Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Agilityharrastaja, miksi koiralla eikä sen...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.9.26 21:00:25

...kanssa? Pisti taas korvaan agilityn SM-kisoissa, miten siellä kisataan Murrella ja Mustilla. Miksi ei kisata Murren kanssa ja Mustin kanssa? Itse harrastan tokoa ja ainakin omissa ympyröissä kisataan aina koiran kanssa eikä koiralla, en toki tiedä jos muualla on toisin. Mutta aksassa tuli taas joku tuomareiden haastatteluvideo ja sielläkin puhutiin että henkilö kisasi itse kouluttamallaan koiralla.

Ovatko ne koirat siellä sitten kuitenkin enemmän harrastusvälineitä kuin muissa lajeissa, vai miksi puhutte noin hassusti? :D

Re: Agilityharrastaja, miksi koiralla eikä sen...

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   3.9.26 21:19:27

Eiks ratsastuksessa ole ihan sama juttu…? Itse en ole kyllä kuullut tuollaista, meidän piireissä kisataan kyllä koiran kanssa.

Lähettäjä: !!! 
Päivämäärä:   3.9.26 21:21:29

Mä olen kisannut agilityssä vuosikaudet ja 95% kerroista puhutaan esim. seuraavana lähtövuorossa Maija Meikäläinen ja bordercollie Musti.
Ratsastuskisoissa puhutaan noin mut ei kyl agissa..

Lähettäjä: :::: 
Päivämäärä:   3.9.26 21:23:27

Kyllä ratsastajat käy ”pollen kanssa kisoissa” ”käytiin pollen kanssa hyppäämässä eka 120 rata” jne.

Ehkä ridakoululaiset sanoo ”menin pollella tänään”.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.9.26 21:36:11

Joo siis kyllä lähdössä taitaa mennä noin kuin huutomerkkirivi sanoo. Mutta kisojen ulkopuolella kun vaikka somea seuraa. Ennen SM-kisoja yksikin aksapiireissä aika tunnettu kirjoitti päivityksen millä koiralla kukakin kisaa. Ja nuo tuomarit puhuivat nyt vastaan tulleessa videossa koiralla kisaamisesta. Nykyisen koiran sisaruksista pari harrastaa agilityä ja niidenkin omistajat usein puhuvat koiralla kisaamisesta.

Toki voi olla, että tämä on enemmän niiden ylemmän tason kisaviettisten omistajien juttu, en ole itse agilityä tehnyt vuosikausiin lajin riskien vuoksi niin ei tule suuremmin seurattua. Ja ne on yleensä noita lajissa menestyneitä sitten joiden päivityksiä näkyville eniten pomppaa. Mutta jotenkin vaan sattuu korvaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.