|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 14.9.26 10:59:28
Käytin viime talvena autoa vuosihuollossa ja silloin lisäsivät siellä pikkuisen jäähdytinnestettä. Nyt huomasin, että pinta on taas hivenen laskenut, toki vielä vähän miinusmerkin yläpuolella. Ajattelin, että kokeilisin nyt ensin lisätä vähän nestettä, mutta jos alkaa huveta jatkossakin, niin toki sitten huoltoon.
No, olen autoillut yli 20 vuotta, mutta en ole ikinä ollut tilanteessa, että jäähdytinnestettä pitäisi itse ostaa ja lisätä. Tarkistin laatuvaatimuksen ja etsin Motonetin sivuilta sopivia tuotteita. Mutta, nyt huomasin että huoltopaperin mukaan autoon on isketty huollossa täydennystä laimennettavasta tuotteesta, joka kyllä täyttää laatuvaatimuksen, mutta jota esim Motonetin sivujen mukaan ei saisi yhdistää alkuperäistuotteisiin. Tuo vuosihuolto oli viimeksi ei-merkkiliikkeessä, mutta aiemmin on huollettu merkkiliikkeissä, joten varmasti säiliössä on aiemmin ollut pohjalla ihan laatutavaraa.
Mitäs hittoa minä nyt ostan? Samaa laimennettavaa tavaraa kuin huoltopaperin mukaan sinne on aiemmin isketty, vai kalliimpaa alkuperäistä vastaavaa litkua? Tuo alkuperäistuote näyttäisi kuvissa tumman oranssilta, huolto taas on lisännyt punaista. Säiliötä katsomalla kuvailisin itse siellä olevaa nestettä tumman oranssiksi.
Öljyn lisäämiset sun muut ovat aivan tuttuja, mutta ei ole tosiaan ollut koskaan tarve vielä jäähdytinnestettä lisäillä, enkä olisi kuvitellut sen olevan näin vaikeaa :D
|