Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Käyttääkö joku 40+ nainen minipillereitä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.26 20:00:32

Luulen että minipillerini on yhteydessä nivelkipuihin ja lihaskipuihini. Ajattelen että näin päälle nelikymppisenä omat hormonitasot on jo madaltuneet teinivuosista ja koska minit salpaa munasarjojen toimintaa, se voi olla viimeinen pisara ja tehdä vaihdevuosioireet vaikka niitä ei olisi muuten vielä. Tai olen oikeastaan aika varma että minien vika. Säryt ja kivut kun katoaa jos lopetan minien syömisen. En oikein tiedä mitä tehdä, pillerit pakko olla endometrioosin takia mutta ei haluaisi työkykyä vielä tän ikäisenä menettää. Onko täällä muita 40+ naisia jotka syö minejä ja joilla ei ole lisänä mitään estrogeenivalmisteita? Miten teillä menee?

Re: Käyttääkö joku 40+ nainen minipillereitä?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   9.9.26 20:09:34

Yritin, mutta vaihdevuosioireet lisääntyi potenssiin kymmenen. Myös hormonikierukka lisäsi oireilua. Endo mullakin ja kohtu sitten viimein poistettiin.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   9.9.26 20:28:57

Olen 41 ja käyttänyt minipillereitä noin puolitoista vuotta. Minulla on muitakin lääkkeitä käytössä.

En ole huomannut mitään merkittäviä muutoksia minipillereiden aloituksen jälkeen. Hyvä vaan että ehkäisy toimii ja menkkoja ei ole ollut yli vuoteen. Ennen pillereitä minulla oli menkat kolmen viikon välein.

Lähettäjä: Yip 
Päivämäärä:   9.9.26 20:31:02

En ihan 40 vielä mutta 37. Käytin yhdistelmäpillereitä melkein 20 vuotta ja nyt käyttänyt muutamia kuukausia minipillereitä. En ole huomannut eroa paitsi että vuotoa ei tule.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   9.9.26 20:39:45

Täällä 42v. Olen syönyt minipillereitä 8 vuotta. Ei oireita.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   9.9.26 20:40:22

Kyllä ne nivelkivut johtuu ennemmin vaihdevuosista kuin minipillereistä. Kysymykseen vastaus: kyllä aika moni 40+ käyttää. Jos on käytössä estrogeeni, niin rinnalle tarvitaan keltarauhashormoni.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.