Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  AMK:ssa ryhmätyöt

Lähettäjä: Opiskelija 
Päivämäärä:   10.9.26 21:43:38

Millaisia kokemuksia ryhmätöistä? Koulua takana nyt pari viikkoa ja parit ryhmätyöt on väännetty ja vaikka ryhmän jäsenet ovat todella mukavia, ei hommasta meinaa välillä tulla mitään. Tällaistako tämä opiskelu on seuraavat vuodet?

Re: AMK:ssa ryhmätyöt

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   10.9.26 21:44:55

Kyllä. Koita selvitä. Mä aloitin just toisen vuoden ja sama meno jatkuu, nyt 3 ryhmätyötä työn alla.

Hirveintä shittiä ikinä.

Päivämäärä:   10.9.26 21:48:11

Osaat varmaan Jep vastata siihen, mikä tehtävä tiiminvetäjällä on? Meillä on sellainen, mutta hän ei kyllä vedä mitään muuta kuin jotain omaa showtaan välillä ja loppuporukka kyllä tekee, mutta viestintä takkuaa pahasti ja kaikki ovat ihan ihmeissään. Mietin vain sitä, että vaikuttaako tällainen numeroon vai miten homma menee?

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   10.9.26 22:02:25

Jos opettaja antaa niin merkitkää kirjoittamanne osuudet omalla nimellä. Ja ne jotka ei oo tehnyt mitään olen käräyttänyt suoraan. kaikki opettajat tähän ei suostu, mutta valitettavasti monelle on ylpeyden aihe, jos he eivät mitään joudu opintojensa eteen tekemään.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.9.26 22:24:18

Kohta valmistun ja en ole yhtään ryhmätyötä tehnyt, yhden parityön...

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.9.26 22:25:06

Sitä se nykyään on. Opettajat eivät ota vastuuta oppilaiden oppimisesta vaan opiskelijat laitetaan keskenään tekemään asioita. Ja siitä ei tykkää kukaan eikä se hyödytä ketään. En ainakaan muista omista ryhmätöistäni yhtään mitään, saati siitä että mitä niistä oppi.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   10.9.26 22:44:27

Minulle ehkä oudoin tilanne oli kesäkurssilla, jota väännettiin koko kesä. En tuntenut yhtäkään meidän ryhmän jäsentä entuudestaan ja kaikki olivat opiskelemassa eri aloilla. Näistä lähtökohdista aloitettiin tekemään ryhmätyötä, jonka ohjeistukset olivat sen tasoisia, ettei niitä oikeasti meinannut ymmärtää alkuun mitään.

Yksi kurssilainen yritti sluibailla, mutta teki lopulta ihan hienoa työtä kurssin loppuvaiheessa. Meillä oli kaikilla erilainen tausta, oli maahanmuuttajaa, insinööriopiskelijaa, bioanalyytikko-opiskelijaa, sairaanhoitajaopiskelijaa, eri ikäistä ja eri sukupuolia. Näiden ihmisten kanssa tuota väännettiin koko kesä ja olin kieltämättä yllättynyt, kun saatiin tuosta kurssista erinomainen arvosana.

Lähtökohdat olivat aika kaameat, mutta vähitellen päästiin etenemään ja työstä tuli onnistunut. Ja tuosta nimenomaisesta kurssista olen saanut hyötyä muutenkin ja sen avulla päässyt luikertelemaan vastaavilta kursseilta pois ja hyväksilukenutkin niitä, eli taputan kyllä itseäni olalle, että tuli tuo väännettyä, vaikka meinasi iskeä epätoivo.

Päivämäärä:   10.9.26 22:45:21

Ja tuon kammokurssin lisäksi toki oli pari- ja ryhmätöitä. Niihin tottuu ja kannattaa luoda yhteiset pelisäännöt.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.26 22:56:53

Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 10.9.26 22:25:06

Sitä se nykyään on. Opettajat eivät ota vastuuta oppilaiden oppimisesta vaan opiskelijat laitetaan keskenään tekemään asioita. Ja siitä ei tykkää kukaan eikä se hyödytä ketään. En ainakaan muista omista ryhmätöistäni yhtään mitään, saati siitä että mitä niistä oppi.

Ongelma on siinä, etteivät opiskelijat osaa ottaa mitään vastuuta omasta oppimisestaan samalla, kun tunteja jatkuvasti leikataan.

Lähettäjä: ruusu 
Päivämäärä:   10.9.26 23:09:46

Ai jumalauta ryhmätyöt <3
Paras oli yksi kerta, kun käytännössä yksin tein ryhmätyön, koska kukaan muu ei yhdessä sovitussa aikataulussa saanut tuotettua mitään materiaalia. No sitten yhteisessä arvioinnissa heitettiin bussin alle, että "ruusun projektihan se oli". Joo olkaa hyvät vaan, että saatiin kaikki 5 ko kurssista. Opettaja onneksi oli tolkun ihminen.

Päivämäärä:   10.9.26 23:17:27

Oliko jollain jotain tuohon kysymykseeni ryhmän vetämisestä?

Päivämäärä:   10.9.26 23:22:35

Minä olin tuossa kammokurssilla se tiiminvetäjä. Käytännössä kutsuin zoom-miitit koolle (yhdessä sovittuun aikaan), muistuttelin sovituista työn aikarajoista ja zoom-miiteistä + opettajan ohjaustunneista ja oikoluin kaikki projektin palautettavat työt (näitä kertyi useita, koska kurssilla oli monta vaihetta).
Kysyin kaikilta mielipiteitä, ettei kukaan jää ns sivuun ja ehdotin tehtävien jakoon erilaisia vaihtoehtoja.

Aika nimellinen rooli lopulta. Meillä oli muitakin rooleja, mm videokuvaajat, yksi, jonka piti hoitaa toimeksiantajan allekirjoitukset ja olikohan muutakin, en enää muista viiden vuoden taakse.

Päivämäärä:   10.9.26 23:25:25

Niin ja toki tein omat tekstiosuuteni yms sovitut kirjalliset haut ja haastattelut, diagrammit yms mitä nyt siinä pitikään olla. Kurssi oli laaja ja vei aikaa.

Päivämäärä:   10.9.26 23:30:49

Opiskelija, eiköhän se ole vaan nimellinen titteli, kerran ei mitään sen tarkempia ohjeita ole hommasta annettu.

Lähettäjä: aa 
Päivämäärä:   10.9.26 23:34:16

Toisena vuotena löysin sellaisen tiimin että kaikki oltiin messissä siinä mitä piti tehdä ja tehtiin hommat tehokkaasti. Siihen saakka oli ihan kamalaa eikä se vaan toimi, että lähiopetustuntien jälkeen joku käy ennen ryhmätöiden tekemisen aloittamista kotonaan lenkittämässä koirat jne.

Päivämäärä:   10.9.26 23:41:10

Miksi valitaan tiimin vetäjä, jos hän ei vedä mitään? Olen aikuisopiskelija, ollut vuosikausia työelämässä ja tämä, että on tiiminvetäjä, joka ei hoida hommiaan, kaihertaa pahasti.

Päivämäärä:   11.9.26 00:23:06

ällö aamen.

Päivämäärä:   11.9.26 06:58:43

Kannattaa aloittaja jo alkuvaiheessa päättää millaisen numeron tarvitset. Nimittäin ainoa tapa valmistua yli 4n keskiarvolla on ottaa vastuu ryhmätöistä. Minä jaoin ryhmätyö alueet yleensä heti. Kuka haluaa tehdä mitäkin ja sitten päivään X mennessä sovitaan että kaikki kirjoittaa oman osansa raporttiin tai esitelmään. Sitten itse kävin yleensä kirjoittamassa intron, ja runnoin kaikki osuudet kokonaisuudeksi, tsekkasin kieliopin jne.

Esitelmät kannattaa harjoitella niin että kello pyörii ja sanoa kaikille että sinulla on tyyliin 3 min aikaa ja sitten pysäyttää se kello niin että kukaan ei puhu yliaikaa. Joudut myös tsekkaamaan kaikki lähteet koska siellä on aina joku idiootti joka kopioi tai käyttää Wikipediaa.

Minä myös aloin muistuttaa päivämääristä vähintään viikkoa ennen ja jos joku ei tehnyt omaa osuuttaan niin kysyin perään päivää ennen että oletko vielä tällä kurssilla. Jos ei tule vastausta niin sitten potkaisu ryhmästä pihalle ja sähköposti opettajalle kaikki ryhmän opiskelijat CC:n.

Se on niinkuin lasten tarhan päivystystyö jollet ole todella onnekas ja tapaa ihmisiä, jotka haluaa saada myös sen hyvän numeron. Yritä etsiä pari hyvää tyyppiä ja tehdä kaikki ryhmätyötä yhdessä niin pääset helpommalla. Kannattaa ladata kaikki kirjoituspohjat jne aina valmiiksi teamsn ja kirjoittaa ne sovitut päivämäärät myös ylös jonnekin.

Raportista on esim hyvä olla monta pohjaa eri päivämäärillä josta voi jälkikäteen osoittaa kuka teki ja mitäkin, miten tekstiä on muutettu jne jos esim joku plagioi.

Pelasta hyvällä dokumntoinnilla aina oma perse niin pääset vähemmällä. Tee aikataulut selviksi etukäteen ja jätä aina enemmän aikaa loppuun kun se viimeinen ilta kun puolet porukasta on kadonnut kuin pieru saharaan niin et joudu itse runnomaan sitä raporttia pikku tunneille asti.

Päivämäärä:   11.9.26 09:02:00

Ällön minnoprojekti olisikin hauska nähdä.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   11.9.26 09:27:52

Tiiminvetäjän tarkoitus olisi nimenomaan vetää sitä porukkaa. Laittaa teams-kutsut, jakaa osa-alueita yms. Jos kukaan ei porukasta halua olla se, niin jollekin se kuitenkin jää, koska pakko nimetä. Ja jos nimetty ei halua, niin sitten se on juuri tuota epämääristä sähläämistä.

Meillä muutama vuosi sutten oli jokaisen ryhmätyön lopussa lomake, jonka kaikki täyttivät henk koht ja palauttivat opettajalle. Siihen merkittiin oma ja muiden osallistumisprosentti ryhmätyössä. Näin se sluibaaja, joka ei tehnyt yhtään mitään, sai muilta ryhmän jäsenistä 0%, eikä voinut saada ryhmätyön arvosanaa muiden tekemänä. Hyvä tapa käräyttää nämä.

Raskasta on myös se, jos ryhmään päätyy tosi eri tavoitteilla olevat ihmiset. Jos yhden tavoite on vaan päästä läpi, ja toinen haluaa vitosen, niin ei niiden tekeminen kohtaa ikinä. Tehtiin yhden opiskelijan kanssa paljon pari- ja ryhmätöitä ja mä olin juuri se, jolle riittii 3, ja hän halus sen 5. Sovittiin siinä sitten mitä minä teen ja hänelle oli ihan ok, että esim oikolukee kaiken, muokkaa ja viimeistelee ja tekee hienot diat yms. Oli tyytyväinen, kun oli runko ja teoria valmiina, ja sai sitten laittaa mieleisekseen ja mä olin henkisenä tukena, kun kasaili näitä. Oli aika suorittaja tyyppi. Vitosia tästä sitten tuli, että helpolla ne sain. Mutta oltiin molemmat tyytyväisiä tähän. En olisi itse ikinä osannut tehdä vitosen töitä, joten samanlaista työpanosta ei musta olisi koskaan saanut, vaikka tein mitä osasin. Ne jotka haluaa vaan päästä läpi eivätkä edes ilmesty paikalle tai tee sovittua osuutta tiettyyn aikaan mennesä ovat sitten ihan todella raskaista

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   11.9.26 13:36:54

Aivan ihme leikkimistä ns korkeakoulutasolla ! ja aikahan menee ainakin puoliksi ihan siihen sopimiseen ja kaikenlaisiin perumisiin ja selittelyihin ja muuhun mikä ei varsinaiseen työhän tai opiskeluun liity mitenkään. Kaikkein kamalinta ihan aikuisille ihmisille, ketkä esim työn ohella joutuvat moiseen pyöritykseen.

Lähettäjä: Napsu 
Päivämäärä:   11.9.26 14:41:17

Meillä ei ole mitään tiiminvetäjää ryhmätöissä. Jos sattuu hyvä ryhmä, niin ne tehtävät on ihan hauskoja. Ja jos ei satu, niin on se kyllä todella ärsyttävää :D

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.9.26 14:43:55

Opettajien laiskuutta, pääsevät helpolla kun 20 luettavan tehtävän sijaan on vaan 5 tehtävää luettavana.

Päivämäärä:   11.9.26 14:47:21

Samanlaistahan se on töissäkin, ainakin tietyillä aloilla. Ei sielläkään voi yksin tehdä kaikkea tai todeta, että mä hoidan tämän, tehkää te noi muut osat ja sitten toivotaan, että kokoinaisuudessa on joku järki. Osaa kiinnostaa, osaa ei. Osa ymmärtää, mitä ollaan tekemässä, osa ei. Joku on saikulla tai "saikulla" koko projektin tai vaihtaa työpaikkaa viime metreillä. Ei ryhmätöissä ole olennaista opetella aiheesta mitään vaan nimenomaan ryhmätyön tekemisestä.

Päivämäärä:   11.9.26 15:47:09

.., ei ole laiskuutta, vaan ajan puutetta. Jos on annettu vain pari tuntia aikaa tarkastukseen, ei siinä ajassa voi tarkastaa 30 työtä.

Päivämäärä:   11.9.26 16:00:16

Perus meininkiä, opettajat laittaa tekemään ryhmätöitä niin voi itse samalla somettaa ja ottaa rennosti. Koskaan en ole ryhmätöistä oppinut mitään muuta kuin sen, että ihmiset on prseestä

Päivämäärä:   11.9.26 16:16:23

"Aivan ihme leikkimistä ns korkeakoulutasolla ! ja aikahan menee ainakin puoliksi ihan siihen sopimiseen ja kaikenlaisiin perumisiin ja selittelyihin ja muuhun mikä ei varsinaiseen työhän tai opiskeluun liity mitenkään. Kaikkein kamalinta ihan aikuisille ihmisille, ketkä esim työn ohella joutuvat moiseen pyöritykseen."

Kyllä! Täysin turhaa ajanhukkaa.

Opiskelijoille pitäsi tarjota mahdollisuus käyttää aikansa opetussuunnitelman mukaisten asioiden opetteluun, ja niiden osaamista pitäisi arvosanojenkin mitata, mutta jatkuvassa ryhmätyöpelleilyssä se ei onnistu.

Päivämäärä:   11.9.26 16:21:18

Koulutuksesta on leikattu todella paljon, niin tähän se on mennyt. Vielä surullisempi tilanne on ammattikouluissa, joissa käytännön opetusta on laskettu ja sysätty vastuuta työpaikoille. En yhtään ihmettele, että harkkapaikkojen saaminen on vaikeaa joka alalla. Ei työnantajilla ole mahdollisuutta kouluttaa ketään, kun opiskelijan jatkuva ohjaaminen syö sitten tuottavien työntekijöiden resursseja. Ei meilläkään ole otettu enää harkkareita kumpaankaan työpaikkaani tästä syystä.

Mutta mitä tulee ryhmätöihin, niin kyllä minä niitä voin tehdä. Ärsyttää vaan se, että niitä tuntuu olevan joka kurssilla.

Lähettäjä: z-- 
Päivämäärä:   11.9.26 17:10:31

"Samanlaistahan se on töissäkin, ainakin tietyillä aloilla. Ei sielläkään voi yksin tehdä kaikkea tai todeta, että mä hoidan tämän, tehkää te noi muut osat ja sitten toivotaan, että kokoinaisuudessa on joku järki. Osaa kiinnostaa, osaa ei. Osa ymmärtää, mitä ollaan tekemässä, osa ei. Joku on saikulla tai "saikulla" koko projektin tai vaihtaa työpaikkaa viime metreillä. Ei ryhmätöissä ole olennaista opetella aiheesta mitään vaan nimenomaan ryhmätyön tekemisestä."

En minä ole koskaan törmännyt töissä vastaaviin ongelmiin kuin koulussa.

Joo, on totta että töissäkin joku voi jättää työnsä hoitamatta, toteaa ettei kiinnosta tai on vaikka paljon saikulla. Mutta tällöin se kyllä kiinnostaa työnantajaa/ esimiestä, jos hommat ei etene siksi että yksi ei niitä töitään tee. Aina on se työnantaja, jolle voi asioista valittaa.

Mutta harvemmin töissä kukaan tahallaan täysin lusmuaa. On niitä tapauksia, mutta kuitenkin aika harvassa. Yleensä normaalissa työpaikassa ihmisillä on motivaatio tehdä työnsä, koska haluavat pitää sen työnsä. Työntekoa myös helpottaa se, että kaikki on töissä saman aikaan (tai ainakin ne, joiden pitäisi tehdä töitä yhdessä).

Koulussa taas ongelma on siinä, että opettajan suurin motivaatio on saada kaikki läpi kurssista. Jos joku valittaa ettei yksi tee hommiaan, on ihan opettajasta kiinni, viitsiikö hän puuttua asiaan. Ihmisten motivaatio kouluun voi vaihdella ihan nollasta sataseen. Joku haluaa valmistua nopeasti hyvin arvosanoin, toinen vain roikkuu koulussa jotta saa kelan tukia ja toivoo että pääsisi vaihtamaan toiseen kouluun tai tekemään jotain muuta. ihmiset voivat myös opiskella ihan eri aikoina. Joku hoitaa koulujutut päivällä, toinen tekee niitä illalla kun lapset on saatu nukkumaan ja kolmas tykkää tehdä hommia keskellä yötä. Yritäppä siinä sitten järjestää palaveria...

ja ihan käsittämätöntä, jos jonkun mielestä AMK:ssa pitäisi vain harjoitella ryhmätöitä. AMK:ssa ainakin itsellä suurin osa opinnoista oli ryhmätöitä. Onko siis mielestäsi niin, että suurin osa opinnoista harjoitellaan ryhmätyön tekemistä ja se on oleellisin oppi, ei suinkaan se opiskeltava ala?

Lähettäjä: Merituuli 
Päivämäärä:   11.9.26 17:13:58

Suju aina kivasti. Vaatii selkeen suunnitelman kuka tekee ja mitä.
Helpointa, kun yhteinen tiedosto mistä kaikki näkee mikä oli kenenkin homma.
Ryhmätentit oli meillä myös, siinä myönnän että tuli välillä parempi nro kuin jos olisin yksin työstänyt. Ja yhdestä kerrasta jäi mieleen, kun pääs yhdessä pohtimaan vastauksia niin yhteistyöllä päästiin täydellisiin vastauksiin.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   11.9.26 17:43:25

Meillä on ryhmätöitä ihan saakelisti myös yliopistossa..

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   11.9.26 18:06:24

"Ei ryhmätöissä ole olennaista opetella aiheesta mitään vaan nimenomaan ryhmätyön tekemisestä."

Em ihan tähän usko. Esim. Keväällä oli 4 op ryhmätyö, jossa annettu aihe tuli käydä todella perinpohjaisesti läpi, ei ollut aiheesta opetusta kuin muutama tunti. Eli nimenomaan ryhmässä opiskelimme tämän aiheen.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   11.9.26 19:05:31

Inhosin ryhmätöitä ylikaiken. Sen takia, että tein tehtävät tietyssä järjestyksessä ja aikataulutin työt sekä koulutehtävät. Jos siis tehtävän palautuspäivä oli vaikka perjantai niin kirjoitin osuuteni sen viikon aikana niin, että viimeistään edellispäivänä oli valmista. Usein ryhmässä oli niitä, jotka aloitti tehtävän tekemisen välittömästi ja kyseli perään, vaikka palautukseen oli vielä viikkoja aikaa.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   11.9.26 19:44:01

"Samanlaistahan se on töissäkin, ainakin tietyillä aloilla. Ei sielläkään voi yksin tehdä kaikkea tai todeta, että mä hoidan tämän, tehkää te noi muut osat ja sitten toivotaan, että kokoinaisuudessa on joku järki. Osaa kiinnostaa, osaa ei. Osa ymmärtää, mitä ollaan tekemässä, osa ei. Joku on saikulla tai "saikulla" koko projektin tai vaihtaa työpaikkaa viime metreillä. Ei ryhmätöissä ole olennaista opetella aiheesta mitään vaan nimenomaan ryhmätyön tekemisestä."

Kyllä mun kokemuksen mukaan ihmiset töissä hommansa hoitaa ainakin jollain tavalla, ei ne uskalla sillä tavalla sluibailla kuin opinnoissa. Muuten saa kenkää viimeistään seuraavassa yt:ssä ja monessa työpaikassa myös arvioidaan henkkoht suoriutumista niin että se vaikuttaa palkkaan.

Meillä oli yliopistolla kun ryhmätöitä aika paljon. Niistä oppi tasan sen oman pienen osuutensa, muut rääpivät kasaan sitten mitä rääpivät. Missään ryhmässä ei tavattu kertaakaan ennen kuin sillä kerralla kun tuli ryhmätyön esittämisen aika. Muuten vain sovittiin osuuksien jako vaikka jossain Whatsapp ryhmässä. Onneksi näistä ei arvosanoja jaettu vaan pelkästään hyv/hyl.

"Ryhmätentit oli meillä myös, siinä myönnän että tuli välillä parempi nro kuin jos olisin yksin työstänyt. Ja yhdestä kerrasta jäi mieleen, kun pääs yhdessä pohtimaan vastauksia niin yhteistyöllä päästiin täydellisiin vastauksiin."

Tämä on sen heikomman suoriutujan näkökulma. Vähemmän kivaa niille, jotka yksin tekemällä saisivat paremman arvosanan kuin vetämällä muita perässä.

Lähettäjä: --2 
Päivämäärä:   11.9.26 22:00:09

"Sen takia, että tein tehtävät tietyssä järjestyksessä ja aikataulutin työt sekä koulutehtävät. Jos siis tehtävän palautuspäivä oli vaikka perjantai niin kirjoitin osuuteni sen viikon aikana niin, että viimeistään edellispäivänä oli valmista. Usein ryhmässä oli niitä, jotka aloitti tehtävän tekemisen välittömästi ja kyseli perään, vaikka palautukseen oli vielä viikkoja aikaa."

Tää oli just yksi ärsyttävä asia ryhmätöissä, kun ihmiset teki täysin eri tahtiin. Muutenhan minulle oli ok, että joku tekee viime tipassa, mutta kun ikinä ei voinut tietää, tekeekö se oikeasti vai ei. Nämä edellisen illan palauttajat oli siis ärsyttäviä, koska sitä joutui aina miettimään että saako työtä valmiiksi vai ei. Useamman kerran joku jätti tekemättä osuutensa. Ja jos joku palautti vikana iltana oman osuutensa, ei ehditty yleensä tekemään mitään järkevää yhteenvetoa/ kasausta, vaan sitten vaan läiskittiin nopeasti kasaan.

Lähettäjä: Hattutäti 
Päivämäärä:   11.9.26 22:42:21

Meillä sattui muodostumaan ryhmä vahingossa hyvistä tyypeistä. Ollaan menty samalla ryhmällä koko eka vuosi ja nyt jatketaan toista vuotta. Kaikki yhtä kyrpiintyneitä silti näihin, koska jokainen käy päivätyössä ja ryhmätyöt vaatii ihan tosi paljon aikaa sekä yksin että yhdessä.

Meillä sovitaan heti ryhmätyön alkuun jo mitä asioita tehdään mihin päivään mennessä. Sitten pidetään väliteamsseja jotka on sovittu ja laitettu niistä jo ennakkoon kokouskutsut. Tottakai tulee arjessa yllättäviä esteitä mutta näitä sitten sumplitaan tilanteen mukaan.

Aiheet pyritään jakamaan niin että saadaan kaikki osaaminen eli jokaisen vahvuudet hyötykäyttöön (jonkun vahvuus voi olla esimerkiksi excelin erinomainen käyttö, toinen ehkä on pitkän linjan ammattilainen jne.) Esitykset harjoitellaan aina etukäteen, jokaisella vaikka 5 minuuttia ja siihen pitää itse oma osuus osata mahduttaa. ollaan saatu melkein kaikista arvosanaksi 5.

Huomaa aina, kun ryhmä on huono ja sääliksi kyllä käy.

Raskasta on, jos sattuu huono ryhmä.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   11.9.26 23:06:09

Opettajat laiskuuttaan teettää ryhmätöitä

Kukaan ei opi mitään

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.