|
Lähettäjä: M
Päivämäärä: 14.9.26 10:37:45
Voisi olla mun kirjoittama teksti. Säännönmukaisesti kaikki läheiset naispuoliset ystävät tarhaikäisestä asti ovat jollain tavalla hylänneet, eri tavoin julmasti. Koulussa, lukiossa, aikuisiälläkin. Alakoulussa paras ystävä oli normaali maanantaina, tiistaina ei enää puhunut mulle. Viikkokausia, kuukausia tekstasin perään lapsen naiiviudella, olimme vieläpä samalla luokalla. Yksinhän sitä jäi. Yläkoulussa tyttöporukka savusti mut ulos kaveriporukasta, puhui poikaystävälleni ”se M ei ole sun tasoa”, poikaystävä yritti musta erota mutta tajusikin onneksi, että tytöt vain länkytti pahaa. Lukiossa paras ystävä hyppäsi sänkyyn tän poikaystävän kanssa, saman porukan toinen läheinen tyttökaveri ei kertonut tästä mulle. No poikkis on sittemmin pyytänyt anteeksi, tämä ”paras ystävä” ei koskaan. Nuorena aikuisena taas uudessa tyttöporukassa oltiin olevinaan parhaita ystäviä, mutta mua pilkattiin ja väheksyttiin ääneen koko ystäväporukan edessä. Kun kaikkien muiden kanssa meni välit, yksi ystävä jäi, tai niin luulin. Viimeinen viestini hänelle oli kutakuinkin ”Laita viestiä ennenku lähdet takaisin ulkomaille niin nähdään!” Hän ei enää koskaan laittanut viestiä, enkä vieläkään tiedä miksi.
Luotto naisiin on mennyt täysin. Pakostakin on alkanut miettimään jo yläkoulussa, mikä itsessä on vikana, kun ei tytöt musta tykkää. Oon yrittänyt olla oma itseni, sopeutua porukkaan, toteuttaa tyttöyden sääntöjä ja olla toteuttamatta, mutta mikään ei kelpaa. Poikien ja miesten kanssa on aina ollut helpompaa, kun siellä maailmassa ei oo samanlaista ämmämäisyyttä ja juonittelua. Halusin uskoa että oon niin kuin muutkin tytöt ja tyttöys ja naiseus on ihanaa, mutta ei tässä oo saanut muuta kuin kärsiä.
|