Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ajokortti uudella nimellä, nimikirjoitus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.9.26 21:59:02

Sukunimi vaihtui naimisiin menon myötä ja korttien uusiminen nyt menossa. Ajokorttia hakiessa kortissa pitää olla myös nimikirjoitusnäyte, joka löytyy Trafin järjestelmästä tietenkin vanhalla nimellä. Muuten voisin hakea ajokorttia tosi näppärästi verkossa, mutta nimikirjoitusta ei tietysti pääse itse muokkaamaan tai tekemään uudestaan.

Pitääkö siis nyt se nimikirjoitus käydä tekemässä poliisiasemalla uudestaan uudelle sukunimelle, vai saako nimmari olla vanhalla nimellä? Jos kaikki muut tiedot kuitenkin uudessa kortissa ajan tasalla. Luulisi ettei nimikirjoitus nyt ole se kaikista kriittisin asia kortissa, mulla ainakin se on aina erilainen.. :D

Re: Ajokortti uudella nimellä, nimikirjoitus

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   7.9.26 22:04:36

No pitää käydä. Aivan sama mitä harakanvarpaita väännät, niin kyllä se pitää päivittää kaiken muun ohessa.

Lähettäjä: --2 
Päivämäärä:   7.9.26 22:06:35

Onko ajokortissa sama allekirjoitus kuin passissa? Itse en käynyt poliisilaitoksella tuon takia, mutta uusin passin ennen ajokorttia. En edes ole ajatellut koko asiaa enkä muista mikä allekirjoitus uudessa ajokortissa on. Oletko siis uusimassa passia? Hoida se ensin, sitä varten joudut joka tapauksessa käymään poliisilaitoksella. Ajokortin uusimiseen on muistaakseni 3kk aikaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.9.26 22:44:35

Katsastuskonttorilla käynti riittää

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.9.26 23:07:43

Myös gynellä tai siveystarkastajalla käynti hyväksytään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.