Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Muistaako puolisosi syntymäpäivänäsi?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   9.9.26 16:08:30

Soittelin onnentoivotukset yhdelle ystävälleni ja satuin kysymään, mitä tämä oli saanut puolisoltaan syntymäpäivälahjaksi. Kävi ilmi, että ei mitään. Hämmästyin tästä kovasti ja kyselin miten muuten oli muistanut. Ei mitenkään. Paras oli se, kun ystävä kertoi että puoliso oli keittänyt aamulla vain itselleen kahvia ja kaatanut viimeiset kahvimaidot kaverini nenän edestä omaan kuppiinsa. Ystävä oli sitten keittänyt uudelleen kahvia myös itselleen ja juonut kahvinsa mustana.

Jotenkin tuli hirveän paha mieli tuon ystäväni puolesta, vaikka hän ei tuntunut olevan millänsäkään. Minusta se toisen onnittelu olisi ihan minimiponnistus parisuhteessa, eikä vaikka kukkien ja jonkun herkun ostaminenkaan luulisi isotuloiselle työssäkäyvälle ihmiselle olevan iso juttu. Tai siis pieni juttu, mutta ehkä iso merkitys sille jota on huomioitu.

Ehdotin, että mennään yhdessä lounaalle jonain päivänä tämän ystävän kanssa ja tuntui ilahtuvan aidosti.

Tämä pisti kyllä miettimään. Hän on sellainen päivänsäde: iloinen, auttavainen, ystävällinen, tekee hyväntekeväisyyttä, välittää, on kuulevana korvana ja järjestämässä muille aina jotain. Eilen hänen kanssa puhuessaan ymmärsin, että taisin olla ainoita jotka muistivat hänet. Hän ei vaadi itselleen huomiota, eikä nytkään valittanut. Mutta tiedän miten valtavasti hän on monia auttanut ja tehnyt paljon muiden eteen niin on se kumma ettei häntä muisteta edes syntymäpäivänä!

Onko muita joiden puolisot eivät muista syntymäpäiväänne eivätkä tee mitään sen eteen. Voin rehellisesti sanoa, että itse en voisi enkä haluaisi olla tuollaisessa suhteessa. Mutta olen kyllä aina ollutkin sitä mieltä, että ystäväni on aivan liian hyvä puolisollen, se saattaa vähän värittää omaa ajatustani.

Re: Muistaako puolisosi syntymäpäivänäsi?

Lähettäjä: Pienesti 
Päivämäärä:   9.9.26 16:16:51

Muistamme toisiamme pienesti (suklaalevy tms). Kumpikaan ei tykkää olla juhlien keskipiste, niin mitään juhlia tai kahvitteluja ei järjestetä. Ei kavereiden kanssa eikä kahdestaan. Mies täyttää 4 ja minä 6 vuoden päästä 50v. ja ollaan mietitty, pitäisikö silloin ajoittaa loma synttäreiden tienoille ja lähteä reissuun. Ei varsinaisesti juhlimaan, mutta estäisi mahdolliset yllätysjuhlat ja ”himojuhljat”, jotka eivät ymmärrä, etteivät kaikki halua synttäreitä viettää, saisivat sen kuvan, että ollaan juhlittu synttäreitä kahdestaan.

Päivämäärä:   9.9.26 16:19:31

Ei kai teidän ole pakko antaa mitään kuvaa jos ette halua. Jos haluatte tehdä kivan reissun niin tehkää, mutta ei sitä muiden vuoksi tule tehdä.

Eli vastaus kysymykseeni oli, että muistatte toistenne syntymäpäivän ja teette vielä pienen eleenkin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.9.26 16:29:22

Kyllä meillä muistetaan puolin ja toisin synttärit, nimpparit, hääpäivät...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.9.26 16:31:12

synttärit on turhia, menkää töihin.

Lähettäjä: ddmkd 
Päivämäärä:   9.9.26 16:45:03

Nyt olen sinkku, mutta aiemmin on ollut pari lyhyttä suhdetta ja yksi yli 10 v kestänyt.

Välillä tuo pitkäaikainen poikaystävä antoi joulu- tai synttärilahjan, joskus ei. Joskus hänellä ei kai ollut rahaa ostaa minulle mitään jouluna opiskelijana, joskus ei kai kiinnostanut. Joskus taas antoi ihan "arvokkaamman", 100 tai 150 e arvoisen lahjan. Minä muistin häntä kyllä aina jotenkin. Esim. ostin 200 e partakoneen ja hän lähinnä suuttui siitä, kun ei itse antanut juuri tuolloin minulle mitään. Kehui kuitenkin tuota partakonetta kun se oli niin hyvä. Mutta eipä se ollut hänellä kuin muutaman kuukauden kun kaverinsa oli lainannut sitä, pudottanut lattialle ja siitä hajosi terästä joku pala irti ettei sillä voinut enää naamaansa ajella ja hän heitti sen roskiin. Sen sijaan että olisi kysellyt saako siitä sen terän/osan vaihdettua... Hän nyt muutenkin oli sellainen että heitti ihan kaiken roskiin (sekajätteeseen), uusista vaatteista, läppäreistä ja kaikesta muustakin lähtien. Ei tajunnut palauttaa epäsopivia vaatteita kauppaan, vaihtaa niitä sopiviin tai kierrättää elektoniikkajätettä. Sekajätteeseen vain.

No, miehethän ovat tyhmiä...

Päivämäärä:   9.9.26 16:49:47

Kyllä ystäväni käy töissä ja tiedän, että antaa itse aina kunnollisia lahjoja. On toki naisena pienituloisempi kuin puolisonsa.

Jotenkin vain paha mieli hänen puolesta kun järjestää muille juhlia, lahjakeräyksiä, auttaa ja on aina jotenkin tukena, eikä sitten itse saa mitään edes syntymäpäivänä. Ehkä vien kukat tms kun mennään yhdessä lounaalle. Kun sekin on ilmeisesti sille puolisonrohjakkeelle liikaa vaadittu.

Siis kuinka vaikea on sanoa kaksi sanaa: hyvää syntymäpäivää?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   9.9.26 16:55:42

Mieheni on just sellainen äitinsä hemmottelema kultapoika, joka kuvittelee olevansa universumin ainoa tärkeä henkilö jota taivaankappaleetkin kiertää. Ei todellakaan muista minua merkkipäivinä mitenkään, mutta saisi totaaliraivarit jos hänen synttäreitään ei juhlistettaisi. No, on hyvä sängyssä joten ajattelen häntä vähän niin kuin maksullisena miehenä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.