patukan pakkaus, riittää loistavaksi viikonloppuun saakka. Syön patukan tai puoliskan illalla teen kanssa kun kattelen tv:tä, ai että mitä luksusta!

Lähettäjä: tätyli 
Päivämäärä:   15.9.26 14:10:27

Tottakai syön, tai söisin, jos olisi varaa ostaa päivittäin.

Mitään ylipainoa turha vetää tähän mukaan, itsekin lähinnä alipainoinen, liikun paljon päivittäin. Jos ei olisi budjetista kiinni niin tottakai söisin joka päivä suklaapatukan kahvin kanssa, olisi karkkia aina työpöydällä ja lisäksi leivonnaiset jälkiruuaksi.

Myöskään hampaista turha hermoilla, eipä ole reikiä näkynyt, johtuu ehkä siitä että jo päiväkodissa opetettiin hoitamaan hampaat päivittäin. Ainoastaan tahmeaa toffeeta en enää syö, tuntuu ett takertuu liikaa hampaisiin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.9.26 14:21:22

Kuka sen normaalin määrittää. Mikä kenellekkin on normaalia.....
Kyllä jokainen aikuinen saa ihan vapaasti itse päättää syökö karkkia/suklaata ja kuinka usein.
Joku toinen tekee tai syö jotain muuta joka päivä ja sekin on ihan normaalia.
Normaalia olisi opetella hyväksymään se, että olemme erilaisia niin valintammekin on erilaisia.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   15.9.26 14:21:37

Joka päivä syön herkkua, kotona on aina sipisä ja karkkia, jäätelöökin yleensä. Kohtuudella syön. Joka päivä vähintään suklaapatukka tai muutama keksi, joskus kourallinen sipisä tai yks jätskipuikko/kippo.

En ole ylipainoinen, olen todella hyvässä fyysiessa kunnossa, urheilen päivittäin paljon, ikää 30v eikä yhden yhtä reikää ole hampaissa ollut.

Kyllä mun työyhteisössä (pääasiassa keskiikäisiä miehiä) käytännös kaikki syö joka päivä kahvin kylkeen kahvihuoneen tarjottavia eli keksiä/konvehteja

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   15.9.26 14:42:00

Ei ole normaalia että aikuinen kyselee mitä saa syödä

Lähettäjä: ebba 
Päivämäärä:   15.9.26 14:53:34

"Ei ole normaalia että aikuinen kyselee mitä saa syödä"

Tämä. Ihmisten tulisi hyvillä mielin nauttia sitä mistä pystyy ja unohtaa pienet pyöreydet. Itse hyväksyin muutamia vuosia sitten että olen sellainen kun olen mutta syön sen mitä itse haluan,välittämättä muista. Tämän jälkeen olen ollut tyytyväisempi.

Lähettäjä: Noppa 
Päivämäärä:   15.9.26 15:19:44

Minulle ei koska istumatyö enkä erityisemmin pidä liikunnasta, jos söisin joka päivä tai edes joka viikko herkkuja niin paisuisin kuin pullataikina ja kun muutenkin lihon herkästi.

Lähettäjä: Annie 
Päivämäärä:   15.9.26 18:06:37

Lähettäjäjaa
Päivämäärä15.9.26 14:42:00

Ei ole normaalia että aikuinen kyselee mitä saa syödä

Tämä! Syö täysin hyvin mielin päivän herkkusi vaan :)

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   15.9.26 19:24:27

Aika pitkälti joka päivä tulee syötyä tai juotua jotain ylimääräistä herkkua: kermakahvi, pari suklaapalaa, pala jotain levonnaista, lasi viiniä, muutama karkki, jäätelö, tai jotain. Nykyään lounaspaikoissakin jo on usein joku pieni makea nokare jälkkäriksi kahvin kanssa, vaikkei kotiin ostaisi mitään.

Painoa on liikaa, joten jokainen suupala on liikaa, vaikkei kerta-annokset suuria olekaan ja sama suklaalevy voi kestää pari kuukautta.

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   15.9.26 21:48:01

Syön joka päivä. Elämä on liian lyhyt kituuttamiseen.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   15.9.26 21:56:29

Joka päivä tulee syötyä jotain herkkua. Karkkia harvoin mutta esim suklaata menee joka päivä. Osansa asiaan tekee työ, eli olen leipuri ja töissä on koko ajan tarjolla kaikenlaista. Mutta otan sen siltä kulmalta että eipä tarvi kaupasta ostaa :D Ja olen normaalipainoinen, ikinä ei ole esim verikokeissa ollut mitään vikaa, liikun paljon jne.

Eli sanoisin, että ei se kuinka usein makeaa syö vaan se määrä ja suhteutus muuhun syötyyn sekä kulutukseen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.