Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies ei siivoa

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   6.9.26 13:48:42

Mikä on hötöleidien mielipide olenko minä vai ukko väärässä tässä? Olin itse vuoden työttömänä jonka aikana tein lähes kaikki kotihommat sillä välin kun mies oli töissä. Tällöin mies myös maksoi vuokran yms kokonaan joten minusta reilua että siivosin 100%.

Sain kuitenkin töitä kesällä ja puhuin miehelle että hänenkin täytyy ottaa nyt vastuuta siivoamisesta kun molemmat ollaan täysipäivätöissä. Mutta tällä hetkellä tilanne se, että mies vie roskat ja siinä se.

Olen itse epäjärjestelmällisempi kuin mies, ja hänen mielestä on reilua kun hän välillä järjestelee tavarat siististi niin minä hoitaisin siivoamisen. Hän ei ole kirjaimellisesti KOSKAAN pyyhkinyt esim. pölyjä, korkeintaan imuroisi kerran puoleen vuoteen jos jättäisin kaiken tekemättä. Vessan perussiivouksen tekee pakotettuna huonosti niin helpompi tehdä itse. Saattaa vaikka järjestellä keittiön niin että astiat on poissa tasoilta mutta ei pyyhi pintoja, jolloin keittiönpöytä ja tiskiallas on näkyvässä liassa ja minä joudun putsaamaan.

Minusta tosi epäreilu järjestely ja en kestä asua sikolätissä. Jos mä en siivoa nurkat on kirjaimellisesti täynnä näkyviä villakoiria ja kylppäri tahmassa. Seuraavaksi aion uhkailla lapikkaalla, olenko kohtuuton?

Re: Mies ei siivoa

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   6.9.26 13:52:59

Et ole kohtuuton. Lapikasta vaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.9.26 13:53:20

Ei ole kohtuutonta, sanot että siisteyskäsityksenne eroo niin pahasti ettei teidän ole järkeä asua yhdessä. En minäkään asuisi tommosen sian kanssa.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   6.9.26 14:02:01

Mies maksaa edelleen vuokran kokonaan ellei siivoa.

Päivämäärä:   6.9.26 14:05:03

Kiitoksia kommenteista etten ole ihan hullu :D piste, tuokaan ei oikein käy kun en kertakaikkiaan jaksa siivota täällä kaikkea yksin päivätyön päälle. Pyykkihuolto ja kaikki muukin jää mun harteille. Se kyllä kävisi jos mies maksaisi siivoojan mutta tämäkään ei käy sille.

Joo, tajuan itsekin että alkaa vaihtoehdot olla vähissä. Kurjaa kun muuten järkevä mies selvästi tottui kotipalveluun ja nyt kokee vääryytenä kun en suostukaan enää tekemään kaikkea

Lähettäjä: 6 
Päivämäärä:   6.9.26 14:14:01

Ei siivoa meilläkään.
Se ajaa ruohon ja lykkää lumet, auraa tiet, huoltaa autot jkaikinpulin a lämmittää talot puilla, tekee joka vuosi polttopuut, toimittaa heinäpaalit tallilla valmiksi latoon ja levittää lannat, niittää aitaukset, laittaa miulle aina kahvit kun tulen iltavuoron töistä...
tekee nämä kaikki kotona ja tallilla.
Minä siivoan molemmissa ja teen ruuat. Se on meille hyvä näin.

Päivämäärä:   6.9.26 14:15:20

6, no me asutaan kerrostalokaksiossa niin ei valitettavasti ole miesten töitäkään tehtäväksi hänelle. Tuo ei tosin hoida edes autoja, ihan itse saan omani katsastaa, huoltaa, renkaat vaihtaa ja tankata yms.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   6.9.26 14:17:42

Lopeta nyt ensimmäisenä miehen pyykin peseminen. Pesee ite ku kaikki on likasena.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   6.9.26 14:18:57

Minä asuin puolisen vuotta miehen kanssa, joka imuroi asunnossa sinä aikana kaksi kertaa. Itsekään en kyllä kovin usein imuroi, koska kissa pelkää imuria. Lakaisen kuitenkin lattiat monta kertaa viikossa.

Meillä oli sellainen tilanne että mies joutui muutamaksi kuukaudeksi lomautukselle ja tuona aikana hän pahimmillaan pelasi yöt ja nukkui päivät. Ruokaa teki parina päivänä viikossa mutta ei yleensä edes poistunut asunnosta moneen päivään. Maksettiin kyllä vuokra puoliksi silloinkin. Mies ei myöskään pyyhi tasoja ja hellan suttaa ruokaa laittaessaan järkyttävään kuntoon eikä muutenkaan siivoa jälkiään.

Ei kuitenkaan tuon takia erottu mutta onhan tuo ärsyttävää.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   6.9.26 14:19:34

Kyllä meillä molemmat siivoaa vaikka toinen on ollut töissä ja toinen ei

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   6.9.26 14:21:09

"-- en kertakaikkiaan jaksa siivota täällä kaikkea yksin päivätyön päälle."

Miten tämä muuttuu, jos eroatte ja asut yksin? Imuroitavaa pinta-alaa voi olla vähemmän, mutta mainitsemasi vessan ja keittiön putsaukset pitää kuitenkin aivan samalla tavalla hoitaa. Kahden ihmisen pyykitkin menee mielestäni siinä missä yhdenkin...

Enkä tarkoita oikeuttaa miehen lusmuilua! Ilman muuta kotityöt tasapuolisesti molemmille työssäkäyville!

Lähettäjä: Tämä. 
Päivämäärä:   6.9.26 14:24:42

"sanot että siisteyskäsityksenne eroo niin pahasti ettei teidän ole järkeä asua yhdessä."

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.9.26 14:29:05

Ai saakeli kun alkoi ärsyttää sun puolesta :D
Tosiaan, en pesisi miehen pyykkiä minäkään. Voi sitten itse pestä kun alkaa puhtaita vaatteita kaipailemaan.

Käy tiukka keskustelu aiheesta. Jos ei mies siivoa itse, niin palkatkoon kodinhoitajan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.