Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työkaveri haukkui ja nyt haluaa kaveerata

Lähettäjä: Tiimiläinen 
Päivämäärä:   11.9.26 14:03:57

Tulin uutena tiimiin nelisen vuotta sitten. Työ myytiin mulle 100% etätyönä mutta kävikin ilmi että toimistolla piti käydä vähintään kerran viikossa. Joudun heräämään lähipäivinä aikaisemmin kuin etäpäivinä ja kun koronavuosina oli päässyt hyvää rytmiin niin olikin yllättävän raskasta herätä taas ennen omaa luonnollista heräämisaikaa. Tulipa sitten muutaman kerran sanottua töissä että jopas väsyttää kun joutuu heräämään normaalia aikaisemmin.

Tiiminvetäjää ilmeisesti tuo ärsytti ja otti mut hampaisiinsa. Ei suoraan mitään sanonut mutta aina kun sattui kohdalle joku aihe että sai näpäytettyä mua niin käytti tilaisuuden hyväksi. Yritti näpäyttää jopa asioilla jotka oletti koskevan mua. Kerran känniavautui kuinka oli tehnyt virheen yhden tiimiläisemme rekrytoinnissa että kuinka olisi pitänyt jättää ottamatta tiimiin, ja tarkoitti tietysti minua.

Oon siitä paskamainen tyyppi että pystyn työskentelemään kenen kanssa tahansa, joten tiiminvetäjän jutut ovat menneet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos jos olen ylipäätään niitä kuunnellut, ja olen tehnyt hiton hyvää duunia tuosta huolimatta. Tämäkin varmaan ärsyttänyt koska ei ole voinut luopua musta ja nykyään vielä vähemmän.

En anna tiiminvetäjälle mitään ylimääräistä ja nyt hän on alkanut tyyliin anomaan että kertoisin fiiliksistäni ym. Meillä on esim yksi muutos tulossa ja mulle se on ihan sama mitä tapahtuu, työt jatkuu. Melkein kaikki muut kertoivat negatiiviset mielipiteensä asiasta mutta mulla ei ollut mitään sanottavaa. Huvittaa kun tiiminvetäjä on moneen kertaan kehoittanut juttelemaan hänen kanssaan tunnelmista muutokseen liittyen. Aikaisemmin jos sanoin yhtään mitään negatiivista niin se oli punainen vaate ja aiheutti hyökkäyksen ja nyt yhtäkkiä odottaa että avautuisin hänelle olettamistaan negatiivisista tunteista.

Mä oon vähän sellainen että jos oot kerran ryssinyt mun suhteen niin tilannetta ei voi enää muuttaa vaan pidän aina tietyn etäisyyden. Olenko pikkumainen?

Re: Työkaveri haukkui ja nyt haluaa kaveerata

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   11.9.26 14:11:31

Et.
"When people show you who they are, believe them".

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.9.26 14:11:53

Olet.

Päivämäärä:   11.9.26 14:37:14

Siis mitä pikkumaista tuossa muka on? Työkaveri on tehnyt selväksi ettei halua kaveerata, haluaa vain rääpimismateriaalia eikä sellaista tarvitse antaa. Toki kiusaajat ei tykkää kun ei saa materiaalia väännettäväksi

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   11.9.26 14:46:30

Parempi pitää se etäisyys

Päivämäärä:   11.9.26 14:50:52

Alkujaan on lähdetty niin väärällä jalalla liikkeelle, että ei tuohon tarvitse enää lähteä jälkeenpäin mukaan.

Päivämäärä:   11.9.26 14:54:03

Pidät vaan etäisyyden jatkossakin eikä siinä ole mitään pikkumaista. Kuulostaa tyypiltä johon ei voi oikeasti luottaa ja nyt on huomannut, ettei saa susta enää materiaalia irti.

Päivämäärä:   11.9.26 18:06:49

"Siis mitä pikkumaista tuossa muka on? Työkaveri on tehnyt selväksi ettei halua kaveerata, haluaa vain rääpimismateriaalia eikä sellaista tarvitse antaa. Toki kiusaajat ei tykkää kun ei saa materiaalia väännettäväksi"

Tuli jo muutenkin pitkät tarinat alkuun niin en siihen tarkentanut että on siis kaikin puolin muuttanut suhtautumistaan muhun eli yrittää juurikin tehdä lähempää tuttavuutta eikä näpäyttele enää. Hän on periaatteessa sellainen että kaikkien pitäisi olla kavereita keskenään. Aiemmin mä en vaan kuulunut tuohon porukkaan.

Päivämäärä:   11.9.26 20:14:49

Voihan se olla niinkin, että ihminen kasvaa ja viisastuu. Monelle käy niin.

Lähettäjä: hah 
Päivämäärä:   11.9.26 20:20:34

No voisi sitten aloittaa sillä, että pyytää anteeksi aiempaa käytöstään ja sanoa että oli väärässä, kun ajatteli aloittaja

Lähettäjä: hah 
Päivämäärä:   11.9.26 20:22:02

...n olleen väärä valinta tiimiin. Ja että tämä on osoittanut oikein hyväksi työntekijäksi ja kaikin puolin sopivaksi tiimiin.

Lähettäjä: muu 
Päivämäärä:   11.9.26 22:56:19

Kerran vkossa joudut ihan nousemaan ja menemään toimistolle!! No huhhuh! voi raukkaa, miten noin rankasta kokemuksesta ikinä voi selvitä!

Lähettäjä: Yhk 
Päivämäärä:   12.9.26 02:22:37

Jos olen mitään työelämässä oppinut niin se on se, ettei tunteitaan kannata näyttää. Ainakaan jos ne ovat negatiivisia.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.9.26 02:23:01

Vaikutat pikkumaiselta, hieman narsistilta/autistilta ja olet turhantärkeä. Onko ihmissuhteet jotenkin ongelma sinulle kun et voi suostua parantamaan ilmapiiriä vaan sinun on tärkeintä "voittaa" vaikka se olisi kaikille kiusallista. Esihenkilösi on toiminut tökerösti mutta se ei tarkoita että sinun pitäisi kilpailla kumpi teistä on lapsellisempi ja hankalampi

Lähettäjä: Snipper 
Päivämäärä:   12.9.26 06:09:06

"Kerran känniavautui kuinka oli tehnyt virheen yhden tiimiläisemme rekrytoinnissa että kuinka olisi pitänyt jättää ottamatta tiimiin, ja tarkoitti tietysti minua."

Ei siis sanonut suoraan vaan aloittaja kuvitteli tämän itse. Raskaan kuuloinen työkaveri, samalla tavalla kaikki muutkin joutuu sinne toimistolle menemään. Omasta mielestä "muutaman kerran" väsymyksestä sanominen voi myös olla jokapäiväistä marinaa, ja varmasti kyrsii muita samassa tilanteessa olevia kuunnella sitä.

Tiiminvetäjän työtehtävä on se oman tiimin johtaminen, ja jos hän nyt siellä kysyy fiiliksiä johonkin asiaan liittyen niin hän tekee niin siksi että se on hänen työtään. Oman esihenkilön kanssa luultavasti käy läpi henkilöstöltä tulleen palautteen ja mainitsee että Tiimiläinen ei suostunut useista kyselyitä huolimatta kommentoimaan asiaa mitenkään. Kannattaa muistaa tuo tämän muutoksen jälkeistä elämää ajatellen, meillä jos kävisi vastaavasti niin ei kyllä myöhempiä marinoitu kovin tarkalla korvalla kuunneltaisi. Mielipiteen antamiselle jos on aika varattu, niin silloin se kannattaa kertoa.

Päivämäärä:   12.9.26 08:56:13

Mitä kaveeraamista tuossa on, hän on sun tiiminvetäjä, jonka on käsketty kysyä teiltä tiimiläisiltä fiiliksiä.

Sitten väität, että tulet kaikkien kanssa toimeen, mutta oikeasti et tule, kun pikkumaisesti jäät hautomaan muiden vuosien takaisia kommentteja, jotka oot itse keksinyt koskevan sinua, ja et siten pysty enää edes pyydettäessä kertomaan muihin asioihin liittyvää mielipidettäsi ko. henkilölle?

Vaikutat tosi raskaalta, kannattaa miettiä omaa käytöstä vähäb, se on se mihin voi aina vaikuttaa, muiden käytökseen taas ei.

Päivämäärä:   12.9.26 08:58:59

Komppailen kahta edellistä.

"Mä oon vähän sellainen että jos oot kerran ryssinyt mun suhteen niin tilannetta ei voi enää muuttaa"

Musta tämä on kyllä aika pikkumainen elämän asenne ja mun mielestä olis syytä käydä asia läpi.

Päivämäärä:   12.9.26 09:49:14

Anna näennäisesti hänelle jotain pinnallisia juttuja vähän löysäät nutturaa. Mutta pidä varasi kuitenkin, ei ole luotettavan oloinen. Pääset helpommalla itse kun feikkaat vähän lähteväsi tuohon mukaan.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   12.9.26 09:53:36

Et ole pikkumainen todellakaan.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   12.9.26 10:49:18

Mun mielestäni terve asenne löytyisi tuolta väliltä.

Ei siis

"Mä oon vähän sellainen että jos oot kerran ryssinyt mun suhteen niin tilannetta ei voi enää muuttaa vaan pidän aina tietyn etäisyyden."

eikä myöskään niin, että toinen kohtelee ensin asiattomasti ja sitten ilman mitään anteeksipyyntöä on kuin koko asiaa ei olisi tapahtunutkaan ja kaikki olisi ihan hyvin. Se on kuin olisi kynnysmatto, jonka yli voi kävellä edestakaisin miten haluaa.

Kyllä minua jäisi asia kaihertamaan ja olisin tuollaisen henkilön kanssa varuillani, kun en tietäisi, mistä taas hetkenpäästä tuulee ja miten hän käyttää sanomisiani, jos nyt häneen luotan ja asioista avaudun.

En kuitenkaan myöskään pidä hyvänä asennetta, että asioita ei voi koskaan enää muuttaa ja välejä palauttaa asiallisiksi, vaikka tuo huonosti kohdellut myöntäisi virheensä ja asiat puhuttaisiin halki ja lyötäisiin kättä päälle sovinnon merkiksi.

Tässä tapauksessa niin ei ole ollut, joten ymmärrän kyllä, että epäluuloisuus aloittajan puolelta jatkuu, eikä se ole pikkumaisuutta. Eihän aloittaja kuitenkaan missään riidoissa ole vaan hoitaa työnsä asiallisesti ja kommunikoi varmasti tarvittavat, mutta ei vain halua muusta uskoutua.

Päivämäärä:   12.9.26 12:22:55

Ymmärrän hyvin että osalta tulee tuomitsevia kommentteja. Eihän tänne voi kirjoittaa kuin pienen osan asioista joten tietysti jokainen muodostaa mielipiteensä hyvin vähäisin tiedoin. Varmasti vaikutan osan mielestä aloituksen perusteella hankalalta ym mutta muilta tiimiläisiltä (ja koko työurani aikana kollegoilta) saadut kommentit ovat täysin päinvastaisia. Uskon tässä asiassa nyt enemmän niitä joiden kanssa työskentelen päivittäin.

Enkä mä ole ainoa jota tiiminvetäjä on kohdellut tuolla tavalla miten kohteli. Yhden tiimiläisen savusti ulos, koska ei kestä erilaisuutta. Samaa yritti myös minuun mutta ei onnistunut, enkä ole ainoa joka tuon huomasi.

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   12.9.26 13:44:16

Käyt kuultavana mutta et mpoti tai epäile mitään. Sanot vain että mielenkiintoista nähdä jne. Et anna mitään mistä voisi ottaa ja iskeä. Omista asioista ei tarvi puhua. Ole ylitsevjotavan ystävällinen ja niin liukaspintainen. Et tartu vittuiluihin vaan esität tyhmää etkä huomaa niitä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.