Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hillontekijät hoi!

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   9.9.26 23:12:51

Paljonko laitatte hillosokeria hilloihin? Ohjeen mukaan vai vähemmän?

Kysyn siksi, että olen tässä koettanut opetella tekemää hilloja, mutta tuntuu, että jos laitan hillosokeria sen verran kuin ohjeessa sanotaan hilloista tulee kovia. Siis sillä lailla kovia, että jos sitä kaapisi jäätelökauhalla niistä saisi helposti tehtyä palloja.

Viime syksynä ensimmäinen yritykseni punaherukalla jäi löysäksi, en varmaankaan keittänyt tarpeeks kauaa, mutta sen jälkeen olen kokeillut kirsikalla, pihlajanmarjoilla, omenalla ja appelsiinilla, ja niistä on tullut liiankin jähmeitä.

Nyt juuri tein puolukkahilloa ja laitoin siihen vähemmän sokeria, saa nähdä mitä siitä tulee vai jääkö veteläksi.

Miten muilla? Mitä marjoja olette käyttäneet ja mihin määrään laitatte minkäkin verran hillosokeria?

Re: Hillontekijät hoi!

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   9.9.26 23:14:06

Teen muuten ihan vitusti hilloa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   9.9.26 23:21:39

Ethän vain keitä liian kauan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.26 23:21:59

Älä käytä hillosokeria

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   9.9.26 23:34:05

Kokeile marmeladisokeria. Sitä tarvitsee laittaa vähemmän ja hillosta ei tuu ihan niin tönkköä mun mielestä. Toki lähtökohta pitää olla aika juokseva.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   10.9.26 00:43:45

Kiitos vinkeistä!

Olen keittänyt kulloisenkin ohjeen mukaan 10-15 min. Liikaa?

Täytyy kokeilla marmeladisokeria kunhan hillosokeri loppuu.

Tarkastelin juuri puolukkahilloa. Ohjeen mukaan yhteen litraan marjoja pitäisi laittaa 3 dl hillosokeria. Minä laitoin vain 2 dl, ja tarkastelun perusteella koostumus vaikuttaa nyt sopivalta.

Lähettäjä: plommon 
Päivämäärä:   10.9.26 01:02:15

Mulla päinvastainen ongelma, eli haluaisin tehdä omista luumuista sellaista hyvinkin jähmeää luumuhilloa/marmeladia, jota voisin sitten jouluna käyttää omiin tähtitorttuihin. Mutta se ei tunnu onnistuvan millään! Vaikka keittäisin sitä tuntikausia nesteen haihduttamiseksi ja laittaisin hillosokeria vaikka kuinka järjettömästi, niin lopputulos jää aina enemmän tai vähemmän juoksevaksi eikä sellaista voi käyttää torttutäytteenä. Mitä teen väärin, ja miten ihmeessä saan lopputuloksesta samanlaista kiinteää kuin kaupan luumuhillosta??

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.9.26 01:10:38

Minä käytän hillosokeria, ja aina vain puolet ohjeen määrästä. Koko määrällä tulee marmeladia.

Ja plommon, hillo-marmeladisokeria tuplat sokerin määrästä, niin saat uunin kestävää luumumarmeladia.
Eikä tule ällömakeaa, koska hillo-marmeladisokeri ei ole niin makeaa kuin muut sokerit.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.