Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pukeutuminen "teeman"/tapahtuman mukaan?

Lähettäjä: Siiri 
Päivämäärä:   6.9.26 15:15:53

Pukeudutko sinä joihinkin menoihin, tapahtumiin, eri seuraan kuin yleensä jne. eri tavalla, kuin yleensä pukeudut arjessa? Esim. joidenkin eri ihmisten seurassa, pukeudutko hieman samantyylisesti kuin ne ihmiset joiden kanssa olet? Tai jos menet rock-bändin keikalle niin pukeudutko rock-tyylisesti vaikka muuten pukeutuisit omassa arjessasi eri tyylisesti?

Tämä on kiinnostava aihe! Seurannut muutamia naisia, ja taitaa olla yleistä että pukeutumista mukautetaan sen mukaan, mikä meno tai tilanne/seura on kyseessä :)

Re: Pukeutuminen "teeman"/tapahtuman mukaan?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.9.26 15:18:08

Tietysti pukeudun eri tavalla töissä, kotona, sukujuhlissa, häissä, keikalla, hautajaisissa jne. Omalla tyylilläni tietysti, mutta eri tavalla. Eikä tyyli tietysti ole mikään kiveen kirjoitettu, voin kokeilla ja käyttää erilaisiakin tyylejä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.9.26 15:20:57

Töihin laitan jakkupuvun, rokkikeikalle laittaisin farkut ja jonkun rennon puseron. Tallilla on ratsastusvaatteet tai sitten ihan vanhoja urheiluvaatteita. Isoäidin syntymäpäiväjuhliin mekko tai suorat housut ja juhlava pusero, miehen siskon syntymäpäiväjuhliin laitoin rennon neuletakin ja topin. Kohta menen poikani ja tämän tyttöystävän kanssa pizzalle, ja laitan farkut ja tavallisen teepaidan. Risteilylle siistimpää arkivaatetta ja pari juhlavampaa asua, laskettelemaan toppavaatteet.

Eli kyllä, mukautan pukeutumistani paljonkin.

Päivämäärä:   6.9.26 15:24:57

Eli kolme pistettä ei ainakaan muuta tyyliään. Ja siitähän tässä oli kyse. Eikä siitä, että joku lähtisi pieruverkkareisssa toimistoon töihin, vaikka paljon siistimpää pukeutumista olisi ne siistit suorat housut ja pusero. :D ei se ole tyylin muuttamista, vaan pukeutumisen muuttamista tilanteen mukaan.

Päivämäärä:   6.9.26 15:27:36

En osannut ehkä aloitukseen kirjoittaa tarpeeksi selkeästi mitä ajan takaa. Höh.

Tarkoitin ehkä lähinnä sitä, että tyyli muuttuu todella oleellisesti, riippuen siitä mikä tapahtuma/meno on kyseessä. En tiedä, ei tästä ehkä saa kiinni mitä tarkoitan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.9.26 15:35:53

"En tiedä, ei tästä ehkä saa kiinni mitä tarkoitan."

No ei oikein kun itse kirjoitit ensin:
"Tämä on kiinnostava aihe! Seurannut muutamia naisia, ja taitaa olla yleistä että pukeutumista mukautetaan sen mukaan, mikä meno tai tilanne/seura on kyseessä :)"

Mutta kuitenkaan seuraavassa viestissäsi tuosta ei ollutkaan kyse: "ei se ole tyylin muuttamista, vaan pukeutumisen muuttamista tilanteen mukaan."

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.9.26 15:44:00

Minulla on oma tyyli, ja tietenkin pukeudun aina tilanteen mukaan.

Tänä kesänä tein yhden poikkeuksen.
Eppujen viimeiselle keikalle pukeuduin siihen tyyliin kuin nuorena tyttönä.
Lainasin tyttäreltäni maiharit, ostin kirpparilta revityt farkut, ja puin päälleni Eppujen t-paidan.

Lähettäjä: tätyli 
Päivämäärä:   6.9.26 15:44:13

Mä oon ajatellu että se ois niinku se pointti siinä. Muistan että nuorena, joskus 20v oli just sellaista että aatteli että pitää olla koko ajan se "oma tyyli" ja sit suurin piirtein taivas pukeutui niskaan jos ei voinutkaan laittaa niitä omia lempparivaatteita johonkin tapahtumaan päälle.

Nyt viiskymppisenä oikein nauttii kun pääsee revittelemään erilaisilla asuilla, oikein vielä korostaen. Esim jos menen oman kylän kesämarkkinoille niin oikein tahallaan laitan vanhanaikaiset vaatteet ja huivin päähän ja pärekorin ja ikään kuiin leikin sellaista vanhan ajan mummohahmoa

Tai sit festareille laitan pitkät saappaat ja minimekon ja räväkät meikit ja vaikka neonväriä hiuksiin.

Teatteriin sit voi vaikka vuokrata jonkun iltapuvun ja pyytää kaverin tekeen ammattimeikin ja hiukset.

Kotona sit muuten lökäpöksyissä. Siis sehän on ihan parasta kun voi leikkiä erilaisia rooleja eikä tarvii piitata tuon taivaallista siitä mitä ihmiset aattelee!

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   6.9.26 15:57:23

En vaihda tyyliä. Toki eri tilaisuuksiin pukeudutaan erilaisin vaattein, mutta sitähän aloittaja ei kysynyt. En tykkää mistään teemabileistä, johon pitää pukeutua esim. 80-luvun mukaan. Ei mulla ole sellaisia vaatteita, eikä intoa alkaa mistään metsästää / ostaa turhaan, kun en ikinä laittaisi niitä vaatteita enää mihinkään muualle. Jos lähden festareille, otan kaapista sään mukaan sopivat ja mukavat vaatteet. En esim. Flow-festareille ole etsinyt mitään päräyttävää asua, vaan ottanut kesämekon kaapista. Tai jonkun bändin keikalle etsinyt jotain uutta tyyliä. Ihan niillä vaatteilla olen mennyt, mitä kaapista on löytynyt.

Lähettäjä: Kyllä 
Päivämäärä:   6.9.26 15:57:58

Kyllä, tyylini voi muuttua ihan oleellisesti arki pukeutumiseen verrattuna menon mukaan. Arjessa en meikkaa, hiukset kiinni, käytän mukavia kenkiä ja vaatteita. Sama töissä. Työskentelen lasten parissa joten vaatteiden pitää olla sellaiset että voi kontata lattialla, juosta liikkasallissa jne.

Sitten jos menen esim. Juhliin, ulos yms. Niin laittaidun tilanteen mukaan. Minulla jo se, että meikkaan ja laitan hiukset auki on saanut monet työkaverit hieraisemaan silmiään ja sanoneet etteivät tunnistaisi samaksi ihmiseksi, jos eivät tietäisi kyseessä olevan minä. En meikkaa voimakkaasti, mutta ripseni on vaaleat jne. Meikatessa pitkät ripseni tulevat esiin. Kuten myös silmäni jotka näyttävät meikin kanssa paljon suuremmilta. Arjessa voin olla tunika hiirulainen, mutta juhliin yms. Osaan laittautua viimeisen päälle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.