Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  keskiviikosta perjantaihin

Lähettäjä: mp kysymys 
Päivämäärä:   12.9.26 00:37:26

Jos teille joku sanoo menevänsä tekemään jotain keskiviikosta perjantaihin, niin odottaisitteko palaavan tänään? Voin kysyä häneltä, mutta tiedän vastauksen ’mä sanoin, että olen keskiviikosta perjantaihin, eli tietenkin palaan lauantaina’. Ja minun pitäisi arvata se mistä?

Re: keskiviikosta perjantaihin

Lähettäjä: Heppihoitsu 
Päivämäärä:   12.9.26 00:56:43

Bailataan vai kudotaan?

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   12.9.26 01:15:50

Vähän riippuu mitä on tekemässä ja kuinka kaukana. Perjantaina on vielä tekemässä jossain jotain ja lähtökohtaisesti odottaisin palaavaksi pe, mutta toisaalta jos on sellasta tekemistä että ilta menee myöhään ja/tai matka on pitkä, niin voi olla helpompaa palata vasta seraavana päivänä. Plus että julkisillakaan, jos niillä kulkee, ei pääse joka paikkaan kovin myöhään joten voi olla että on pakkokin olla yötä jossain ja palata kotiin seraavana päivänä.

Lähettäjä: Oletus 
Päivämäärä:   12.9.26 10:14:10

No lähtökohtaisesti olettaisin, että se paluu matka myös sisältyy siihen reissuun ja lauantaina on jo sitten normaalisti käytettävissä. En itse ainakaan sano, että olen ulkomaan matkalla tai vaikka mökillä keskiviikosta perjantaihin ja vasta sitten lauantaina lähteekin ajamaan toiselta puolelta Suomea kotiin tai ulkomailta paluulento onkin lauantaina vaan itse aina sisällytän sen paluu ja meno matkan myös siihen reissuun eli kerron sen ajanjakson milloin en ole käytettävissä.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   12.9.26 10:26:59

Toisaalta jos olisi esim. siivoamassa vanhempiensa vanhaa taloa toisella puolella maata keskiviikosta perjantaihin ja tekeminen jatkuu iltaan asti, voisi hyvinkin lähteä ajelemaan kotiin vasta lauantaiaamuna. Tai voisi hyvin myös olla niin, että ajatus olisi ollut, että lähtee kotiinpäin jo perjantaia, mutta venähti, eikä jaksakaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.