Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Osallistutko lahjaan vaikket osallistu juhlaan?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.9.26 19:43:28

Nyt ollaan niin vanhoja että viisikymppisiä siellä täällä.
Kun täytin 50, kutsuin kaverit mutta eivät päässeet, ymmärrän kun meillä isot etäisyydet. Sain onnittelutekstarit heiltä mikä olikin mukavaa.

Nyt nämä kaverit täyttää 50. En minäkään pääse heidän juhliin, tiedän etten saa tuolle ajalle elukoille hoitajaa ja julkisten ja etäisyyden takia molempiin synttärireissuihin menisi 4 kokonaista päivää. Ei irtoa töistäkään vapaata. Olen ilmoittanut etten pääse.

Nyt olen saanut lahjalistan toiselta ja toisen puoliso lähetti tilinumeron mihin odottavat rahaa yhteislahjaan.

Mietin miten muut ruukaa, onko tapana lähettää lahja vaikka ei itse menekään tai lähettää lahjarahat vaikka ei itse mene juhliin. Olen vissiin tipahtanut lahjaetiketin ulkopuolelle, mun nuoruudessa vietiin lahja vain jos mentiin itse juhliin.

Re: Osallistutko lahjaan vaikket osallistu juhlaan?

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   4.9.26 19:45:05

Tottakai osallistun.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   4.9.26 19:46:19

Mut siis tottakai niin että muut kerää sen lahjan saajalle kimpassa niin osallistun.

On noloa että kutsujat itse kerjäävät rahaa sellaiselta joka ei paikalle ole tulossa.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   4.9.26 19:46:30

En laittais eukä varmasti ole mikään pakko laittaa. Viiskymppinen aikuinen ostskoot roippeensa itse.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.9.26 19:48:21

Eli itse et saanut keneltäkään näistä lahjaa, mutta odottavat silti saavansa sinulta?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   4.9.26 19:48:41

Osallistun kyllä. Yleensä lahja kerätään kimpassa eikä itse pyytäen. Sinunkin olisi näköjään pitänyt pyytää itse.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   4.9.26 20:01:17

Sanokaa pikkumaiseksi, mutta en osallistuisi sellaisen henkilön lahjaan, joka ei olisi osallistunut minun lahjaani. Muuten kyllä osallistun vaikken pääse paikalle.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.9.26 20:12:41

Minä totta kai osallistuisin, jos en itse pääsisi.
Mutta mun juhliin ovat aina melkein kaikki kyllä päässeet ja lahjaan osallistuneet nekin jotka eivät ole päässeet juhliin.

Ap:n tapauksessa en sitten kyllä osallistuisi, koska hän ei saanut itse lahjoja, eikä kukaan tullut juhliin.

Itse en kyllä lahjalistoja lähettelisi muuta kuin nuorenparin häihin.
Muutaman kaverin puoliso on kyllä kerännyt rahaa isoon yhteislahjaan, jolla ollaan mm. ostettu teetetty taulu, ja kustannettu matka formulakisoihin Italiaan. Nämä olleet kyllä hienoja juttuja.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   4.9.26 20:28:06

En minäkään osallistuisi, jos en olisi näiltä mitään saanut. Sanokaa vaan täälläkin pikkumaiseksi :D. Muuten osallistuisin toki.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   4.9.26 20:31:34

Vastavuoroisesti onnittelutekstari on varmasti ihan hyvä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.