Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rahat vain yhdessä pankissa?

Lähettäjä: Money 
Päivämäärä:   14.9.26 19:40:57

Olisiko järkevää lopettaa tili toisesta pankista ja pitää vain s-pankki? Häiriötapauksissa sitä olisi aika haavoittuvainen, mutta toisaalta nyt tuntuu turhalta maksaa toisessa pankissa kuukausimaksua, kun ei sinne ole korttiakaan.

Re: Rahat vain yhdessä pankissa?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   14.9.26 20:01:06

Jos tilillä alle 100 000 e, niin suhteellisen turvallista pitää vain yhdessä pankissa.
Poikkeustilanteissa esim. kortti ei toimi, on mulla ainakin kotona käteistä varalla.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   14.9.26 20:05:16

Käytän kahta pankkia. Enemmän käyttämäni on se alkuperäinen josta lainakin on otettuna. Sen pankin tilille menee myös palkka. Toisena on s-pankki ja siellä on aina sen verran rahaa että jos on häiriö toisessa niin saa tankattua autoa ja käytyä kaupassa. Sen verran vähän enää lainaa jäljellä että vaikka tuo alkuperäinen pankki on alkanut ärsyttämään niin en viitsi esim s-pankista lainaa neuvotella vaan makselen tuon olemassa olevan loppuun ja mietin sitten.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.9.26 20:30:33

Mulla on pääpankki, misä on lainat, palkkatili ja kaikki rahaliikenne käytössä. Myös luottokortti on sieltä. S-pankissa tili bonuksia varten ja luottokortti, jota käytetään perheen yhteisiin ostoihin. S-tilillä rahaa ehkä joku 300 € mitä ei koskaan käytetä. Lähinnä siis kortit kahdesta eri pankista, jos tulee jotain ongelmia erityisesti reissussa.

Päivämäärä:   14.9.26 20:59:17

"Mihin tarvitset muuta kuin Nordean?"

Nordeassa ei ole ollut tiliä enää pitkään aikaan. Toisena pankkina minulla on omasp, jota s-pankki on itse asiassa väläytellyt ostavansa. Eli katoaisi joka tapauksessa toinen pankki, jos kaupat toteutuvat.

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   14.9.26 21:57:10

mulla on norwegianin kortti, koska on täysin ilmainen

Lähettäjä: La 
Päivämäärä:   14.9.26 22:48:51

Mulla OP ja S-tilille menee bonukset, sinne ei oo korttia. Pystyy tietysti verkkopankissa maksamaan vaikka laskuja. Hätävarana kotona hieman käteistä. En nyt tiedä miksi pitäisi olla 2 pankissa tilit. Sitten pitäisi olla maksukortitkin ym.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   14.9.26 23:10:10

"Mulla OP ja S-tilille menee bonukset, sinne ei oo korttia. Pystyy tietysti verkkopankissa maksamaan vaikka laskuja. Hätävarana kotona hieman käteistä. En nyt tiedä miksi pitäisi olla 2 pankissa tilit. Sitten pitäisi olla maksukortitkin ym."

No jos sulla on S-tili ja sieltä voi maksaa vaikka laskuja, niin sullahan ON kahdessa pankissa tili. Ei se mitään korttia vaadi.

Lähettäjä: Norski 
Päivämäärä:   14.9.26 23:44:32

Norwegian luottokortit on vain rikkaille. Niissä korko on 18.97%. Köyhillä ei ole varaa sellaiseen korkoon.

Lähettäjä: La 
Päivämäärä:   14.9.26 23:47:24

Huoh, tarkoitin ettei ole maksukorttia S-pankkiin. Eli jos op ei toimi, ei ole korttia millä maksaa. Tililtä saa toki laskut maksettua.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   14.9.26 23:50:55

"Norwegian luottokortit on vain rikkaille. Niissä korko on 18.97%. Köyhillä ei ole varaa sellaiseen korkoon."

Mitä helvattia, ei sitä korttia kuulu käyttää niin, että jättää jotain luotolle!

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   14.9.26 23:53:22

Op:ssa tili, talletuksia ja kortit 4 k luottoraja, en ole osakas, tilinhoitokulut huitelee satasen luokkaa vuodessa ja vuosittain ilostutetaan palvelumaksu korotuksilla, omaan säännölliset tulot. S-pakissa tili jossa talletus 15 k, ollut jo 15 v, olisin siirtänyt kaiken rahaliikenteen S-pankkiin vaan eivät myöntäneet luottokorttia. Onko syy että viimeiset 22 v asunut "poste restante" osoitteessa.
Tilasin rahat pankkiin ja nostan käteisenä, siitä joutuu maksamaan 0,5% provision pankille. Rahat säilön varmimmin passin väliin jos tulee nopea lähtö, ei ole ongelmia maksuliikenteessä. Tietysti irtisanoin myös tilit ja asiakasomistajuuden, ehdotin myös pankille nimenvaihtoa COOP-pankiksi. Nykyään paras kotimaisen ruuan tarjonta löytyy Lidlistä. Harmi kun Lidlillä ei ole vielä pankkia oheispalveluna!
Olen nyt selvitellyt tilin avaamista ulkomaisessa pankissa maan sisäisessä pankkijärjestelmässä esim. (Bank Norwegian) Eli pankin kotimaan rahajärjestelmä ei Suomen haarakonttoriin. Tuolla valinnalla ei rahaliikenne ole mitenkään kytköksissä Suomeen. Rahaliikenne toimii vaikka suomi olisi pimeänä sähköistä.
DNA aikoinaan panttasi puhelin liittymää poste restante osoitteen takia, kuluttaja asiamies tiesi että eduskunnan oikeus asiamies oli tehnyt päätöksen ettei osoite ole merkitsevä tekijä liittymän saannissa,. DNA:lta tuli 3 päivässä liittymä SIM postiin, kun reklamoin oikeusasiamiehen päätöksen vastaisesta toiminnasta. Täytyy tarkistaa, onko osoite pankille validi este pankin luottokortin saannille kun tileillä vuosikausia moninkertaisesti talletuksia luottorajaan nähden.

Päivämäärä:   15.9.26 00:02:39

Meillä kummallakaan ei ole luottokorttia, miehellä tili vaik s-pankissa. Minulla hyvin myös käteistä, miehellä ei yhtään. Mietin, miten riskaapelia on pyörittää koko taloutta vain yhdellä pankilla, mutta toisaalta ärsyttää maksaa toisen pankin tilistä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.9.26 00:09:25

"Norwegian luottokortit on vain rikkaille. Niissä korko on 18.97%. Köyhillä ei ole varaa sellaiseen korkoon."

Ensimmäinen kuukausi korotonta joten ei tarvitse maksella ylimääräistä.

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   15.9.26 01:04:40

"Mihin tarvitset muuta kuin Nordean?" Siihen, että olisi myös pankki joka toimii. Se ei toteudu jos tili on Nordeassa.

Lähettäjä: .,.,. 
Päivämäärä:   15.9.26 08:14:47

Kaksi pankkia pitää olla koska talletussuoja on vain 100 000€ per pankki. Itse asiassa kohta täytyy avata tili kolmanteen pankkiin kun tulee kakkospankissakin tuo raja täyteen.

Lähettäjä: pöh 
Päivämäärä:   15.9.26 10:45:34

Saakeli! Hyvä muistus...

Mulla on vain OP käytössä ja siellä n. 160 000€. Toki tili myös S-pankissa, johon menee vain bonukset. Pitääkin laittaa johonkin määräaikaiselle S-Pankkiin tosta vaikka puolet

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.9.26 10:52:55

Mulla on lainat ja tulot yhdessä pankissa ja sit löytyy S-kortti ja s-pankin jemmatili.

Lähettäjä: Jeppe 
Päivämäärä:   15.9.26 11:02:10

Mulla on vaan yksi pankki, jossa 50 euroa tilillä. Pitäisikö avata tili toiseen pankkiin ja jakaa nuo varat vaikka puoliksi?

Päivämäärä:   15.9.26 11:27:17

Onhan se varmempaa jos kaikki rahaliikenne ei ole yhden järjestelmän varassa.

Minulla on op ja olen omistajajäsen. Sijoituksista kertyy bonuksia joilla kuukausimaksut kuittautuu ja jää ylikin. S-pankista on luottokortti ja tili jolle kertyy s-bonukset.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   15.9.26 11:32:44

2 pankkia kannattaa olla ja kortit molempiin. Koska sitten jos toinen pitää pistää kiinni rosvojen takia, niin käteistä saa olla parin viikon tarpeisiin eikä sillä esim. nykyään pysty edes tankkaamaan joka paikassa.

Lähettäjä: Niiskuneiti 
Päivämäärä:   15.9.26 11:37:13

No ei missään nimessä kannata pitää kuin yhdessä pankissa tili ja kortti
Ihan hölmöä pitää useammissa pankeissa tiliä ja korttia

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   15.9.26 11:39:59

Käteistä nyt ei kauheasti kannata muutenkaan käyttää enää, se ei edes kelpaa joka paikassa. Missään pankissa ei kannata hillota 100 000 euroa, jollei niitä rahoja ole tarkoitus käyttää lähivuosina johonkin suureen hankintaan. Ja toista pankkia ei kannata ottaa käyttöön vain korttimaksamisen takia, vaan hankkii esim. juuri Bank Norwegianin ilmaisen luottokortin.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   15.9.26 12:01:25

Mulla on kaks pankkia ja molemmista myös luottokortit (toinen visa ja toinen master). Ei ole vielä tullut tilannetta, ettenkö ois voinut maksaa asioita. Pieni määrä myös käteistä ja mobilepay.

Päivämäärä:   15.9.26 15:31:26

"Minulla on op ja olen omistajajäsen. Sijoituksista kertyy bonuksia joilla kuukausimaksut kuittautuu ja jää ylikin. S-pankista on luottokortti ja tili jolle kertyy s-bonukset."

Minkälaisia sijoituksia sulla on ja miten paljon? Eikö tässäkin ole jokin liittymismaksu?

Päivämäärä:   15.9.26 15:55:43

Money:
Omistajajäsenen jäsenosuusmaksu on n.100€. Omasta liittymisestä on niin kauan että en tarkkaan muista. Maksun saa takaisin jos haluaa lopettaa jäsenyyden.

Sijoituksia minulla on muutamakymmentätuhatta ja lähinnä indeksirahastoissa. Nykyään ylijääneet bonukset saa rahana. Ne olen sijoittanut korkoa kasvamaan johonkin rahastoon.

Päivämäärä:   15.9.26 16:04:40

S-pankkiin kun liittyy, niin omistajajäsenen jäsenosuusmaksu on 20€ - 100€. Minimissään siis voit maksaa sen 20€ ja loput 80€ myöhemmin tai voit maksaa kerralla sen 100€. Kaikki on maksutonta. Aikaa menee tuohon 15 - 30min.

Päivämäärä:   15.9.26 16:06:12

Mulla on vain op ja lisäksi sijoitukset suurimmaksi osaksi nordnetin kautta, op:ssa jotain rahastoja vähän. Olen omistajajäsen, bonuksilla saa kaikki pankin maksut maksettua.

Lisäksi on muutama satanen käteistä, sillä pärjään useamman viikon jos kortti/pankki ei toimisi. Täällä saa bensaakin käteisellä maksettua, ja toisaalta tankkaan vain 1-2 kertaa kuussa niin usein ei edes tarvitse sinne tankille päästä.

Veikkaan, että jos op:n kortit ei toimisi useampaan viikkoon, ei siinä kohdassa varmaan toimisi muidenkaan pankkien kortit. Kyllä se käteinen siinä kohdassa on varmempi valinta.

Päivämäärä:   15.9.26 16:20:09

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 15.9.26 16:06:12

"Veikkaan, että jos op:n kortit ei toimisi useampaan viikkoon, ei siinä kohdassa varmaan toimisi muidenkaan pankkien kortit. Kyllä se käteinen siinä kohdassa on varmempi valinta."

Niin että automaattisestihan siis kaikki pankitko lakkaa toimimasta, jos OP ei toimisi?

Kumma kyllä, että kun esim Nordealla on ollut jotain häikkää, niin esim S-pankki on toiminut moitteetta.

Mutta tietenkin jos olisi joku laajempi juttu, niin sitten kaikki pankit eivät välttämättä toimi ollenkaan.

Mutta jos yksittäinen pankki lakkaa toimimasta, niin ei se tarkoita automaattisesti sitä, että kaikki muutkin pankit lakkaa toimimasta.

Päivämäärä:   15.9.26 16:38:28

"Niin että automaattisestihan siis kaikki pankitko lakkaa toimimasta, jos OP ei toimisi?"

Sinulta meni taas ohi. Lyhyet, muutaman tunnin häiriöt ovat pankkikohtaisia, enkä minä niitä viestissäni sanallakaan puhunut. Mutta jos pankki/korttipalvelut ovat alhaalla viikkotolkulla, niin silloin kyse on todennäköisesti huomattavasti yhtä pankkia suuremmasta ongelmasta. Ja silloin se toisen pankin kortti ei ole mikään pelastava tekijä.

Päivämäärä:   15.9.26 16:42:10

"Sinulta meni taas ohi. Lyhyet, muutaman tunnin häiriöt ovat pankkikohtaisia, enkä minä niitä viestissäni sanallakaan puhunut. Mutta jos pankki/korttipalvelut ovat alhaalla viikkotolkulla, niin silloin kyse on todennäköisesti huomattavasti yhtä pankkia suuremmasta ongelmasta. Ja silloin se toisen pankin kortti ei ole mikään pelastava tekijä."

Mutta kun ei voi yleistää. Tämäkään kun ei välttämättä koske S-pankkia taikka Nordeaa. Jos OP:llä on tämmöinen ongelma, niin silloin Nordea ja S-pankki toimii moitteetta. Asia eri jos se on laajempi ja koskee kaikkia pankkeja. Yleistää ei silti kannata.

Päivämäärä:   15.9.26 16:47:25

Voi j*umalauta. Tämä vänkääminen on juuri se syy, miksi sinut halutaan pois ht.netistä.

Minä sanon, että jos op ei toimi moneen viikkoon, on __TODENNÄKÖISTÄ__ (tiedätkö mitä sana todennäköinen tarkoittaa?) että silloin muillakin pankeilla on samanlaisia ongelmia. En sanonut, että 100% varmuudella silloin kaikilla pankeilla on ongelmia, mutta sinä nyt jostain syystä haluat sanani sellaisiksi kääntää.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.9.26 16:48:09

Pitää vissiin jatkossa kaikkien keskustella täällä jollain selkokielellä että tyhmätkin ymmärtää mistä puhutaan ja mitä kukakin tarkoittaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.9.26 13:00:37

Yhdessä pankissa on itsellä ja lisäksi sen verran käteistä että kuukauden verran pärjäisi ilman korttia. Ei se toinen pankki välttämättä huono ajatus ole, etenkään jos siitä ei kovin suuria kustannuksia synny.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.9.26 15:21:10

Jos sinulla on yhtään säästöjä ja et tarvitse niitä säännöllisesti, on järkevää siirtää ne korkoa kasvavalle tilille. Esim bank norwegianin säästötilille. Ilmainen, ei nostomaksuja. Ja pitää ne käyttörahat sitten sillä yhdellä tilillä.

Päivämäärä:   16.9.26 17:02:33

"Juurihan sinä itse vänkäät siinä että kaikkien muidenkin pankkien kortit EIVÄT toimi jos opkään pankkikortti EI toimi"

Tästä kyllä huomaa ettei sinulla ole hajuakaan siitä mitä viestissäni luki. En ole sanonut että muiden pankkien kortit eivät toimisi, olen sanonut että on HYVIN TODENNÄKÖISTÄ että ne eivät toimi jos minkä tahansa pankin kortit ovat toimimattomina monta viikkoa. Eli arvelen että LUULTAVASTI silloin ongelma olisi sellainen sinunkin mainitsemasi LAAJEMPI ongelma. Koska kyllä nyt herranjumala sentään normaalit tavalliset ongelmat osaa nörtit ratkaista muutamassa tunnissa, ei siihen viikkotolkulla mene.

Mutta joo, turha on ymmärtämättömän kanssa tämän enempää vääntää, kun et selvästikään ymmärrä mitä ihan tavalliset sanat tarkoittavat ja kaikki on sinulle niin mustavalkoista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.