Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olin nähdä onnettomuuden. Olen ennenkin

Lähettäjä: kuuluva 
Päivämäärä:   3.9.26 21:10:50

sanonut täällä saman, jonka sanon nyt. Minulla ei ole mitään empatiaa kypärättömien polkupyöräilijöiden raadoille sitten, kun onnettomuus tapahtuu eli lentää katuun ilman kypärää aivot ja kallon kiisseliksi. Ei voi olla, että yhteiskunta hyysää näille saman jumalattoman kalliin tehohoitodon, kuin kypärällisille. Juu, suinkaan aina ei auta kypärä lopputulemaa! Vaan useinpa auttaa. Halkeaa se kypärä, eikä kallo.

En muista aiemmin (olen 33 v.) nähneeni suoraan vastapäätä, että nyt on tapahtumassa liikenneonnettomuus. Nyt on sekin nähty. Ison kaupungin ydinkeskustassa hetki sitten, autoilija meinasi peruuttaa takaa tulleen pyöräilijän päälle. Ottamatta kantaa, kumman vika tilanne oli, niin pyöräilijällä ei ollut kypärää päässä. Aikuinen moukka, jolla oli tuuria.

Se on kylmä tunne, kun naaman edessä tapahtuu tällainen, että tajuat silmänräpäyksessä, että nyt osuu. Mutta pyöräilijä koukkasi sivuun juuri ja suuri sen verran, ettei kosketusta autoon tullut. Ei osunut.

Sijainti on tosiaan sellainen, että on selvää tilanteen tallentuneen tallentavaan videovalvontakameraan. Että ei kai siinä todistajia olisi tarvinnut, kun videon voi katsoa mustavalkoisesti.

Läheltä se ihmisen terveys ja henkiriepukin liippasi. Jos iskeytyy katuun auton törmäyksen voimasta, ei siinä ainakaan hyvin käy ja kuinka huonosti, niin se voip olla että nirri lähtee.

Tiedän, ettei teillä ole kapasiteettia kovin monella, pysyä aiheessa eli pyöräilykypärässä. Pinnistäkää, sillä tämä ei ole mukava kuva verkkokalvoilla, vaikka onneksi päättyi juuri ja juuri hyvin. En halua nähdä ihmisen lentävän katuun ja varsinkin pään iskuvammat on ei kiitos.

Kypärästä vielä: "hiukset menee huonosti" on sellainen syy, että eivät tosiaan ansaitse senttiäkään yhteiskunnan tukea tehohyysäämiseen. Itse maksakoon ja jos ei maksa, olkoot ilman.

Tässä olisi iso säästö yhteiskunnalle. Oliko kypärä päässä vai ei.

Re: Olin nähdä onnettomuuden. Olen ennenkin

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   3.9.26 21:16:02

Onneksi olet itse joka asiassa täydellinen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.9.26 21:16:58

Kyllä kypärää pitää käyttää ja aina olen käyttänytkin. Ja kypärättömät ihmiset on itsekkäitä ja typeriä. Mutta ei se ole tuokaan kauhistelu normaalia, kun tuossa nyt ei mitään käynyt, niin turha hätäillä ja spekuloida ja mässäillä netissä tilanteella..

Lähettäjä: kuuluva 
Päivämäärä:   3.9.26 21:21:38

"Onneksi olet itse joka asiassa täydellinen."

Juu, onneksi. Se oiskin paha jos ois joku vika. Meneekö kampaus läjään?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.9.26 21:36:02

Katuun osuessa ei ehkä kallo halkea, mutta liike-energia voi aiheuttaa pahankin aivovamman. Kaveri sai keskivaikean aivovamman kun kaatui moottoripyöräkypärä päässään omilta jaloiltaan asvalttiin.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   3.9.26 21:52:10

"Tässä olisi iso säästö yhteiskunnalle. Oliko kypärä päässä vai ei."

Miten iso. Olisiko lukuja laittaa?

Voi mennä toisinpäinkin. Jos on kypärättömältä nirri pois, ei hoitokuluja ole. Jos vain vammautuu, kun oli se kypärä, niin kalliiksi tulee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.