Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laihdutus ja ylimääräinen vatsanahka?

Lähettäjä: kelako? 
Päivämäärä:   2.9.26 13:22:10

Miten on jos laihdutuksen jälkeen jää ylimääräistä nahkaa vatsan alueelle, niin kuka maksaa sen löysän nahkan poistamisen vai maksetaanko se itse?

Re: Laihdutus ja ylimääräinen vatsanahka?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.9.26 13:26:06

Jos pystytään osoittamaan että ylimääräisestä on terveydellistä haittaa, niin yhteiskunta maksaa. Jos pelkästään kosmeettista haittaa, niin maksetaan itse.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   2.9.26 13:30:10

Paikkakunnasta riippuen, näihin on äärettömän tarkat kriteerit. Paljonko on ollut lähtöpaino? Paljonko painoa on nyt? Mikä on BMI nyt? Täällä missä minä asun, niin BMI:n pitää olla noin 35 - 30, jotta tuohon pääsee. Ja kuulemma se on melkoinen riski ja hengenvaarallinen. Itse kävin juuri eilen tästä asiasta keskustelemassa lääkärin kanssa, joka kertoi tämän kaiken minulle. Minullakin kun on tuota ylimääräistä vatsanahkaa laihduttamisen jäljiltä. Se ei ole niin helppoa, kuin luullaan.

Lähettäjä: Hoo 
Päivämäärä:   2.9.26 13:41:39

Saattaa saada julkisellakin, jos on jokin selkeä haitta.

Terveyskylän sivuilla on lihavuusleikkauksen jälkeiseen ihon poistoon liittyen listattu kriteerejä, ja kuvittelisi niiden olevan saman kaltaisia, vaikka ei olisi laihdutusleikkausta alla.
https://www.terveyskyla.fi/painonhallinta/lihavuusleikkaus/elama-lihavuusleikkauksen- jalkeen/plastiikkakirurgiset-toimenpiteet-lihavuusleikkauksen-jalkeen-hus-alueella
(Poista välilyönti)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.9.26 13:48:44

Koko kropan ympäri poistettava nahkarengas voi mennä yhteiskunnan piikkiin, jos voidaan osoittaa että siitä on terveydellistä haittaa, esim. aiheutuu hautumia. Mutta jos pelkästään masussa on vähän löllönahkaa ja se on ainostaan kosmeettinen haitta, niin sen poistattaminen menee kyllä ihan omasta pussista.

Sitten esim. äitien tisujen ja masun korjaus, eli ns. "mommy make over" on vähän siinä ja siinä, saako sen verovaroista. Tisuja kyllä pienennetään jos ne on liian isot ja roikkuvat ja niistä on haittaa ja masulle tehdään vatsalihasten ompeleminen yhteen, verkotus ja ylimääräisen nahan poisto jos tisut ja masu aiheuttaa terveydellistä haittaa. Eli masussa pitää olla hankala tyrä tai useampi ja erkauman iso ja aiheuttaa ongelmia selkään yms. keskivartaloon, että sitä aletaan operoida. Toki jos olet itse lääkäri ja töissä samassa siaraalassa missä operoidaan, niin pääset nopeastikin operaatioon, tästä esimerkkinä JP.

Ei kuitenkaan ole mikään pieni masuleikkaus vaan ihan iso operaatio, samojen tisujen kiristys ei ole mikään "tisunahat veks ja elämä jatkuu".

Eli onko siitä masusta oikeasti elämää vaikeuttavaa haittaa, vai onko masu vain pinnallisessa mielessä vähän ruma ja sen saa peittoon vaatteilla?

Lähettäjä: Hirnu 
Päivämäärä:   2.9.26 14:19:36

Voi masut ja tisut :0
Jos mahanahka aiheuttaa sinulle runsaan laihtumisen jälkeen terveydellistä haittaa niin leikkaus on mahdollista saada julkisella puolella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.