Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä outoja unia olette nähneet?

Lähettäjä: nukkumatti 
Päivämäärä:   10.9.26 22:49:30

Itse näin unta että joku piikitti jotain valkoista mössöä ohimon sisälle aivoihin..aamulla kun heräsin niin oli vähän outo olo...(osaako joku tulkita mitä voisi tarkoittaa?)

Re: Mitä outoja unia olette nähneet?

Lähettäjä: oontylsä 
Päivämäärä:   10.9.26 23:00:12

Tylsä vastaus, mutta olet nukkunut niska vinksallaan. Paineen tunne siirtynyt uneen ja tehnyt mielikuvituksellisemman "selityksen" ja herätessäsi ihan taas fyysinen oire niskajumin jäljiltä.

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   10.9.26 23:10:34

Kysy Googlelta, siis sieltä tulee joskus aika hyviäkin analyysejä unista :D

Lähettäjä: Keltainen 
Päivämäärä:   10.9.26 23:12:47

Klassikko mutta aina kun on pissahätä ja nukun, näen unta että etsin vessaa mutta unessa löytämäni vessat ovat aina tukossa, ne tulvivat, huomaan että pönttö onkin jokin ikean vessan esittelykulissi eikä oikea vessa, koko vessa on tahrittu ulostein, vessan ovi puuuttuu tai joku tulee koko ajan vessaan enkä vain pääse pissalle :D

Unessa mun pissan pidätyskyky tietty säilyy, alitajunta tietää että sänkyyn ei saa pissata ja siksi se luo unimaailmaan noita esteitä. Jotenkin söpöä.

Outoja unia on niin paljon että voisi kirjoittaa vaikka raamatun. Hauskin nyt äkkiä muistamani oli kun sänkyni tempaistiin avaruuteen, näin galaksien viuhahtelevan ohi ja kun sänky lopulta pysähtyi, minulle esiteltiin merilevämäisiä neonvärisiä purskauksia jotka kiitivät avaruudessa ympärilläni ja jokin "korkea voima" loi matemaattisia yhtälöitä ilmaan päälleni.

Lähettäjä: höyrylaiva 
Päivämäärä:   10.9.26 23:20:06

Joo, mulla on myös tuo vessajuttu. Silloin näen unia yleensä uppoavista laivoista joista pitää selviytyä pois jottei laiva vie mukanaan :D voihan se olla muustakin jos joku sen haluaa tulkata.

Lähettäjä: Juoru 
Päivämäärä:   10.9.26 23:30:40

Mä näen välillä sellaisia "syyllisyysunia". :D Unessa pitäisi tehdä jotain jonkun läheisen kanssa, mutta lähdenkin johonkin muualle. Toisissa unissa minulla on jatkuva syyllisyydentunne siitä, että hylkäsin läheiseni. Toisissa unissa taas touhuan iloisena kaikkea, kunnes yhtäkkiä muistan että hitto, minunhan piti olla ihan muualla. Silloin syyllisyys vyöryy päälle.

Vähän aikaa sitten aloin nähdä hevosversioita näistä unista... Ne alkavat yleensä aina siitä, että olen pitkästä aikaa menossa nuoruuteni hevostallille. Asetelma on sellainen, että olen vaan lakannut käymästä siellä ilman mitään syytä ja hylännyt koko paikan, ja yhtäkkiä tajuan että nyt täytyy mennä sinne. Tallilla muistan nuoruusaikojeni hoitohevosen, joka on siihen asti ollut jotenkin pyyhkiytynyt muististani. Mutta vaikka löytäisin sen tallista tai tarhasta, en ikinä pääse sen lähelle. Jostain syystä näissä unissa tallinpitäjäkin on aina hylännyt hevosen johonkin tarhaan tai käyttäytyy kuin koko hevosta ei olisikaan.

Mistä nämä unet tulevat? En kuulkaa tiedä.

Lähettäjä: pisu 
Päivämäärä:   10.9.26 23:34:13

Täällä kolmas jolla myös vessaunia. Vessaa ei tosiaan joko löydy, esteitä tai sitten käyn vessassa kyllä pissalla mutta on hetken päästä taas hätä. Mä oon kyllä miettinyt, että voisinko herätä suoraan vessaan eikä tarvitsisi tätä seikkailua aina käydä läpi ;)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.9.26 23:43:09

Olin tallilla ja yhtäkkiä viereiseltä sotilasvarikolta alettiin ampua lennokkeja taivaan täydeltä, niitä tipahti pari siihen tallin pihaankin, mutta siinä kohtaa ne oli jotain pienkoneen romuja. Sitten olinkin seuraavaksi synnyinkodin pihassa ja viereiselle pellolle laskettiin helikoptereista sotilastankkereita. Siihen tuli jotain sotilaitakin ja ne sano että varmuuden vuoksi tuotiin nuo tankkerit. Sitten mä olinkin ruokakaupassa ja ajattelin että hei nyt varmaan kannattaisi noiden edellämainittujen asioiden takia varmuuden vuoksi jemmata elintarvikkeita varastoon nyt kun kukaan ei vielä panikoi mitään. Olin ottanut ostoskärryihin tyyliin kaksi isoa vesikanisteria ja sitten kun jatkoin matkaa päätinkin että otankin vielä yhden kanisterin vettä lisää. En löytänytkään enää mistään niitä samoja kanistereita vaikka kuinka etsin ja etsin sieltä vesihyllystä. Löyty vaan mehuja ja jotain vichyä tai sitten pieniä pulloja vettä tai oikein isoja kanistereita. Mä vaan etsin ja etsin ja oli jo kiire jatkaa kierrosta mutta ei löydy oikeanlaista. Sitten heräsinkin. :D mulla tavanomaista unissa just tollanen "jumiin" jääminen. Että kiire olisi tai karkuun pitäisi päästä, mutta joku asia viivyttää ja viivyttää eikä siitä lähtemisestä/karkuun pääsemisestä tule mitään.

Tuota ennen taisin nähdä unta että nukuin jossain alkovissa ja yhtäkkiä yks kaveri huikkaa sieltä verhojen takaa että nukutko sä, täällä olis sulle vieras. Avaan verhon ja yhden mun kaverin mies on siellä ja tulee mun viereen nukkumaan ja me sit siinä vaan maataan vierekkäin ja mä oon ihan tyytyväisenä siinä että tää tyyppi tuli siihen. Sitten heräsin. Ja en siis todellakaan oikeasti tunne mitään tuota tyyppiä kohtaan. Nytkin nolottaa että jotain tollasta unta näin. :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.26 23:57:37

No nämä on aika tavallisia, mutta useammin on tullut jotain näistä nähtyä ja jääneet siitäkin syystä mieleen.

Eli jotain pahiksia yrittää tunkeutua taloon ja mä juoksen pihalta sisälle lukitsemaan ovia ja varustautumaan "sotaan" tai pakenen jotain, esim karhu vaani kun olin hevosen kanssa metsässä.

Mutta pahikset talon valtaajat aina vaihtuu, mutta se kuumotus pysyy unissa samana. Ensin kun juokset että ehdit lukitsemaan ovet ja pääset piiloon ja sitten ikkunasta näet kuinka niitä tulee pihaan. Vielä eivät ole päässeet taloon sisälle :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.9.26 00:20:34

Näin unta että oltiin ylisviivan ja ällön kanssa dokaamassa pussikaljaa finlandiatalon viereisellä kalliolla, ällö sai kilarit ja hyppi tasajalkaa huutaen että tämä ei ole kallio. Ylisviiva käskee ällön olemaan hiljaa ja menemään parkkihalliin jolloin sama toistuu mutta huutona että täällä ei ole parkkihalleja minä tiedän, minä tiedän... sitten heräsin, koira nylkytti vaatemyttyä lattialla.

Lähettäjä: Auto 
Päivämäärä:   11.9.26 08:30:39

Itsellä hyvin vilkas uni maailman. Vessan etsiminen, auto tai puhelin ei toimi ja junat myöhästelee on tuttuja. Sitten välillä näen unta, että olen jossain tapahtumassa, juhlissa, matkustan ulkomailla yms. Iloisia unia.

Mutta sitten näen synkkiä unia joissa painava tunnelma. Eläimet saattavat olla epämuodostuneita, kun niitä lähemmin katsoo, veden pinnan alla syvyyksissä näkyy vain musta suuri varjo ja tietää ettei veden lähelle voi mennä koska tuo varjo vie sinut mukanaan jne. Unia joissa aluksi kaikki vaikuttaa olevan ok, mutta kun uni syvenee niin tajuaa jonkin olevan pahasti pielessä.

Kuitenkin kauhein uni mitä olen nähnyt on ollut hyvin arkisen ja toden tuntuinen uni todellisessa ympäristössä. Istun autossa ruuhkassa nuorempi lapsi kyydissä. Aurinko paistaa yms. Kunnes kuulen hirveää meteliä ja näen vastaan tulevien kaistalla, että rekka on menettänyt hallinnan ja törmää autoihin. Automme tuulilasin ja osittain katon päälle kaatuu iso ajoneuvo ja tunnen kuinka jään puristuksiin tuulilasin ja päällä olevan auton alle. Tiedän kuolevani. Kuitenkin suurin huoleni on takana oleva lapseni ja yritän katsoa olan yli, että onko lapsi kunnossa ja huutaa lapselle onko kaikki hyvin. Meni aika pitkään ettei uni nenää tullut mieleen auton rattiin mennessä.

Lähettäjä: Reissaaja 
Päivämäärä:   11.9.26 10:10:35

Mä näen paljon unia. Tämä viime yöltä.

Oltiin jollain porukalla hotellissa mutta en enää muista mitä täällä tarkemmin tapahtui. Paikkakunta oli Kokkola, mutta kartalla oltiin kyllä ennemminkin Iisalmen kieppeillä. Piti lähteä kotiin julkisilla kulkuvälineillä ja tässä vaiheessa lemppasin isomman porukan ja lähdin matkaan yksin. Välillä mukana oli joku muu. Pyöräilin Alepan kaupunkipyörällä pitkin ja poikin. Sitten tulin kohtaan josta ei päässyt pyörällä joten jätin pyörän siihen ja jatkoin matkaa kävellen. Jonkin ajan päästä tajusin että en ollut maksanut pyöräilyä joten menin takaisin pyörälle. Joku tyyppi olikin lähtemässä pyörällä matkaan joten päätin että jätän maksamatta ja lähdin kävelemään rautatieasemalle. Rautatieasemalla oli kaikenlaisia liikkeitä ja siellä kävin syömässä yhden kaverini kanssa. Ruokia ottaessa sörkin tomaattiviipaleita ja jouduin ottamaan niitä kauhean kasan koska olin niihin koskenut. Menin meidän pöytään jossa kaverini jutteli jonkun tuttunsa kanssa ja tää tuttu vonkasi kaveriani treffeille. Kaveri on varattu joten ei lähtenyt ja tuttu häipyi paikalta. Ruokailu loppui ja päädyin junaan ja jossain vaiheessa vissiin tajusin että olen väärässä junassa ja jäin junasta pois. Menin paikallisbussiin ja siellä oli jotain mun tuttuja. Siinä ihmeteltiin lippuja ja olin luullut että mulla oli (paikallis?)junaan ollut sellainen lippu että sillä voi matkustaa myös bussilla. No, ei ollut joten hyppäsin pois bussista ja päätin kävellä rautatieasemalle. Se oli ihan mutkan takana mutta se olikin linja-autoasema. Yritin etsiä seuraavaa bussia Helsinkiin mutta ei löytynyt. Aloin selaamaan julkisen liikenteen appia ja se oli ruotsiksi ja tarjosi vain Ruotsin julkisen liikenteen reittejä. Sain vaihdettua apin suomeksi ja Suomeen ja sit heräsin.

Vessaunia näen myös ja kaikenlaisia seikkailuja. Aiemmin hissiunia, mutta nykyään en unissa enää mene hissiin vaan päätän aina ottaa rappuset. Karhuista näen myös unia välillä, näillekin oli jokin selitys.

Lähettäjä: Lukeminen 
Päivämäärä:   11.9.26 14:16:27

Näen tämän tyyppistä unta yleensä juuri ennen kuin herätyskello soi. Unessa teen ensin jotain ihan tavallista asiaa, joskus ollaan hevosen kanssa koulukisoissa, ollaan kavereiden kanssa jossain mutta yksi puuttuu, näen jotain mielenkiintoista mutta en tiedä mitä se on.

Sitten joku tuo kisoissa meidän pöytäkirjan, puuttuva kaveri laittaa viestin yhteiseen wa-ryhmään, näkemästäni mielenkiintoisesta asiasta uutisoidaan paikallislehdessä. Yritän lukea, mutta en pysty. Aurinko ehkä häikäisee, en saa puhelinta auki, käsiala on epäselvää, kirjoitus on kielellä jota en ymmärrä tms Kaikki muut paikalla olijat ovat jo lukeneet (pöytäkirjan, wa-viestin, lehtijutun tms) ja keskustelevat siitä eivätkä huomaa, etten ole vielä pystynyt lukemaan. En ymmärrä mitään heidän keskustelustaan. Esim. koulupöytäkirjan luettuaan keskustelivat kylpyankasta. Sen sijaan, että olisi pyytänyt jotakuta lukemaan pöytäkirjan ääneen tai ainakin kertomaan, miten kylpyankka liittyi kisasuoritukseen, yritän vain epätoivoisesti saada tekstin luettua, että tietäisin mistä muut puhuvat. Tässä kohtaa kello aina soi. Painan äkkiä torkun päälle, etten heräisi kunnolla ja ehtisin vielä selvittää mitä tekstissä lukee. Jos nukahdan kunnolla, näen kuitenkin eri unta. Sitten koko aamun vaivaa, mitä tekstissä oikein luki.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.9.26 20:22:18

Näen paljon unia. Erikoisia unia, pelottavia unia, toistuvia unia, valveunia ja myös unihalvauksia on koettu. Olen nähnyt mustavalkoisia unia ja unia, joissa olen aivan eri sukupuolta ja ikää kuin oikeasti olen. Joissakin unissani olen ikään kuin kertoja tai vain sivustakatsoja, usein toki myös se päähenkilö.

Minullakin nuo vessaseikkailu-unet ovat tyypillinen, jos yöllä tulee pissahätä ennen kuin herään. Menkkojen aikaan näen usein hyvin verisiä unia.

Toistuvina unina mm. karhu-unet, joissa karhut vuosien varrella pikku hiljaa tulivat lähemmäs ja lähemmäs. Lopulta se karhu pääsi sisälle taloon ja raateli minua, kunnes heräsin. Huomautan vielä, että karhu ei ole ollut minulle koskaan mikään erityinen pelon kohde.
Näen ylipäänsä tosi paljon eläinunia, joissa eläimet yrittävät hyökätä kimppuuni tai käyttäytyvät tosi oudosti.

Näen myös noita "syyllisyysunia", usein edesmenneistä lemmikeistä. Että menen vaikka lapsuudenkotiini, jossa muka onkin edesmennyt lemmikki elossa ja mietin, miten muka voi olla ja onko kukaan tajunnut hoitaa ja ruokkia sitä moneen vuoteen. Joskus näen Uinu uinu lemmikkini -tyyppisiä unia, jossa tuttu eläin on palannut takaisin, mutta jokin on pahasti vinksallaan.

Sitten näen (kauhu)fantasiaunia, joissa olen ihan muunlaisessa maailmassa kuin todellisuudessa.

Pakenemis- ja takaa-ajounia näen paljon. Milloin pakenen murhaajaa, milloin jotain yliluonnollista olentoa. Joskus olen unissani itse murhaaja ja saatan silti paeta toista murhaajaa.

Olen nähnyt unia, joissa saatan olla 10-vuotias poika jossain Afganistanissa tmv. 80-luvulla, tai sotilas Saksassa 30-luvulla, tai keskiajalla rikoksesta hirtettäväksi tuomittu. (Olen siis oikeasti nainen.) Näen myös varsin paljon väkivaltaisia tai muuten vain ahdistavia unia.

Kausittain näen paljon yliluonnollisia kauhu-unia, nyt taas ehkä vähän enemmän sellaisia inhorealistisia unia. Ja sellaisia arkisia stressiunia.

Kivoja unia näen toki joskus, mutta niitä muistan (ja ehkä edes näen) harvemmin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.