Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vahingonilo

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   10.9.26 15:52:33

Jatkuvalla syötöllä.someista ihmeellistä.ihanaa ja sitten siellä on joku pieni vastoinkäyminen. En voi olla tuntematta vahingoniloa jos koko elämä on yhtä soittoa aina ihanaa ja aina elämyksiä ikään kuin näille ihmisille ei koskaan kävisi mitään ikävää.siispä en kommentoi surunaamoja, olen hiljaa. Meille muille käy koko ajan ikäviä.asioita mutta ei niitä tuutata Suomeen pitkäsoittona

Re: Vahingonilo

Päivämäärä:   10.9.26 15:53:09

Tuutata someen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.9.26 15:56:00

Kuulostat aika surulliselta.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   10.9.26 15:59:22

Onpa aloittaja katkera ja ikävä ihminen.

Päivämäärä:   10.9.26 16:14:04

Niin olenkin, koska näiltä.some ihmisiltä.ei tule mitään myötätuntoa, oikeaa itselleni vastoinkäymisissä. Pieni napautus someen surunaama ja asia on sillä kuitattu heidän puoleltaan. Silti uutisvirta pakkosyöttää minulle heidän ihanaa elämää jatkuvasti

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.9.26 17:09:30

Jos sinä olet vahingoniloinen heidän vastoinkäymisistään niin miksi ihmeessä he olisivat sinua kohtaan myötätuntoisia?

Päivämäärä:   10.9.26 17:25:08

Miksi he eivät olleet ensin myötötuntoisia minua kohtaan kun minulle kävi asioita, mistä he tiesi. Samassa whatssuppissa tutulleni kävi vastaavia asioita kuin minulle ja häneltä kyseltiin kuulumisia moneen otteeseen. Minulle tuli vain hymiö ehkä yhdeltä.kahdeksasta osallistujista. Niin miksi minä sitten osoittaisi myöskään mitään muuta vaikka hirveä vuodatus siellä.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   10.9.26 17:26:17

Miksi ihmeessä seuraat ihmisiä, jotka laukaisevat sinussa noin voimakkaita tuntemuksia? Eikö sen energian voisi mieluummin käyttää siihen, että pyrkisit luomaan itsellesi niitä ihania hetkiä ja kivaa elämää? Sivullisen henkilön korvaan kuulostaa todella raskaalta ja kuluttavalta tavalta elää. Katkeruus syö sinua itseäsi sisältä käsin, eikä se oloasi paranna. Pikemminkin katkeruus lisää pahaa oloasi ja luo lisää negatiivisia tunteita.

Ja muistathan, että sieltä somesta näet vain pienen palasen - harva haluaa jakaa sitä, että itki työpäivän jälkeistä väsymystään tai että kauan valmisteltu ruoka paloikin pohjaan. Positiivisiin asioihin keskittyminen voi myös olla tapa käsitellä myös negatiivisia tunteita. Tähän perustuu esimerkiksi nk. onnellisuuspäiväkirjan pitäminen.

Päivämäärä:   10.9.26 17:34:24

Ja ennen kaikkea aloittaja, se katkeruus vahingoittaa eniten sinua itseäsi. Muita ihmisiä sinä et voi muuttaa haluamasi kaltaisiksi, mutta itseäsi ja tunteitasi voit työstää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.9.26 17:34:50

Some on hankala paikka hakea myötätuntoa tai empatiaa. Kaikki on loppujen lopuksi kulissia. Suosittelen aloittajaa keskittymään oikeaan elämään.

Lähettäjä: öhtuota 
Päivämäärä:   10.9.26 17:36:32

Pari juttua:

Ei kai kukaan enää luule (tai toivottavasti ei ole koskaan luullut!) että some on totta? Ihan kaikki sometilit ovat _tuotettuja_ . Sinne valikoimalla valikoidaan vaan pieniä palasia tilin sisältöön sopivaa asiaa. Mikään somepostaus ei koskaan kerro todellisen ihmisen todellisesta elämästä.

Jos olet somen kuluttaja etkä tuottaja, olennaista on se että koulutat käyttämäsi somepalvelun tarjoamaan sinulle sopivaa sisältöä. Instagram on kokemukseni mukaan helpoin, asetuksissa on helppo valikoida mitä sisältöä haluaa nähdä ja mitä ei. Kannattaa myös käyttää explore sivua omien mieltymysten määrittämiseen.

Itse käytän lähinnä instaa ja keskimäärin kerran kuukaudessa tsekkaan että asetukset ovat kohdallaan ja näen somessa ainoastaan sitä sisältöä mitä itse haluan, niistä aiheista mistä olen kiinnostunut ja niistä asioista mitkä tuovat minulle hyvää mieltä, hyvinvointia, iloa, uusia ideoita ja vertaistukea. En katso mitään sellaista mistä tulee huono olo.

Kannattaa opetella käyttämään sosiaalista mediaa itselleen hyvää tekevällä tavalla. Silloin ei tule paha olo muiden tekemisistä.

Lähettäjä: olli 
Päivämäärä:   11.9.26 09:01:20

"some syöttää"

^
ei some syötä yhtään mitään kun pistät luurin kii.

Lähettäjä: Miina 
Päivämäärä:   11.9.26 12:48:33

Sama, nautin kun muilla menee huonosti tai just tollasilla täydellisillä tulee joku ongelma.
Haa haa

Lähettäjä: Just näin 
Päivämäärä:   11.9.26 13:06:04

LähettäjäÄllö
Päivämäärä10.9.26 17:26:17

Miksi ihmeessä seuraat ihmisiä, jotka laukaisevat sinussa noin voimakkaita tuntemuksia? Eikö sen energian voisi mieluummin käyttää siihen, että pyrkisit luomaan itsellesi niitä ihania hetkiä ja kivaa elämää? Sivullisen henkilön korvaan kuulostaa todella raskaalta ja kuluttavalta tavalta elää. Katkeruus syö sinua itseäsi sisältä käsin, eikä se oloasi paranna. Pikemminkin katkeruus lisää pahaa oloasi ja luo lisää negatiivisia tunteita.

Ja muistathan, että sieltä somesta näet vain pienen palasen - harva haluaa jakaa sitä, että itki työpäivän jälkeistä väsymystään tai että kauan valmisteltu ruoka paloikin pohjaan. Positiivisiin asioihin keskittyminen voi myös olla tapa käsitellä myös negatiivisia tunteita. Tähän perustuu esimerkiksi nk. onnellisuuspäiväkirjan pitäminen.

Ja ennen kaikkea aloittaja, se katkeruus vahingoittaa eniten sinua itseäsi. Muita ihmisiä sinä et voi muuttaa haluamasi kaltaisiksi, mutta itseäsi ja tunteitasi voit työstää.

^Komppi tälle!!

Päivämäärä:   17.9.26 18:46:40

Nostan huvikseen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.9.26 23:13:37

"Ihan kaikki sometilit ovat _tuotettuja_ . Sinne valikoimalla valikoidaan vaan pieniä palasia tilin sisältöön sopivaa asiaa. Mikään somepostaus ei koskaan kerro todellisen ihmisen todellisesta elämästä."

Kyllä siellä totuuttakin jaellaan, et nyt sanois että mikään somepostaus ei kerro todellisen ihmisen todellista elämää :D toiset ihmiset on jopa autenttisia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.