|
Lähettäjä: Kolmas täti
Päivämäärä: 8.9.26 14:28:23
Kaikkihan me haluttais jatkuvasti vetää sekä lounasta että jälkkäriä. Kotona arki rullaa, kun siellä on puoliso jakamassa kustannuksia ja kotitöitä, ja mikäs sen mukavampi, jos siihen päälle saa käydä hyppimässä vieraissa sängyissä. Säilyyhän se kipinä sen toisen kanssa paremmin, kun ei tarvitse hänen kanssaan elää arkea.
Jos sinulle on ok, että puolisosi ramppaa vieraissa "vaan seksin" perässä, niin sen kuin jatkat suhteessa. Ja käy toki sitten vieraissa itsekin. Mutta jos puolison toiminta loukkaa sinua eikä vastaa sinun käsitystäsi parisuhteesta ja sinun arvojasi, niin lähde. Likasanko ei tarvitse olla eikä ehdoin tahdoin kiusata itseään.
Minä lähdin melkein parinkymmenen vuoden suhteesta kohta vuosi sitten. En pettämisen takia, mutta koin oikeutetusti tulleeni muuten kohdelluksi huonosti jo pidemmän aikaa. Totta kai rakastin ex-puolisoani oikeasti ja hyviäkin hetkiä oli, mutta eniten erossa kirpaisi se, miten minua suhteessa kohdeltiin. En ikävöi häntä, vaan olen vihainen siitä, mitä hän ja suhde minulle tekivät ajan saatossa.
Realisti pitää olla esimerkiksi asumiskuvioiden kanssa, mihin sinulla oikeasti on varaa. Mutta ihan varmasti selviät, kunhan alat toimia ja teet asialle jotain. Tsemppiä <3
|