Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miehellä keitti yli, minä kärsin

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   2.9.26 11:35:07

Pakko purkaa eilisen tapahtumat.
Meidän oli tarkoitus järjestää lapsen syntymäpäivät. Mies halusi itse että hän siivoaa pihaa ja minä aloin keittää kinuskia kakun päälle ja sanoin että oon tässä kiinni n. Puoli tuntia sillä se pitää levittää kakun päälle ja aineita ei ollut ylimääräistä. Tämä oli ok.

Kohta poikamme tuli sanomaan että minun pitää heti mennä nostamaan yksi raskas laatikko kaverina mönkijän kyytiin. Jätin kinuski liedelle ja lähdin heti, mies lykkäsi mönkijää siinä vähän matkan päässä ja minä jäin töllistelemään että missä se laatikko on. Hän huutaa että tule nyt @!#$ lykkään kaveriksi tätä!! Juoksin sit sinne ja lykkäsin kaverina. Se siitä sitten, hän huusi minulle että on se kumma ku ei älli sen verta leikkaa että tulee heti kaveriksi ku näkee että tarvii apua. Yritin sanoa että en tajunnut kun poika sanoi että tarvit apua laatikon nostossa ja se mönkijä liikkui hyvin luulin että tilanne on hallinnassa. Hän komensi mut takas sisälle ja sain tehtyä kinuskin loppuun.

Siitä hän tuli sitten sisälle ja sanoi että se mönkijä oli sammunut (akku loppu) johonkin pellon reunaan että pitää lähteä työntämään sitä ja se vetää sen ruohonleikkurilla sieltä pois.
Vedin saappaat jalkaan ja juoksin leikkurin perässä pellolle. Painotan , että oli säkkipimeää ja en kertakaikkiaan tiennyt mitä minun pitää tehdä. Hän kiinnitti vetonarun ja ryhdyin vetämään, mönkijä irtosinkin reippaasti mutta kun hän painoi kaasun pohjaan en kertakaikkiaan saanut otetta sarvista ja sehän sinkosi mihin sattii, yritin roikkua siinä kiinni ja huusin että pysähdy että en Saa otetta! Nyt tulee paha tilanne.
Hän tulee minua kohti huutaen täynnä vihaa ja sanoo minulle että olen vajaa älyinen , hommasta ei tule mitään kun en lyllerrän perässä, en edes muista kaikkia sanakäänteitö mitä hän huusi. Yritin puolustautua ja sanoin että en yletä sarviin kun hän menee niin lujaa ja mönkijä ei siksi pysy hallinnassa.
Tästä hän suuttui enemmän ja tuli ihan iholle huutamaan ja LÖI minua nyrkillä rintakehän sivuun, että ala s*atana tyhmä akka ajatella omilla aivoilla!

Siinä samassa mönkijä lähti jo liikkeelle ja yritin vaan tuskassa saada sen pysymään suorassa. Ihan julmetun vaikeaa, kuvitelkaa pyörä jota täytyy työntää väärin päin miten ne sarvet vaan menee miten sattuu ja se mönkijä on vielä tuhat kertaa isompi.
Olin ihan shokissa , 200metriö tuntui ikuisuudelta ja kertasin vaan päässäni mitä äsken tapahtui.
Saatiin mönkijä pihaan ja hän alkoi värkötä sitä laturiin. Oletin että nyt ei tarvita minua enää ja lähdin sisälle. Menin vessaan, sillä välin mies oli mennyt jo sänkyyn. Kävin suihkussa ja luulin että hän jo nukkuu. Pyysi kainaloon ja pyysi anteeksi. Nyökyttelin ja koitin vain olla hiljaa.
Mulla on rintakehässä mustelma ja se on turvonnut. Ja kipeä. Mies on lähtenyt aamulla töihin ja kohta tulee jo minun sukuani juhliin.

Tämä on ensimmäinen kerta kun hän käy käsiksi minuun, vaikkakin kaikkea sanallista harkkaa on ollut aiemminkin. En ole mikään avuton saati laiska, en todellakaan niin tämä tapahtuma sarja on ihan käsittämätöntä.

Mitä tekisit te tilanteessani?

Re: Miehellä keitti yli, minä kärsin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.9.26 11:38:06

Eroaisin välittömästi. Miehesi on väkivaltainen ja kyvytön käsittelemään tunteitaan rakentavasti.

Tulet saamaan nyrkistä jatkossakin jos jäät. Tulet opettamaan pojallenne että väkivalta kuuluu parisuhteeseen. Onko se mitä haluat hänen oppivan? Haluatko ajatella häntä tulevaisuudessa väkivallan tekijänä tai kokijana?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.9.26 11:38:38

Menisin lääkäriin, selittäisin tapahtuneen, saisin dokumentoitua vammat, sitten seuraavaksi poliisin puheille.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   2.9.26 11:42:26

Otin kuvat "vammoista" talteen, haluaisin kertoa jollekin mutta häpeä tapahtuneesta on liian suuri vielä.
Nyt ymmärrän näitä väkivallan uhreja, en vieläkään käsitä mitä juuri äsken on tapahtunut. Yritän hakea "oikeutta" hänen teolleen, mutta en kertakaikkiaan sitä löydä. En ymmärrä mitä tein väärin.
Jos hän olisi ollut siinä työntö puolella ja minä ajamassa olisi lopputulos ollut varmasti ihan erilainen mutta se ehdotus ei kelvannut. Sitä oli oikeasti hurjan hankala ohjata keulalta. Nyt vielä nuo syntymäpäivät tähän päälle, keskustelut on vasta edessäpäin.
Miten tuollainen fyysinen väkivalta voi purkautua vasta vuosien yhdessä olon jälkeen? En olisi ikinä voinut uskoa että hän lyö. Tai tuuppaa. Iskee kämmenellä. Nyrkillä. Voi luoja mitä mun elämässä just tapahtuu!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.9.26 11:43:07

Tekisin rikosilmoituksen pahoinpitelystä. Lääkäriin dokumentoitavaksi. Eroaisin. Ei pelkästään väkivallan vuoksi, vaan myös siksi, miten mies sinulle puhuu. Kerro myös lähiomaisille asiasta.

Päivämäärä:   2.9.26 11:44:21

En jäisi odottelemaan koska tulee seuraavan kerran pataan ja kuinka pahasti. Sitä paitsi, vaikkei fyysistä väkivaltaa olisikaan, niin jo tuo sanallinen väkivalta olisi itselleni riittävä syy lähteä. Mies puhuu sinulle järkyttävällä tavalla ja nyt se laajeni jo käsiksi käymiseksi.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   2.9.26 11:44:57

Ero. Ens kerralla käy pahemmin, usko pois.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   2.9.26 11:45:26

Ja nyt et anna anteeksi! Miehellä on vihanhallintaongelma! Nyt mars lääkäriin ja rikosilmoitustekemään ja siitä ero. Tuo ei varmasti ollut eka kerta kun miehellä kiehahtaa kun nuin tyynesti otat. Mies on varmasti ollut vähintään henkisesti väkivaltainen jo aiemmin.

Ja sanon tuo naisena, joks teininä ei tajunnut näin tehdä kun mies pahoinpiteli. Väkivalta kerrasta poikki! Haluatko että lapsesi kasvaa väkivaltaisessa perheessä ja ottaa isästään mallia? Haluatko että lapsi näkee miten isä murjoo äitiä? Se traumatisoi. Ja jos pysyt suhteessa, SINÄ mahdollistat sen ja tulet katumaan sitä loppuelämäsi.

Minä kadun jo sitä, että eksä suihkutti suihkepulloilla mun kissaa aina kun se muka teki jotain väärin. Kissa oli selkeästi traumatisoitunut myös ja onneksi päästiin muualle asumaan. Jälkikäteen ajatellen katselin silti touhua liian pitkään ja suren sitä mitä (nyt jo kuollut) kissakin joutui kokemaan.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   2.9.26 11:48:48

lähde. käy lääkärissä, he dokumentoivat ja ohjaavat avun piiriin, jos tarvitsee. mies on ekan kerran käynyt kiinni, niin nyt käy toistekkin. lähteminen ei ole helppoa ja häpeään tunne (vaikk ei ole mitään syytä hävetä) on iso ja vaikeuttaa lähtemistä, mutta lähde. tilanne vaan pahenee tuosta

Päivämäärä:   2.9.26 11:49:15

Soita tänään illalla Naisten linjalle. Saat sieltä keskusteluapua ja vinkkejä.

Päivämäärä:   2.9.26 11:53:06

Ihmettelin jutun alussa, miksi juokset kuin mikäkin kynnysmatto heti kun joku miespuolinen kutsuu, vaikka kinuskin teko on kesken. Mutta se sitten selvisikin, elät alistettuna väkivaltaisessa suhteessa.

Nyt heti lääkäriin ja kuvat ruhjeesta. Etsi asunto tai muuta väliaikaisesti sukulaiselle, kunnes löydät mieleisen asunnon. Ero vireille heti tänään.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   2.9.26 11:55:01

Lähde, sanon minäkin! Syyt on jo kerrottu yllä.

Vaikka jäisitkin, pystyisitkö enää koskaan luottamaa mieheen ja tuntemaan oloasi turvalliseksi hänen lähellään? Sellaisenko suhteen haluat?

Sinulla ei ole tuossa mitään hävettävää, vaan ainoastaan miehellä, muista se!

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   2.9.26 11:59:49

No riippuu tietty että miten ukko ennen ollut-onko ollut ongelmia hillitä itsensä. Mutta todella rumaa käytöstä.
Miksi hän ei ottanut akkua irti mönkijästä ja ladannut sen ? Mitä sitä pimeässä noin hinaamaan ?
Vakavan keskustelun paikka.

Päivämäärä:   2.9.26 12:00:57

Muista, että myös kokemasi henkinen väkivalta on väkivaltaa, vaikka ei jätäkään fyysisiä jälkiä.

Käy lääkärissä, että fyysisitä jäljistä jää merkintä. Hankkiutukaa ammattilaisen juttusille, sekä yhdessä että yksittäin. Te molemmat tarvitsette työkaluja asioiden käsittelyyn. Yhteisten lasten takia teidän täytyy kuitenkin kyetä jonkinlaiseen rakentavaan yhteistyöhön, parisuhteella tai ilman. Jos mies ei suostu parisuhdeterapiaan, niin hän on omalta osaltaan tehnyt päätöksensä.

LähettäjäSanna Lopakka 
Päivämäärä:   2.9.26 12:02:38

Eroa suosittelen minäkin. Ei ole tuollainen käytös mieheltä normaalia. Mies miettikööt eronne jälkeen tekemisiään ja hakekoot vihanhallintaansa apua. Lähde lapsesi kanssa niin pian kuin vain voit. Tsemppiä sinulle ja lapsellesi.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   2.9.26 12:05:16

Otat valokuvat ja teet rikosilmoituksen. Myös tämä viestiketju talteen.

Ei tainnut olla kuitenkaan eka kerta kun mies raivoaa sulle ilman syytä?

Itse olisin ekasta äänenkorotuksesta marssinut takaisin sisään kakuntekoon. Etenkin kun sanoit olevasi siinä hommassa kiinni puolisen tuntia. Laatikot ehtii sen jälkeen.

Päivämäärä:   2.9.26 12:06:18

"Hankkiutukaa ammattilaisen juttusille, sekä yhdessä että yksittäin. Te molemmat tarvitsette työkaluja asioiden käsittelyyn."

Tämä on totta, MUTTA johtaako ammattiavun ehdottaminen miehen tulistumiseen ja jos johtaa, niin mitä siitä seuraa? En ainakaan kahden kesken uskaltaisi tällaista ehdotusta esittää ja vaikka sen tekisi ihmisten ilmoilla, niin onko ehdotuksen jälkeen turvallista palata kahdestaan kotiin?

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   2.9.26 12:06:30

Ja lapsesikin oppii tuosta naisten kohtelun mallin. Haluatko että poikasi tulevaisuus on vankilassa naisystävän taposta?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.9.26 12:15:35

Ehdotan minäkin lääkäriin menemistä. Siellä he tosiaan kirjaavat ylös vammat ja mittaavat mustelman. Muistan miten hämmentävää oli olla aikoinaan mitattavana lääkärissä, mutta lopulta siitä oli oikeasti hyötyä. Lapsiasikin ajatellen on hyvä, että sulla on todisteita väkivallasta. Nyt on varmasti vaikea ajatella järjellä, mutta kuuntele näitä neuvoja oikeasti. Sen jälkeen anna itsellesi aikaa hengittää ja reflektoin tapahtunutta. Sua on kohdeltu todella väärin, sua on alistettu, haukuttu, pompoteltu ja altistettu vaaralliselle tilanteelle. Parasta olisi jutella tästä vaikka juuri naisten linjan työntekijän kanssa. Voimia.

Päivämäärä:   2.9.26 12:17:51

Pahoinpitelijän kanssa ei kyllä mennä pariterapiaan. Yksilöterapiaan hänen pitäisi mennä, kyllä, mutta ei pariterapiaan.

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   2.9.26 12:19:23

Ja kerro sukulaisillesi ja näytä mustelma.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   2.9.26 12:19:51

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 2.9.26 11:38:38

Menisin lääkäriin, selittäisin tapahtuneen, saisin dokumentoitua vammat, sitten seuraavaksi poliisin puheille.

Ja siitä sitten maistraattiin jättämään avioeroilmoitus. Sen jälkeen tärkeimmät paperit (omat ja lapsen) kasaan, vähän vaatteita mukaan ja turvakotiin, vanhemmille tai vaikka kaverille.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   2.9.26 12:22:06

Tarinatädille sitä sattuu ja tapahtuu päivittäin jotakin.

Päivämäärä:   2.9.26 12:25:20

Että semmoinen tarina tarinatädillä tällä kertaa.. :))

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   2.9.26 12:32:58

Sinun tilanteessasi tekisin testamentin.
Omassa tilanteessani olisin jatkanut kinuskin keittämistä ja ilmoittanut, että 20 minuutin päästä voin tulla avuksi.

Lähettäjä: Jaa. 
Päivämäärä:   2.9.26 12:42:44

Tarinatäti, tilanteessasi hankkisin kyllä ammattiapua. Tai jos ei siihen ole varaa, joku edullinen harrastus, liikunta vaikka? Käytöksesi ei ole ihan normaalia.

Päivämäärä:   2.9.26 12:57:45

Mies siis siivosi pihaa säkkipimeässä, ajaen mönkijällä pellolla, just taas näitä satuja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.