Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En todellakaan halua lapsia

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   11.9.26 23:51:48

En voi käsittää halua tehdä llapsia. Vuosikaudet yritetään ja surraan kun niitä ei tule. Outoa.

Re: En todellakaan halua lapsia

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   11.9.26 23:54:59

Sitten et halua etkä ymmärrä. Kukaan ei pakota. Itse en ymmärrä ihmisiä, jotka pitävät jäätelöstä.

Päivämäärä:   11.9.26 23:56:19

En pidä jäätelöstä.
Halu kasvattaa lapsia on kuitenkin todella outo. Absurdi halu.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   12.9.26 00:04:20

katsos, kun ihmiset on erilaisia.
Toiset haluaa lapsia, toiset ei.
Toiset tykkää kissoista, toiset koirista.
Molemmissa noista monet tekee jopa kompromisseja, mutta ei oo pakko jos ei taho.

Jos sinä et ymmärrä jonkun toisen halua johonkin, ei se tee siitä toisesta vähempää ihmistä. Anna kaikkien elää tavallaan, ja säkin saat elää tavallasi.

Lähettäjä: niinno 
Päivämäärä:   12.9.26 00:04:55

Lasten tekeminen ja kasvattaminen on kaksi eri asiaa. Monet niitä tekee, mutta harvempi oikeasti kasvattaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.9.26 00:07:57

"Halu kasvattaa lapsia on kuitenkin todella outo."

Biologian kantilta ajateltuna ei lainkaan outo.

Päivämäärä:   12.9.26 00:17:33

Lähettäjä.

Päivämäärä12.9.26 00:07:57

"Halu kasvattaa lapsia on kuitenkin todella outo."

Biologian kantilta ajateltuna ei lainkaan outo.

No on se kyllä outoa.
Seksin täytyy sen takia tuntua hyvältä, koska eihän kukaan halua lapsia kasvattaa joten ei niitä tulisi.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   12.9.26 00:23:32

Ööö, ok.
Mä en halua marsua.
Who cares

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   12.9.26 00:42:25

Aha no en minäkään eikä ketään kiinnosta eikä tarvitsekaan.

Lähettäjä: Heppihoitsu 
Päivämäärä:   12.9.26 00:55:49

Älä käsitä äläkä hanki (vaikka selvästi kipuiletkin asian kanssa) jos se on sillä hyvä.

Päivämäärä:   12.9.26 09:00:41

Minäkään en todellakaan halua lapsia, mutta

Päivämäärä:   12.9.26 09:01:23

...mutta voin todellakin ymmärtää niitä, jotka haluavat.

Sori, lähti äsken liian aikaisin.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   12.9.26 09:10:20

Aloittaja ei ilmeisesti koskaan käynyt peruskoulun biologiantunneilla. Teksti huutaa muutenkin kypsää teini-ikää. ”Kun minä en halua, niin kaikki muut on outoja ja väärässä!”

Lähettäjä: dollia 
Päivämäärä:   12.9.26 09:15:03

"Seksin täytyy tuntua hyvältä" -> miksiköhän ihminen ei ole kaksineuvoinen kuten kastemato, niin ei tarviis edes sitä seksiä että tulisi uusia ihmisiä (jos kerran on tärkeää, että maailmassa on apinalaji nimeltä ihminen)? Mietin vaan.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   12.9.26 09:28:54

Jos katsoo ihan faktapohjalta niin eihän lapsissa ole mitään järkeä.
Ensin kärsit 9kk, sitten kärsit synnytyksen, pehva repeää ja ikuiset vaivat jää.
Sen jälkeen tulee unettomuus, huutoa, sontaa kaikki paikat täynnä, rahattomuutta, suurin osa eroista tapahtuu lasten ollessa alle 3v.
Sitten korvatulehduskierteet, päiväkotimaksut, jatkuvat vaatehankinnat, koulun aloitus, vanhempain illat, harrastusreissut ja maksut, koululäksyt….

Sitten teini-ikä, kiukuttelut, karkailut, päihdekokeilut, kalliit harrastukset, kännykät, läppärit, rippijuhlat, ajokortin kustannukset, opiskelun kustannukset, mopot, autot jne.

Sitten ekaan omaan kotiin muuton kustannukset, ärsyttävät lapsenlapset, niiden hoidon kinuaminen ja sitten kuoletkin jo itse.

Ei mitään muuta kuin negatiivisia vaikutuksia koko elämänkaaren ajan. En voi käsittää sitä ajatusmallia että pitäisi kärsiä tuota pazkaa kymmeniä vuosia vain, jotta olisi joku (ehkä) auttamassa vanhuusvuosilla. Eihän siinä ole järjen häivää, pilata koko elämä jonkun muutaman vanhuusvuosen takia :-D ihme logiikkaa.

Päivämäärä:   12.9.26 09:52:54

"Ei mitään muuta kuin negatiivisia vaikutuksia koko elämänkaaren ajan."

Ei mitään muuta kuin negatiivista? Sulla ei vissiin ole onnellisia lapsiperheitä ympärilläsi tai somessa?

Päivämäärä:   12.9.26 09:54:09

En minä vaan ole kärsinyt missään vaiheessa, vaikka kolme lasta onkin. Ihme kuvitelmia täällä.

Päivämäärä:   12.9.26 09:58:14

”Seksin täytyy sen takia tuntua hyvältä, koska eihän kukaan halua lapsia kasvattaa joten ei niitä tulisi.”

Monikin haluaa. Elämässä vielä paljon opittavaa jos luulee, että kaikki on samanlaisia kuin itse on.

Päivämäärä:   12.9.26 10:02:34

Onnellinen lapsiperhe on oksymoroni :-D

Päivämäärä:   12.9.26 10:10:07

Kolmella pisteellä jotain ongelmia lapsiperheitä kohtaan?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   12.9.26 10:19:32

Ymmärrettävää, joskin surullista, että turvattoman lapsuuden kokeneet olettavan kaikilla olevan samanlaista. Toki on helpompi väittää itselleen kurjuuden olevan normi, eikä käsitellä omia traumojaan.

Päivämäärä:   12.9.26 10:28:32

Minä taas en todellakaan haluaisi lemmikkieläimiä.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   12.9.26 10:32:09

Kyllä se ymmärrys ihmisten erilaisuudesta siitä vielä toivottavasti iän myötä kehittyy.

On aina järkytys, jos jokin haaveiltu asia, jonka on perustellusti voinut odottaa olevan vain omasta valinnasta kiinni, onkin saavuttamattomissa. Tahaton lapsettomuus on monista syistä varmasti yksi vaikeimpia kohtaloita hyväksyä, eikä asiaa yhtään auta, että toivoa voi koittaa ylläpitää vuosikausia. Vaikken itse halua lapsia, ymmärrän hyvin miksi asiasta tulee pakkomielle lasta yrittäville.

Päivämäärä:   12.9.26 10:40:15

Traumoja :-D
Todellakin on rahan, ajan, identiteetin ja terveyden syövistä loisista traumoja.
Perheelliset itse valittaa taukoamatta, ei tarvitse itse keksiä näitä juttuja. Tulee ihan ovista ja ikkunoista tätä kitinää.

Ja juu, lemmikeistä ei myöskään ole mitään käytännön hyötyä. On hevosia ja itsellä sen verran järkeä etten yritä kivenkovaan väittää hevosten pidossa olevan joku hyöty. Rahat palaa ja vastoinkäymisiä on toisensa jälkeen. Sellaista se on. En todellakaan suosittele kenellekään.

Eläimissä on sentään se hyvä puoli että ne voi myydä tai viedä lopetettavaksi, jos ei kiinnosta enää pitää. Lasten kanssa tätä katsotaan jostain syystä pahalla :-D

Päivämäärä:   12.9.26 10:43:05

Trauma tosiaan paistaa kirjoituksista. Ikävää, että vanhempasi pitivät sinua loisena.

Päivämäärä:   12.9.26 11:02:57

..., osittain olet oikeassa, mutta kaikki vastoinkäymiset eletään kuitenkin ylitsevuotavan, pakahduttavan rakkauden keskellä. Siinä jää selvästi voitolle tunnepuolella,

Lapsenlapset ovat ihan parasta! Haluan viettää kaiken vapaa-aikani pienten aarteiden kanssa! Mummon pikkukullat ovat kaikki se hyvä mikä lapsissa on miinus yksinäinen vastuu. Todellakin suosittelen.

Päivämäärä:   12.9.26 11:07:18

Pakahduttava rakkaus todellakin on se, mikä noista jatkuvista valituksista jää päällimmäiseksi tunteeksi :-D

Varsinkin, kun puhe lopetetaan ”sä oot niin fiksu, kun et koskaan hankkinut lapsia!”

Mutta joo, traumoja tietty…

Päivämäärä:   12.9.26 11:26:51

”Pakahduttava rakkaus todellakin on se, mikä noista jatkuvista valituksista jää päällimmäiseksi tunteeksi :-D

Varsinkin, kun puhe lopetetaan ”sä oot niin fiksu, kun et koskaan hankkinut lapsia!”

Sinulla on sitten lapsista kärsiviä tuttuja. En ole ikinä kuullut tuollaista valitusta ja tunnen paljon lapsiperheitä.

Päivämäärä:   12.9.26 11:26:58

..., ehkä ihmisten on helpompi valittaa kurjuutta lapsettomalle ja jättää muut puolet kertomatta. En tiedä.

Päivämäärä:   12.9.26 11:33:22

Joo, varmaan heitä säälittää mun vapaa elämä, harrastuksiin jäävä raha, se että saan nukkua pitkään ja vaikka tehdä mausteista, hyvää ruokaa miettimättä lasten nirsoiluja. Ei tarvii viettää viikonloppuja lehtereillä katsellen todella huonoa lentopalloa/jääkiekkoa/jalkapalloa ja maksaa siitä värjöttelystä itseään kipeäksi.

Voi minua raukkaa :-D

Päivämäärä:   12.9.26 11:37:55

Olen aina tykännyt laittaa lapsiin rahaa, seurata niiden kasvua, kehitystä ja harrastuksia. Ollut paljon mukavampaa kuin aikaa ennen lapsia, kun panostin omaan harrastukseen. Mutta niin vaan me ollaan erilaisia, ei kaikki tykkää samoista asioista.

Päivämäärä:   12.9.26 11:38:55

No sillähän ei ole merkitystä vaikka lapseton viettäisi elämäntyönsä sairaita hoitaen ja vapaa-aikansa mummoja ulkoiluttaen, lapsellisten mielestä on silti itsekkäin ihminen mitä maa päällään kantaa.

Toisin kuin pyhä äiti, joka epäitsekkäästi tuotti taas lisää ihmisiä maailmaan jossa niitä on jo 8 miljardia. Olipas jalo teko.

Päivämäärä:   12.9.26 11:52:09

^ en minä ainakaan noin ajattele, enkä tunne ketään muutakaan joka noin ajattelisi. Taidan liikkua fiksussa seurassa siis. Lapsettomat eivät arvostele eikä hauku, eikä toisinpäin. En kyllä jaksaisi sellaista seuraa jossa vaan arvostellaan, haukutaan ja valitetaan.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   12.9.26 13:00:15

...: oletpa ollut iljettävä lapsi. Säälin vanhempiasi tai laitoksen henkilökuntaa, kuka ikinä onkaan joutunut sietämään tuollaista patskaa.

Päivämäärä:   12.9.26 13:10:43

Huoh: ok. Eipä tuo sinun avautumisesi silti tosiasioita muuta :-D säälin saa ilmaiseksi.

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   12.9.26 13:20:00

Täähän nyt on taas väsynyt vajakki-velaöyhötys, vähän nyt yritystä.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   12.9.26 13:23:55

Ei muuta ei :D hyh hyh.

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   12.9.26 16:28:41

En minäkään ymmärrä miten ihminen voi koko elämänsä pyöriä oman napansa ympärillä. Joukut jopa niin tiukasti, että ajautuvat jatkuvasti ongelmiin muiden ihmisten kanssa. Mutta eipä minun tarvitse kaikkea ymmärtääkään, meitä kun on erilaisia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.