Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Työ uuvuttaa ihan liikaa

Lähettäjä: Help 
Päivämäärä:   6.9.26 16:21:18

Olen hoitoalalla ja teen 80% työaikaa. Sekään ei ratkaissut ongelmaani. Saan yössä unta ihan liian vähän ja korvaan sitä sitten vapaapäivinä nukkumalla pitkään tai ottamalla päiväunet.
Sosiaalinen uuoumiseni on ehkä huolestuttavinta. Minulla ei montaa ystävää olekaan koska olen introvertti, mutta näihinkään en jaksa pitää riittävästi yhteyttä. Töissä joutuu olemaan niin paljon vuorovaikutuksessa että mieheni on aivan riittävä kontakti töiden lisäksi. Ja tämähän on huolestuttava asia koska kyllähän ystäviäkin pitää olla.
On muitakin koulutuksia pohjalla mutta ne eivät työllistä hyvin. Asuntolainan vuoksi en pysty jäämään opiskelijaksi. Samanaikainen opiskelu ei tule kyseeseen koska uuvun jo tästä työmäärästä.
Tuntuu että olen totaalisesta pattitilanteessa. Onko minulla kohtalotovereita?

Re: Työ uuvuttaa ihan liikaa

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   6.9.26 16:28:27

Mitä ihmettä sitten teet öisin/iltaisin, jos et ehdi nukkumaan?

Päivämäärä:   6.9.26 16:29:02

Ja verikokeilla tarkkaillaan, rauta-arvojen kanssa ollut jo pitkään ongelmaa.

Lähettäjä: Öh 
Päivämäärä:   6.9.26 16:29:21

Hetkinen. Kuinka pitkä työmatkasi on? Onko työpäivän pituus nyt sitten jotain 6,5-7h.
Mitä teet työajan ulkopuolella?

Miksi et saa unta tarpeeksi? Etkö saa unen päästä kiinni vai tuijotatko valvoen jotain telkkaria/puhelinta????

Miksi nukut päikkäreitä ja miksi vapaapäivinä otat kiinni? Kumpi tuli ensin, nuo vaiko se ettet saa yöllä nukuttua riittäviä unia? Ymmärräthän että esim päikkäritkin sekoittavat yöunta. Jos esim nukut viikonloppuina niin pitkään kuin huvittaa ja maanantai-aamuna herätys on vaikka klo 6. Niin sunnuntai-iltana saatat olla ihan virkku liian myöhään ja jäät lyhyille unille ennen työmaanantaita. Maanantaina tulet töistä kotiin ja otat päikkärit. Sitten valvot taas ja seuraavana päivänä taas päikkärit. Kenties jonain yönä viikolla saat nukuttua tarpeeksi tai sitten se menee näin koko viikon. Lauantaiaamuna ihanaa taas nukkua pitkään ja jne..
Näinkö menee ???

Muuhun uupumusta tuovaan asiaan en ota kantaa, koska tuo unijuttu on monesti ihmisten ihan itsensä ryssimää hommaa.

Päivämäärä:   6.9.26 16:30:32

Joudun heräämään viideltä, yritän mennä klo 21 nukkumaan mutta aina se ei onnistu, tai uni ei vain tule niin aikaisin vaikka käytän melatoniinia.

Päivämäärä:   6.9.26 16:33:52

Työmatkaa menee puoli tuntia. Olen kokeillut arkeani sekä päiväunilla että ilman. Useimmiten ilman päiväunia töissä tuntuu että pää räjähtää kun ei enää jaksa. Melatoniini tekee sen että herään aamuyöstä jossain vaiheessa ja valvon puolesta tunnista tuntiin ellen ole KUOLEMANVÄSYNYT.

Päivämäärä:   6.9.26 16:35:02

Käyn koiran kanssa lenkillä, hoidan joitain muitakin eläimiä kotona ja teen kotitöitä omakotitalossa.

Lähettäjä: Luna 
Päivämäärä:   6.9.26 16:38:44

Oletko käynyt työteveyshuollossa?
Työpsykologi voisi osata auttaa.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   6.9.26 16:41:40

Kuulostaa siltä että ne rauta-arvot pitäisi saada kuntoon ainakin asap. Onhan kilpirauhasarvot myös tsekattu?

Onko sulla mahdollista vaihtaa iltavuoroon hoitoalan sisällä? Itsellä luontainen unirytmi 02-10 niin tuollaiset kuudelta tai seitsemältä alkavat vuorot kuormittaa todella kun ei vaan saa unta ajoissa. Iltavuorot taas menee kevyesti ja nukun todella hyvin.

Päivämäärä:   6.9.26 16:42:59

Onko sulla mahdollisesti vaihdevuodet meneillään?
Ja jos työ selvästi tuntuu stressaavan niin saatko vähennettyä työaikaa lisää?

Jos olet valitettavan sitoutunut asuntolainaasi, niin siitä työstä on vähän niinkuin alettava tykkäämään tai siellä rentoutumaan niin ettet sairastu. Tai sitten haet muunlaista työtä. Ei sekään ole oikein että potilaita hoitaa (?) ihminen joka on niin väsynyt että ei ole enää takeita työturvallisuudesta.

Päivämäärä:   6.9.26 16:43:43

Ja tuo vuoronvaihto voisi olla hyvä idea.

Päivämäärä:   6.9.26 16:44:23

Kävin työterveyshuollon psykologilla ja se oli aivan turha käynti.
Minulla tehtiin kolmannen kerran uniapneakoe ja odotan tuloksia. Mieheni sanoi että kuorsaa ja saan hengityskatkoksia. Aiemmin on tuloksien kanssa viitattu kintaalla vaikka unentarpeeni on ollut valtava.Nyt aion VAATIA cpap-laitteen koska seuraavaksi olen sairaslomalla uupumuksen vuoksi.
Tästä huolimatta en usko että sosiaalinen kuormitukseni muuttuisi parempaan suuntaan.

Lähettäjä: sh 
Päivämäärä:   6.9.26 17:35:19

Miksi hoitaja uupuu ja ei nuku riittävästi ja ole säännöllinen unirytmi? Vuorotyö, illasta aamuun, yksikkövapaat, ylityöt, tuplavuorot, yksi kokonainen viikonloppuvapaa kolmessa viikossa ja jos listan alussa niin seuraava viikonloppuvapaa voi olla sitten kuuden viikon päästä seuraavan listan lopussa. 7päivän työputkia saa teettää jos jakaantuvat kahdelle listalle, yövuorojen jälkeen nukkumapäivä ja yksi vapaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.