Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Äite valittaa kun ei näy ja kuulu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.9.26 13:58:45

Ku ei voi olla vaan rehellinen, kun siitäkin vetäisi säkillisen herneitä nenään. Mut kysyn vaan et valittaako teidän vanhemmat siitä että ei käy tai soittele ?

Mun äite valittaa jatkuvasti siitä kun ei kuulu mitään, eikä käydä kylässä. (Mulla kaks sisarusta) Just viikko sit rutisi siitä kun hän on maailmaan saattanut kolme lasta ja kukaan niistä ei käy. Mun tekis aina mieli kysyä että onko hän miettiny miten itse vois asiaan vaikuttaa ? Äite itse soittaa aina kun tarvii jotain, ei käy koskaan kylässä ja jos joku järjestääkin jotku juhlat tms on niin vastentahtonen lähteen. Mä sori vaan kuvittelisin et se yhteydenpito ei ole "lasten" vastuulla ja joskus olis kiva kun oma äiti olisi kiinnostunut asioista. Jos joskus erehdynki hakeen tukee johki asiaan, niin sitä on turha kuvitella saavansa. Empatia puuttuu täysin ja tän mielipiteen jakaa myös sisarukseni.

Isä kyllä ymmärtää että meillä on omakin elämä, ettei rampata siellä jatkuvasti. Ja siis äite valittaa jo jos ei kuulu mitään 3-4 viikkoon.

Re: Äite valittaa kun ei näy ja kuulu

Lähettäjä: d.a. 
Päivämäärä:   3.9.26 14:06:11

Ottamatta muuten kantaa asiaan niin se on kylläkin aikalailla eri asia että ei halua lähteä joihinkin juhliin (ei ehkä vaan tykkää juhlista ja hälystä ja metelistä, ei halua olla siellä ihmisjoukon keskellä varsinkaan minään huomion kohteena jne.) kuin se että toivoisi että joku läheinen, kuten oma lapsi, tulisi käymään kotona luonaan ihan rauhassa. Just sayin'

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.9.26 14:07:14

No kyl sekin on vähän noloa että mummi on vastentahtonen menee lapsenlapsensa synttäreille vaikka

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   3.9.26 14:28:35

Joo kaksi eläkeläistä kököttää toimettomana kotona ja auto pihassa. Valittavat kun ei käydä tarpeeksi usein 200km päästä. Jos jokainen joulu, pääsiäinen ja juhannus ei mennä sinne niin ollaan hylätty heidät.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   3.9.26 14:32:27

"ähettäjäd.a.

Päivämäärä3.9.26 14:06:11

Ottamatta muuten kantaa asiaan niin se on kylläkin aikalailla eri asia että ei halua lähteä joihinkin juhliin (ei ehkä vaan tykkää juhlista ja hälystä ja metelistä, ei halua olla siellä ihmisjoukon keskellä varsinkaan minään huomion kohteena jne.) kuin se että toivoisi että joku läheinen, kuten oma lapsi, tulisi käymään kotona luonaan ihan rauhassa. Just sayin'"

Samoin se on sille lapselle ihan eri asia itse lähteä kuin että joku muu näkisi kerrankin vaivan ja tulisi kylään.

Etenkin jos on pieniä lapsia. Helpompi niiden kahden aikuisen on tulla kylään kuin koko perheen lasten kanssa lähteä, jos on matkaa enemmän. Pienten lasten kanssa tavaraa täytyy pakata mukaan ihan älytön määrä. Sanonpaha vaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.9.26 14:41:16

Joillakin on se lasi aina puolityhjä.
Mä olin pitkästi toistakymmentä vuotta äitini puhelinseuralaisena kun asuin toisella puolen maata. Puhelut monta kertaa viikossa oli prkeleen pitkiä, kaksi tuntia oli vasta alkua. Kyllä siinä joskus joutui miettimään että voiko tuohon vastata, onko nyt aikaa istua puhumassa tuntikausia.
Mitä lukee mutsin kalentereissa: jokaikisen vastaamattoman puhelun on merkinnyt kellonaikaa myöten, mutta niistä puhutuista tunneista vain aloitusaika ja "sain Mirjan kiinni".

Lähettäjä: ,gmmnfgn 
Päivämäärä:   3.9.26 15:25:15

Miksi ihmeessä te suostutte nöyrästi tohon vanhempien kiristykseen??? Miksette sano suoraan asioita? Edellyttäen että olette aikuisia itse.
"Miks tulisin sinne kun sä et ikinä vaivaudu tulemaan mun luo kylään?"
tms.

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   3.9.26 15:48:29

Sanoisin äitelle että en itse valinnut saati halunnut tänne hänen saattamanaan syntyä, joten turha sitä käyttää syynä vaatimuksille. Omaa äitiäni en ole vuosiin tavannut, toivottavasti ei enää tarvitsekaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.