|
Lähettäjä: Elli
Päivämäärä: 13.9.26 11:32:21
Ymmärsin tänään, että minua pitkään kaihertanut tunne johtuu arvottomuuden tunteesta. En koe olevani mikään reppana: minulla on vaativa työ, olen opiskellut paljon, iso kaveripiiri, mielekkäitä harrastuksia, olen saavuttanut elämässäni asioita.
Silti, tunne on arvoton ja nähdäkseni se johtuu pitkälti siitä miten minua on aina kohdulta ja kohdellaan yhä. Toki olen itse sallinut/ mahdollistanut sen. Järjestän muille huomioimista, juhlia, muistan aina jos joku tarvitsee ihmistä joka olisi tukijana ja kuuntelijana. Itse en saa tällaista, vaikka joskus tarvitsisin vastavuoroista toimintaa.
Tähän asti olen kääntänyt asiaa toksisen positiivisuuden puolelle. Osalle ihmisistä olen yrittänyt sanoittaa, että minäkin tarvitsisin nyt kuuntelijaa tms. Ihmisille tuntuu kuitenkin olevan vaikeaa nähdä minut "heikkona" kun ovat ajatelleet että kestän kaiken.
Mikä siis neuvoksi tässä tilanteessa. Olen yrittänyt tutustua uusiin ihmisiin ja olla "fiksaamatta". Pyrkinyt vastavuoroisuuteen eli konkreettisesti niin, että minä en vaan antaisi vaan myös saisin. Ei ole oikein lähtenyt.
Tuntuu että kelpaan vain iloisena, auttavaisena ja "yli-ihmisenä".
Ne ihmiset, jotka saavat minulta valtavasti, eivät koskaan huomioi asiaa muuten kuin vaatimalla lisää. Rehellisesti, en saa edes joulukorttia tai onnitteluviestiä syntymäpäivänä, vaikka olisin tyyliin rakentanut hartiavoimin talon sellaista tarvitsevalle.
|