|
Lähettäjä: Nppo
Päivämäärä: 9.9.26 19:15:55
Ainakin tuntuu siltä. Tilanne oli siis tämä. Hain lasta (2.luokkalainen) iltapäiväkerhosta. Lapsi hermostui, kun tulin kuulemma liian ajoissa, koska piha leikit jäi kesken. Lapsi alkoi töniä minua ja v -sana oli joka toinen lauseessa. Kielsin. Alkoi heitellä ja paiskoa reppua maahaan. Kielsin. Raahasi reppua edelleen ja töni minua portaissa. Kielsin. Päästiin portaiden yläpäähän edelleen reppu lensi parkkipaikalla. Otin lapsen kädesä kii suljin "halaukseen" takaapäin. Saboin että päästän irti kun töniminen ja muu loppuu. Lapsi rimpuili aikansa ja yritti kirosanoilla saada minut herpaantumaan. Pidin kiinni ja kerroin, että toistan kyseisen otteen tarvittaessa, vaikka kaikki maailman ihmiset katsoisivat. Oltiin menossa kauppaan seuraavaksi. Päästiin autolle Lapsi alkoi heitellä tavaroita takapenkillä. Esim. istuinkoroke lensi ja yrtitri tulla kuskin taa istumaan. Käskin istua omalle paikalle ja turvavyö kiinni. Ei myöskään suostunut laittamaan auton ovea kii. Lähdin vähän liioitellusti kierroksia nostatellen ajamaan parkkipaikalta. Lapsi tottakai pelästyi ja pyysi pysäyttämätön, että saa turvavyön kiinni. Pysähdyin. Päästiin kotiin ja sama meno jatkui. Ei todellakaan menty kauppaan. Lähdettiin koiran kanssa pihalle. Lapsi lähti painamaan pyörällä tuhatta ja sataa uhmakkaasti eri suuntaan, kuin suunniteltu hänen ehdottama lenkki. Ärsytti ihan sikana, niin käännyttiin koiran kanssa takaisin kotipihaan. Kohta tuli lapsikin täyttä kurkkua huutaen mun luo. Arghh. Miks tää on näin vaikeeta? Onko 8v. joku uhma ikä?
|