Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tekisinkö rajun ratkaisun ja muuttaisin entiseen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.9.26 21:33:56

Tekisinkö rajun ratkaisun ja muuttaisin entiseen kotikuntaani? Vanhempani asuvat siellä, ja he haluaisivat minun asuvan lähempänä. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, joten työasioita ei tarvitse miettiä.
Mitä sanotte?

Re: Tekisinkö rajun ratkaisun ja muuttaisin entiseen

Lähettäjä: pou 
Päivämäärä:   13.9.26 21:35:20

Muuta ihmeessä, jos sinua kiinnostaa. Pääseehän sieltä aina poiskin. :)

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   13.9.26 21:36:27

Mitä rajua tuossa on?

Päivämäärä:   13.9.26 21:40:59

Tietenkin mutta mitä rajua siinä on? Ei sulle muita vanhempia enää koskaan tule ja aika tikittää eteenpäin joka päivä. Mitä yksinäsi muhjutat jossain toisella paikkakunnalla yksin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.9.26 21:49:48

Onko tässä siis joku este tai haitta? Aika moni muuttaa lähemmäs ikääntyviä vanhempiaan kun he alkavat tarvita enemmän apua.

Päivämäärä:   13.9.26 21:52:48

Muuttaisin jos se olisi oman elämän kannalta paras ratkaisu. Asumismahdollisuudet? Harrastukset? Ystäviä, sosiaalisia suhteita? Mielenkiinnon kohteita? Pelkästään vanhempien takia en muuttaisi.

(Aivan pöljää ajatella että aloittaja tai kukaan muukaan aikuinen ihminen "yksinään muhjuttaa toisella paikkakunnalla yksin" ja perusteen muuttaa vanhalle kotipaikkakunnalle pitää olla nimenomaan vanhemmat).

Päivämäärä:   13.9.26 21:53:37

"Mitä rajua tuossa on?"
"Tietenkin mutta mitä rajua siinä on? Ei sulle muita vanhempia enää koskaan tule ja aika tikittää eteenpäin joka päivä. Mitä yksinäsi muhjutat jossain toisella paikkakunnalla yksin?"

Minun on vaikeaa sopeutua muutoksiin. Se liittyy myös syyhyn, jonka vuoksi olen tk-eläkkeellä. Olen tottunut asumaan kaupungissa. Entisessä kotikunnassani on vain yksi ruokakauppa, rautakauppa ja kirjasto. Mitään terveyspalveluja siellä ei ole ollut pitkiin aikoihin. Lähin terveyskeskus on naapurikaupungissa 50 km päässä.
Asuin lähes koko kesän vanhempieni luona, joten luultavasti vietän vanhempieni kanssa enemmän aikaa kuin moni lähempänä asuva. En koe muhjuttavani yksin asuessani, mielestäni elämäni täällä kaupungissa on suhteellisen laadukasta.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   13.9.26 22:00:54

Pelkän aloituksen perusteella en sano mitään. Toisessa kommentissa sitten jo vähän avasit, mutta kaikkihan riippuu ihan siitä millaista arkea haluat elää. Haluatko elää maalla lähellä vanhempia ja kaukana kaupungista sekä ns. Virikkeistä vai kaupungissa jossa viihdyt, on virikkeitä, mutta vanhemmat kauempana. Tähän sinä itse tiedät parhaan ratkaisun.

Lähettäjä: Tiistai 
Päivämäärä:   13.9.26 22:54:56

Rajumpaa on olla muuttamatta.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   13.9.26 23:03:58

Olisiko jotain puolivälin ratkaisua? Asuisit lähempänä vanhempiasi, mutta silti kaupungissa jossa on enemmän palveluita. Onko kotikunnan palvelut sellaiset, että vanhempasi voivat asua siellä vielä kauan? Monissa pienissä kunnissa kun ei ole esim. palvelutaloja enää, vaan kun vanhus ei voi enää asua kotona, pitää hänen muuttaa ihan toiselle paikkakunnalle.

Päivämäärä:   13.9.26 23:11:45

No sitten älä muuta jos paikkakunta on täysin kuollut. Vanhemmat voi eläköityessään muuttaa lähemmäs sinua jos haluavat

Päivämäärä:   14.9.26 11:07:27

Muuta sinne 50 km päässä vanhemmista olevaan kaupunkiin. Lyhyt matka kulkea vanhemmille tarvittaessa, mutta olet itse parempien palveluiden äärellä, jos olet kerta sellaiseen elämään tottunut.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   14.9.26 12:04:03

Pisteellä hyvä ehdotus yllä.

"Muuttaisin jos se olisi oman elämän kannalta paras ratkaisu. Asumismahdollisuudet? Harrastukset? Ystäviä, sosiaalisia suhteita? Mielenkiinnon kohteita? Pelkästään vanhempien takia en muuttaisi."

Tämä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.